Presidentti 2006

Äänestän presidentiksi

• Niinistöä

Äänet: 52 42,6%
  • Halosta

Äänet: 31 25,4%
  • Vanhasta

Äänet: 24 19,7%
  • Jotakuta muuta, ketä?

Äänet: 15 12,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    122

patriot

Foorumin senaattori
Valde sanoi:
Vanhanen on ollut kyllä niin munaton Halosen pepun nuolija, että toivon hartaasti ettei pääse toiselle kierrokselle. En edes jaksa kuvitella minkälainen toinen kierros olisi noiden kahden välillä..
Etkös sä sanonut taannoin, että Niinistö menetti äänesi? :doubtful: Halosesta et myöskään tykännyt notta mitäs nyt?

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
patriot sanoi:
Etkös sä sanonut taannoin, että Niinistö menetti äänesi? :doubtful: Halosesta et myöskään tykännyt notta mitäs nyt?
Mää luulen että Valde on samankaltaisessa kolmen juoksuhiekan ansassa kuin mä. Mun ratkaisuni on joko äänestämättömyys (todennäköisempi) tai Soini (jos satutaan lähtemään sunnuntaikävelylle). Nyt kun ei enää aitoa Vennamoa ole äänestettävänä.

patriot

Foorumin senaattori
ettelbruck sanoi:
Mää luulen että Valde on samankaltaisessa kolmen juoksuhiekan ansassa kuin mä. Mun ratkaisuni on joko äänestämättömyys (todennäköisempi) tai Soini (jos satutaan lähtemään sunnuntaikävelylle). Nyt kun ei enää aitoa Vennamoa ole äänestettävänä.
Soinihan on loppujen lopuksi aika pelle. Miten kaveri kuvittelee, että on Suomen etu jos irrottaudutaan EU:sta. Markan paluu olisi myös melko älykäs veto. Suomen kansantalous olisi aamupäivän aikana polvillaan ja keinottelijat johtaisivat sirkusta. Soini ei halua kertoa kansalaisille mitä kaikesta tuosta seuraisi Suomen asemalle maailmassa ja mitä se tarkoittaisi kansantaloudellemme. Kivaa mainosta saa eduskuntavaaleja varten ja lisää Halmeja eduskuntaryhmään. :nope:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
patriot sanoi:
Soinihan on loppujen lopuksi aika pelle. Miten kaveri kuvittelee, että on Suomen etu jos irrottaudutaan EU:sta. Markan paluu olisi myös melko älykäs veto. Suomen kansantalous olisi aamupäivän aikana polvillaan ja keinottelijat johtaisivat sirkusta. Soini ei halua kertoa kansalaisille mitä kaikesta tuosta seuraisi Suomen asemalle maailmassa ja mitä se tarkoittaisi kansantaloudellemme. Kivaa mainosta saa eduskuntavaaleja varten ja lisää Halmeja eduskuntaryhmään. :nope:
Noh, ei eroa tietenkään - tulisi todellakin aivan liian kalliiksi - mutta siinä Soini on täysin oikeassa että EU on puhtaasti auringonlaskun organisaatio.Parempi odotella kaikessa rauhassa kun järjestelmä hajoaa ja sitä ennen varoa kaikin keinoin olla menemättä EU:ssa "liian syvälle mukaan"

patriot

Foorumin senaattori
Black Leopard sanoi:
Noh, ei eroa tietenkään - tulisi todellakin aivan liian kalliiksi - mutta siinä Soini on täysin oikeassa että EU on puhtaasti auringonlaskun organisaatio.Parempi odotella kaikessa rauhassa kun järjestelmä hajoaa ja sitä ennen varoa kaikin keinoin olla menemättä EU:ssa "liian syvälle mukaan"
Niin.... Suomen tulisi vaikuttaa siihen, että EU ei hajoaisi. Hajoaminen on mahdollista jos siihen kaiken maailman kehitysmaat mukaan otetaan. Turkin jäsenyys on sinänsä jo epäilyttävää. Suomen tulisi pysäyttää federalistinen prosessi. EU:sta pitäisi tehdä kansallisvaltioiden liitto joilla on yhteinen valuutta. Olisi aikamoinen katastrofi jos EU ja sitä myötä yhteinen talousliitto hajoaisi.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
patriot sanoi:
Niin.... Suomen tulisi vaikuttaa siihen, että EU ei hajoaisi. Hajoaminen on mahdollista jos siihen kaiken maailman kehitysmaat mukaan otetaan. Turkin jäsenyys on sinänsä jo epäilyttävää. Suomen tulisi pysäyttää federalistinen prosessi. EU:sta pitäisi tehdä kansallisvaltioiden liitto joilla on yhteinen valuutta. Olisi aikamoinen katastrofi jos EU ja sitä myötä yhteinen talousliitto hajoaisi.
Kyllä jo Romanian ja Bulgarian tulo alkaa natisuttamaan jo ennestään heikkoja liitoksia ja tuohon kun vielä lisätään Turkki ja Kroatia niin voidaan sanoa lopullisesti auf Wiedersehen, EU.

