Bobakki
@f1hog
Onko Finnair siis FOY ja Nokia NOY?
Onko Finnair siis FOY ja Nokia NOY?
KVG!Saako VWG hyväksynnän epävirallisena lyhenteenä?
Saksastahan tuo lyhenteiden käyttö alkujaan kai on lähtenyt (DIN, BMW, TDI...) ja tuolla VAG-nimikkeellä Volkkari kai halusi korostaa aikoinaan Audin valtausta Mersulta 60-luvulla. Nyt tuo lyhenne on haluttu häivyttää osittain kai siitä syystä, että konserniin kuuluu paljon muitakin merkkejä. EMT. EVVK. :dunno:Hmm.. VAG:lle löytyy myös Volkswagen AG (Aktiengesellschaft, jonkinlainen osakeyhtiö), joka on Volkswagen Groupin emoyhtiö.
Vanha tarkoitus VAG:lle on kuitenkin vissiin Volkswagen Audi Group. Emt.
No sitä mieltähän minäkin:Ainoa oikea merkkihän olisi Auto Union. Hyödyntämisen markkinoinnissa saa ratkaista joku guru.
NSU ja Wankel koneet olis kanssa kova.Ainoa oikea merkkihän olisi Auto Union. Hyödyntämisen markkinoinnissa saa ratkaista joku guru.
Aah! Wankel. Tulee aina mieleen Mazda 787B. Kaunein Group C auto ikinä.NSU ja Wankel koneet olis kanssa kova.
Jaajaa. Minulle VAG on aina vaan tarkoittanut Volkswagen AG:ta, ei ollut hajuakaan että tuollainen merkitys sillä olis ollu joskus...Vanha tarkoitus VAG:lle on kuitenkin vissiin Volkswagen Audi Group. Emt.
VAG on aina meinannut Volkswagen AG... Käsittääkseni Volkswagen Audi Group on vaan joku yleinen harhaluulo.Vanha tarkoitus VAG:lle on kuitenkin vissiin Volkswagen Audi Group. Emt.
Varmaan sitten BMW:kin on sitten samaa harmaata massaa. Lähtihän nekin ykkösistä, kun eivät nähneet siinä enää mitään mieltä.Tässä on myös syy miksi ei innosta koko konserni pätkän vertaa. Ei tehdä mitään jos ei siinä ole jotain järkeä. Konsernin autoista tuntuu olevan kaikki ilo osattu imeä pois jollain tapaa.
"Kai lähinnä"... vaikea kyllä keksiä juurikaan muita syitä osallistua, ylipäänsä minkään automerkin osallistumisessa moottoriurheiluun.Jos tästä oikein ymmärrän, niin VW on kiinnostunut F1:stä lähinnä kai sen vuoksi, että pääsisi kiillottamaan imagoaan ja näyttämään teknistä osaamistaan maailmanlaajuisesti seuratussa sarjassa:
http://plus.autosport.com/premium/feature/4188/what-got-vw-interested-in-f1-again/
Eipä. VAG oli yhtiön itsensä käyttämä nimitys koko konserniin viitatessa jo silloin, kun emoyhtiön nimi oli vielä Volkswagenwerke. VW Group ei ole käyttänyt VAG-nimeä sitten 1990-luvun alun, mistä väite, ettei VAGia enää ole.VAG on aina meinannut Volkswagen AG...
Niin se taisi olla Volkswagenwerk AG. Pointti olikin se ei ole missään vaiheessa ollut lyhennys Volkswagen Audi/Auto Groupista tai vastaavasta. Ei ole tainnut toi VAG merkata yhtään mitäänEipä. VAG oli yhtiön itsensä käyttämä nimitys koko konserniin viitatessa jo silloin, kun emoyhtiön nimi oli vielä Volkswagenwerke. VW Group ei ole käyttänyt VAG-nimeä sitten 1990-luvun alun, mistä väite, ettei VAGia enää ole.