Valde sanoi:
Käsittämätöntä miten PSA-yhtymän autoissa moottori on ihan eri maata kuin Subarulla ja Fordilla. Pipo Moteurs joka on virittänyt Focuksen moottorin, oli Peugeotin moottorivastaava. Jostain syystä Ford ei kuitenkaan ole kiihtyvyydessä, eikä huippunopeudessa lähelläkään 307:ää.
Olisiko niin, että kun lähtökohdat on huonot, niin ihan yks hailee kuka yrittää viritellä -on nimittäin jo ties miten mones moottorinviilaaja Fordilla ja aina on ollut yksi Focuksen heikoista kohdista. Painopisteen saivat korjattua, mutta moottori ois vielä jäljellä...
Mitä tuohon aikasakkoon tulee, niin vähällä pääsivät. Hylkäyshän tuosta olis pitänyt tulla. Ilmeisesti mittavirhe katsottiin niin pieneksi, että antoivat "armon" käydä. Ihan turhaan suomalaiset intialaista elokuvamogulia syyttävät. Kaikki tuomiot ovat rallin puolella olleet valitettavasti "ansaittuja".
Pikkasen jäi huonolle rallin seuraaminen viikonloppuna, joten tuosta painojupakasta ei juuri ole tietoa, mutta voisi olettaa, että tarkempi syynääminen oli sen seurausta. Eikä se syy välttämättä ole missään tehtaalla, vaan saattaa olla ihan tarkoituksenmukaista.
Yleensä painoa toki on yritetty saada pois peltejä ohuentamalla. BMW:lle oli ikävä yllätys 1987 vakioautojen ekassa MM-osakilpailussa kun uutuuttaan kiiltävät M3:set hylätttiin liian ohuiden peltien takia. BMW narahti siitä mistä Volvo ilmeisesti oli päässyt aikaisempina vuosina kuin koira veräjästä. Kait BMW keksi Volvon reseptin, mutta niin oli tehnyt FISAkin... Vastaavaa taidettiin nytkin alkujaan jahdata.