Enkä nyt tiedä onko EU:n hajoaminen ollenkaan niin hirvittävä asia.Itse näen sen puhtaasti positiivisena asiana.Täysin epäonnistuneet, väkisintehdyt liitokset hajoavat aina ennen pitkää.

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Black Leopard sanoi:
Kyllä jo Romanian ja Bulgarian tulo alkaa natisuttamaan jo ennestään heikkoja liitoksia ja tuohon kun vielä lisätään Turkki ja Kroatia niin voidaan sanoa lopullisesti auf Wiedersehen, EU.

Enkä nyt tiedä onko EU:n hajoaminen ollenkaan niin hirvittävä asia.Itse näen sen puhtaasti positiivisena asiana.Täysin epäonnistuneet, väkisintehdyt liitokset hajoavat aina ennen pitkää.
Tästä tuli mieleeni ajatukseni jotain 20 vuotta sitten, että Neuvostoliitto tulee hajoamaan, samoin tulee tapahtumaan USA:lle.

Tällä hetkellä epäilen EU:n hajoavan ennen Yhdysvaltoja. Katsellaan kuin käy. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä että Suomessa on erityisen hyvä asua :)

Törni

Well-known member
Sam sanoi:
Tästä tuli mieleeni ajatukseni jotain 20 vuotta sitten, että Neuvostoliitto tulee hajoamaan, samoin tulee tapahtumaan USA:lle.

Tällä hetkellä epäilen EU:n hajoavan ennen Yhdysvaltoja. Katsellaan kuin käy. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä että Suomessa on erityisen hyvä asua :)
Usko siihen, että EU hajoaa ennen Yhdysvaltoja, ei varmasti ole uusi keksintö. Kaikki löyhät kauppaliitot ovat historian aikana hajonneet ennemmin tai myöhemmin. Puolustusliitoksi EU ei ole vielä kehittynyt, eikä siihen johtavasta vahvasta ja kestävästä kehityksestä ole vielä olemassa mitään varmuutta.

Tällaisia ennusteita on helppo esittää, varsinkin kun niitä ei tarvitse sitoa aikaan. Näkemyksesi siitä, että Suomessa on hyvä asua, ei kuitenkaan ilmeisesti ollut ennuste. Se taisi olla pelkkä toteamus olemassa olevasta tilanteesta.

Minä ennustan että etniset ristiriidat, elintason epätasainen jakautuminen sekä taistelu vähenevistä luonnonvaroista johtavat maapallolla jatkuviin ristiriitoihin. Tätä kehitystä tulee ruokkimaan kaukoidän väkirikkaiden maiden nouseminen taloudellisiksi mahdeiksi. Nämä ristiriidat johtavat vakaviin konflikteihin, joiden vaikutuksilta myöskään Suomi ei voi välttyä.

Aikatauluahan tässä ei nyt ollut ilmeisesti tarkoituskaan arvailla.

Katsellaan todellakin kuin käy.

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Sam sanoi:

Miksi Yhdysvallat hajoaisi? Eihän se ole hajonnut 230 vuoteen. Aika sanoisinko t***mä ajatus. Sehän on täysin yhtenäinen maa. Ei voi millään lailla verrata EU:hun, jonka sisällä on täysin eri kansoja. Ei siellä mikään osavaltio halua omaksi valtioksi. Osa haluaa vaan vähentää valtion roolia ja antaa enemmän vastuuta osavaltioille(rebuplikaanien kantava teema), mutta ei siellä kukaan halua irrota liittovaltiosta.

:D Huh huh! :thumbup:

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Jos Vanhanen olisi tehnyt hiljaisen kampanjan ja antanut pelikentän Haloselle ja Niinistölle niin aivan varmasti olisi näkynyt keskustan kannatuksessa eduskuntavaaleissa. Nyt kuitenkin taistellaan tiukasti kakkossijasta ja paikasta toiselle kierrokselle.

