Micael
Micael
Olga sanoi:No niin pojat. Ottakaa taisto paikallistasolla. :wink:
PÄRÄMP!!!
Mä oon yhtä jääräpäinen kuin Niinistö. Olen oman valintani tehnyt eikä sitä enää nuo TV väittelyt muuksi muuta.
Olga sanoi:No niin pojat. Ottakaa taisto paikallistasolla. :wink:
Jaska on näköjään yhtä sekaisin kuin ehdokkaansa. Olisihan se nyt hullua jos valmistellaan turvallisuuspoliittinen selonteko johon presidentti ja pääministeri osallistuvat ja laittavat nimensä alle. Eduskunta on tämän seloteon hyväksynyt. Olishan se nyt aika kummallista jos pelkkien vaalien takia samat henkilöt vaihtaisi mielipidettä. Siinähän menis täysin pohja Suomen linjauksilta.Olga sanoi:No niin pojat. Ottakaa taisto paikallistasolla. :wink:
Millos tuo selonteko on tehty ? Se ei voi vanhentua (esim. tässä tapauksessa EU perustuslain hylkäämisen takia)patriot sanoi:Jaska on näköjään yhtä sekaisin kuin ehdokkaansa. Olisihan se nyt hullua jos valmistellaan turvallisuuspoliittinen selonteko johon presidentti ja pääministeri osallistuvat ja laittavat nimensä alle. Eduskunta on tämän seloteon hyväksynyt. Olishan se nyt aika kummallista jos pelkkien vaalien takia samat henkilöt vaihtaisi mielipidettä. Siinähän menis täysi pohja Suomen linjauksilta.
No Vanhanen ei pidä sitä vanhentuneena. Se on hänen mielipiteensä. Niinistö pitää vanhentuneena. Mielipiteet on kansan arvioitavana.jaska sanoi:Millos tuo selonteko on tehty ? Se ei voi vanhentua (esim. tässä tapauksessa EU perustuslain hylkäämisen takia)
Siitä tässä on kyse.
Niillä osillaan millä se kykenee.patriot sanoi:Tuo selonteko on voimassa toistaiseksi kunnes uusi tehdään!
Juuri näin! Se on uuden eduskunnan asia vaalien jälkeen. Niin paljon ei ole muuttunut, joka pakottaisi muuttamaan nykyisen selonteon linjauksia.McMike sanoi:Kaikki selonteot ja muutkin päätökset allekirjoituksineen ovat voimassa kunnes tehdään uusi selonteko ja allekirjoitetaan se.
Ei niitä kukaan ole kiistänytkään. On vain kysytty johtajan visiota siitä mhin suuntaan Suomea pitää seuraavassa selonteossa kehittää. Jos johtajalla ei ole siitä mitään visiota, hän hakee väärää tehtävää.McMike sanoi:Kaikki selonteot ja muutkin päätökset allekirjoituksineen ovat voimassa kunnes tehdään uusi selonteko ja allekirjoitetaan se.
Vahvistuu vain käsitys Vanhasesta gallup-johtajana.patriot sanoi:Juuri näin! Se on uuden eduskunnan asia vaalien jälkeen. Niin paljon ei ole muuttunut, joka pakottaisi muuttamaan nykyisen selonteon linjauksia.
Noh etkös sä ole haukkunut äänestäjät jo ääliöiksi? Nyt ihmettelet pidetäänkö meitä ääliöinä!?Törni sanoi:Mihin me todellakin tarvitsemme presidenttiä joka ei kykene muuhun kuin olemassa olevan tilanteen toteamiseen? Siihen pystyy kuka tahansa.
Pidetäänkö äänestäjiä todella noin ääliöinä? Kyllä Vanhanen voi sanoa että Suomen virallinen linja on toistaiseksi se mikä on päätetty, mutta hän voi jatkaa ja kertoa että hänen näkemyksensä mukaan Suomea tulisi seuraavassa selonteossa kehittää siihen suuntaan että…..
Jos visio ja näkemys tulevaisuudesta puuttuu näin totaalisesti, kannattaa tähdätä virkamieskuntaan ja unohtaa haastavammat tehtävät kokonaan.
Minä en ole haukkunut äänestäjiä ääliöiksi.patriot sanoi:Noh etkös sä ole haukkunut äänestäjät jo ääliöiksi? Nyt ihmettelet pidetäänkö meitä ääliöinä!?
Aika selvästi Vanhanen tossa tentissä kantansa perusteli. Johan Niinistökin sen lopuksi myönsi, että Vanhanen oli johdonmukainen perusteluissaan.Törni sanoi:Minä en ole haukkunut äänestäjiä ääliöiksi.
Mutta kerro sinä pidetäänkä äänestäjiä nyt ääliöinä? Eli miksi Vanhanen ei voi sanoa että voimassa olevia päätöksiä noudatetaan, ja kertoa sen jälkeen mihin suuntaan hän Suomea seuraavassa selonteossa veisi?
Eli NYT noudatetaan tehtyjä päätöksiä ja NYT ei ole tarvetta natoon. Olemassa olevan tilanteen toteamista. Siihen, kuten totesin, kykenee kuka tahansa.patriot sanoi:Aika selvästi Vanhanen tossa tentissä kantansa perusteli. Natoon ei nyt ole tarvetta. Suomen turvallisuusratkaisuksi riittää itsenäinen puolustus ja EU:n yhtenäisyys turvallisuusasioissa.
Tuosta visiosta vielä! Vanhanen on ehdokkaista eniten korostanut suhteita Yhdysvaltoihin. Siinä on yksi visio. Yllättävää, että ei niitä tänään esille nostanut. Maikkarin ehdokastentissä niistä taisi viimeksi puhua.Törni sanoi:Ei niitä kukaan ole kiistänytkään. On vain kysytty johtajan visiota siitä mhin suuntaan Suomea pitää seuraavassa selonteossa kehittää. Jos johtajalla ei ole siitä mitään visiota, hän hakee väärää tehtävää.
Älä ole murheellinen, niin se on näemmä Vanhasenkin mielestä. Tulevalla presidentillä pitäisi kuitenkin olla tulevaisuudesta joku muukin visio, kuin että tulevaisuudessa asiat saattavat olla toisin. Vai mitä?patriot sanoi:Mun mielestä visiointi on melko vaikeaa tuossa asiassa.
Niinistön visio tuosta seuraavasta kuudesta vuodesta:patriot sanoi:Mitä muuta sä kaipaat? Mä oon samaa mieltä! Ei oo nyt tarvetta siihen, mutta en sido itseäni tuohon. Tulevaisuudessa voimme tarvita Natoa ja hakea sen jäsenyyttä. Tulevaisuudella tarkoitan seuraavaa 6 vuotta.