No sähän väitit Jäätteenmäkeä Vanhasen kampanjapäälliköksi, ja että keskustan viirit olis laittomat. Kumpikin oli väärää tietoa. :ahem: :thumbup:
Jos tosta tekee vielä hiljaisemman kampanjan mitä Vanhanen tekee, niin se rupee olemaan jo Harold Lloydin veroinen mykkäkomedia. :D

Tittelistä en tiedä, eikä se mitään tekemiseen vaikuta, mutta siellä tukijoukoissa se Jätemäki on, ja SE kyllä vaikuttaa. :D

NEGATIIVISESTI :ahem:

Ja väitä Vanhasen vappuhuiskien laittomuudesta tuli Tielaitokselta, eikä multa. :tongue:

Barco:[

Well-known member
On kyllä punanuttujen kannalta enemmän kuin toivottavaa, että Halonen todellakin voittaa vaalit jo ensimmäisellä kierroksella. Niinistö on verbaalisesti todella lahjakas, terävä ja ärsytettynä hänen ulosantinsa terävöityy entisestään. Niinistö ei ole kovinkaan hyvä viihdeohjelmissa, ei ole aikaisemminkaan ollut ja taustajoukot eivät ole saaneet tätä poliitikolle tärkeää ominaisuutta vieläkään rakennettua. Asiaohjelmissa hän kuitenkin vetää hyvin. Todella hyvin.

Eilinen Halosen haastattelu maikkarilla antoi hänestä kyllä jälleen varsin omituisen kuvan. Halonen oli kuin sähkösauna: napista painaa ja heti alkaa lämpöä tulla. Toimittajan piti vain rauhallisesti kysyä onko Ahtisaaren kanssa ollut joskus jotain kitkaa ja onko mahdollista ettei hän arvosta Halosta kovinkaan korkealle. Halosen diplomaattinen vastaus tähän oli äänekäs ja kiukkuinen tietämättömyys. Ihmeellistä ja läpinäkyvää asian kiertelyä: onhan se nyt useastakin yhteydestä selvää ettei Ahtisaari hirvittävän korkealle Halosta arvosta. Miksei hän vain voi myöntää ettei näin ole, muttei tiedä minkä takia? Eivät hänestä kaikki pidä, mitä sitä peittelemään. Tuskin hän rehellisyydellä äänestäjiä menettäisi. Jatkuva äksyily ja kaiken kieltäminen voi olla hyvinkin vahingoittavaa.

Omituiseksi hänen hermojensa pettäminen jo toisen kerran vähän ajan sisään tekee myöskin se, että Suomen Kuvalehti, joka nyt kuitenkin on melko korkeatasoinen julkaisu, on vähän aikaa sitten kirjoittanut hänellä olevan ajoittain ongelmia hermojensa kanssa. Kuvalehti ei kuitenkaan ole poliittisesti neutraali julkaisu, joten lukijan oli syytä jättää pieni takaportti puolueettomuudelle. Nyt kuitenkin hänen väitetty pimeä puolensa on tullut esiin jo ihan tavallisillekin katsojille.

Ei Halonen silti toistakaan kierrosta häviäisi: Niinistöä inhoaa paljon enemmän ihmisiä mitä kannattaa. Ja jos kaksinkeskiset väittelyt alkavat käydä ikäviksi, ei siinä Niinistökään voita. Mutta Halosen pitää jatkaa presidenttinä kuusi vuotta ja hänen koko kansan muumimamma-imagonsa on kyllä täysin mennyttä. Silloin hänen tekojaan voidaan alkaa tarkastella suurennuslasin alla, eikä ensimmäisen kauden kaltainen "teen vähän ja nekin pieleen" -toimintamalli enää toimi.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tuli aamulla mieleen, kun katsoin Vanhasen keikkabussia, että minkälainen olisi 'vaalitaistelu', jos Jäätteenmäki olisi pysynyt asemissaan. (Oletuksena, että Irakgate olisi kuivunut kokoon.) Olisiko Jäätteenmäestä ollut haastajaksi Haloselle? Olisi se sekin vaalikeskustelu voinut olla aika ... miten nyt sanoisi... kuivakkaa. :rolleyes:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Irakgatesta Natogateen?
Tasavallan presidentti ja hallitus ovat valmistelleet jo viime keväästä asti suomalaissotilaiden kouluttamista Naton taistelujoukkojen kanssa, kirjoittaa Ilta-Sanomat.

Toisin kuin Halonen ja Vanhanen antavat ymmärtää, yhteistyö Naton nopean toiminnan joukkojen kanssa on ollut ylimmän valtiojohdon pöydällä: "Tasavallan presidentti ja hallituksen ulko- ja turvallisuuspoliittinen valiokunta ovat hyväksyneet linjauksen", muistiossa todetaan.

Julkisuudessa presidentti Tarja Halonen ja pääministeri Matti Vanhanen ovat kieltäneet yhteistyöhön lupautumisen ja todenneet, ettei asia ole ajankohtainen.

Valde

Well-known member
ettelbruck sanoi:
Kyllä mä Soinia meen äänestämään, vaikka hieman pettynyt olenkin miehen ulosantiin väittelyissä. Joskushan Soinin kolumnit ovat jättäneet vaikutelman suorastaan intellektuellista kaverista, joka vain lämpimikseen tekeytyy yksinkertaiseksi "kansan mieheksi". Kuitenkin vähän olisi substanssia kaivannut enemmän. Esim. fst:n keskustelussa - mitä nyt ennätin seuraamaan lopusta - Soini puolusti kieliasiaansa aika heikosti. Tosin se, että ainoana uskaltaa uhmata ruotsalaisia kielipoliiseja pelastaa minun ääneni.

Jos Sauli ei kannattaisi homojen lastensaamista kohdunvuokrauksen kautta, niin olisin luultavasti äänestänyt jo ensimmäisellä. Jos kakkosella on Vanhanen ja Halonen, niin taidan jättää äänestämättä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Niinistö ja 'konan' ovat ottaneet kovasti yhteen tänään ... olikohan se Tampereella. Radion uutisissa oli pätkä 'keskustelusta' ja siellähän oli jo reipas meininki. :thumbup:

Törni

Well-known member
Ilta-Sanomat uutisoi että presidentti ja hallitus ovat tehneet salaisen päätöksen osallistumisesta Nato-harjoituksiin.

Vanhanen kertoo että osallistumisesta Naton nopean toiminnan joukkojen harjoituksiin ei ole tehty mitään salaista päätöstä. Edelleen Vanhanen kertoo että ei muista sen muistion sisältöä johon tämä Ilta-Sanomien juttu viittaa. Lopuksi Vanhanen toteaa että tänä vuonna Suomi ei osallistu lainkaan Naton harjoituksiin.

Onko uutisointi sekavaa ja epäselvää, vai onko pääministeri puhunut sekavasti ja epäselvästi? Jos salaista päätöstä ei ole tehty, eikö kansalle olisi nyt korrektia kertoa että mitä päätöksiä sitten ON tehty ja koska. Miten päätöksistä on tiedotettu, millaisia yhteisiä harjoituksia on pidetty ja mitä jatkosta on sovittu.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Johan tossa asiantuntijatkin sen sanoi, ettei Suomi tule pystymään USKOTTAVAAN puolustukseen nykyisillä määrärahoilla tai yleisellä asevelvollisuudella.

Itse olen tässä ihan samaa mieltä. Suomen Armeija on teini-ikäisten leikkipaikka eikä sillä ole mitään tekemistä todellisen puolustuksen kanssa.

Sori vaan, jotka uskotte nykyiseen systeemiin, mutta näin se vaan on näreet. :ahem:

Törnin ja muiden arvioitavaksi asia tullee uuden eduskunnan kokoontuessa. ;) Tai sitten kun uusi/vanha pressa on valittu, jos oikein kiirus tulee. :D

patriot

Foorumin senaattori
Moe Szyslak sanoi:
Jos tosta tekee vielä hiljaisemman kampanjan mitä Vanhanen tekee, niin se rupee olemaan jo Harold Lloydin veroinen mykkäkomedia. :D
Oot sä höpönassu vailla vertaa. Vanhanen tölväisi Halosta lehtimainoksella. Se oli sun mielestä kepulaista loanheittoa. Silti asiatyylinen kampanja on liian vaisu. Eli Niinistön tyylinen kampanja on oikea? Koitas nyt päättää!

patriot

Foorumin senaattori
Demarit pelkää Ahtisaaren liputtavan toisen ehdokkaan puolesta. Ahtisaaren toimiston mukaan presidentti ei aio liputtaa kenenkään puolesta. Sehän oliskin jos Mara asettuisi tukemaan toista Naton kannattajaa Henrik Laxia. Tai "eurooppalaisen Naton" kannattajaa Niinistöä.