Pressa valitaan 1 vai 2 kierroksella?

Montako kiekkaa

• 1 riittää

Äänet: 13 19,1%
  • tokalle kierrokselle menee

Äänet: 55 80,9%

• Äänestäjiä yhteensä
    68
  • Äänestys suljettu. .

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Kajaanin keskustassa ei näy hiihtäjiä, pelkkiä sauvakävelijöitä. :ahem:
Kuopiossa taas ei näy ladulla hiihtäjiä, vaan koiranpaskottajia. :mad_old:

Törni

Well-known member
mn97 sanoi:
Halonen on tekopyhä ja naivi oman edun tavoittelija, joka käyttää hyväkseen tietämättömiä ihmisiä.
Vaikka tämä olisikin nyt kaikille selvää, niin Halosta on silti pakko äänestää. Muutenhan äänestäjän pitäisi myöntää että kuusi vuotta sitten tuli kusetetuksi, ja siihenhän ei härmäläinen kykene.

Halonen on perkele pienen ihmisen asialla ja sillä selvä :D

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Kuusi vuotta sitten vastaehdokkaat olivat täysin eri planeetalta kuin nyt. Vanhanen ja Niinistö ovat pahoja haastajia. Kyllä se nyt on niin että Halosen viimeinen käyttöpäivä on ollut ja mennyt ja tilalle tarvitaan kova talousmies eli Sauli.

DFiaA

I told you so
mn97 sanoi:
Halonen ei tosiaankaan ole sellainen millainen mielikuva ihmisillä hänestä on.
Halonenhan kampanjoi itseään olevansa "koko kansan presidentti". Halonen puhuu humaanista maailmaparantamisesta jne. Mielikuva hänestä on, että hän on humaani, ihmisläheinen hyvä ihminen.

Totuus

-Neiti itse sai johtajatutkimuksessa arvosanaksi kaikkien aikojen huonoimman. Tutkimuksessa kävi ilmi, että neiti ei tippakaan välitä alamaisistaan juuri päinvastoin kuin mielikuva antaa ymmärtää.

-Neiti itse tienaa enemmän kuin tällaiset henkilöt Chröder tai Chirac.

-Köyhyys/rikollisuus/yleinen pahoinvointi/kaikkinainen toimimattomuus on vain liääntynyt Halosen aikana.

Puheet eivät vastaa tekoja millään tavalla. Silti köyhät ja muut vanhukset jaksavat häntä hymyssä suin kannattaa, vaikka aivan selvästi nähdään, että hän ei ole näiden ihmisten etuja ajanut.

Halonen on tekopyhä ja naivi oman edun tavoittelija, joka käyttää hyväkseen tietämättömiä ihmisiä.
Mitä muuta vanhalta anarkistilta voikaan odottaa?

Hannibal

Well-known member
Sijainti
Tiällä
Eilen julkaistussa gallupissa epävarmojen äänestäjien määrä on hurja, aivan kuten on uutisoitu. Matematiikka ei ole lajini mutta nopeasti laskeskellen Halonen sai vastaamaan suostuneilta kyllä tuon mainitun 55% kannatuksen, mutta kaikista kysytyistä (joita oli 1200 henkilöä) häntä kannatti "vain" 43%. Edellisessä saman firman gallupissa samaiset luvut taisivat olla vielä 58% ja 50% jos oikein laskin (luvut löytyvät maikkarin uutisesta).

Eli nyt nämä EOS-henkilöt todellakin ovat ratkaisijoita. Ovatko he juuri niitä jotka ehkä tähän asti ovat kannattaneet Halosta mutta ovatkin alkaneet epäröidä? Vai voiko heidänkin äänien kuvitella jakaantuvan suunnilleen samoin kuin vastaamaan suostuneiden? Aikovatko he äänestää vai ovatko nukkuvia?

(Toki, tämä on silkkaa spekulointia; vain annetut äänet lasketaan, ja gallupissa annetuista ”äänistä” Halonen siis sai sen 55% ja yksi kierros riittäisi.)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
MaranelloRed sanoi:
Kuusi vuotta sitten vastaehdokkaat olivat täysin eri planeetalta kuin nyt. Vanhanen ja Niinistö ovat pahoja haastajia. Kyllä se nyt on niin että Halosen viimeinen käyttöpäivä on ollut ja mennyt ja tilalle tarvitaan kova talousmies eli Sauli.
Minä kun olen vain ollut 12 vuotta paikallispolitiikassa mukana, niin kysyn mihin presidentti-instituutti tarvitsee kovaa talousmiestä? :doubtful:

mn97

Banned
Moe Szyslak sanoi:
Minä kun olen vain ollut 12 vuotta paikallispolitiikassa mukana, niin kysyn mihin presidentti-instituutti tarvitsee kovaa talousmiestä? :doubtful:
Antamaan uskottavuutta ja jämäkkyyttä. Tällä hetkellä Haloselle/Suomelle nauretaan ulkomailla. Se ei ole hyvä presidentti-instituution kannalta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
mn97 sanoi:
Antamaan uskottavuutta ja jämäkkyyttä. Tällä hetkellä Haloselle/Suomelle nauretaan ulkomailla. Se ei ole hyvä presidentti-instituution kannalta.
Kuka siellä nauraa :doubtful:

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
eiköhän ne tänä iltana jotain kohupaljastuksia saa aikaan...

siksi kaksi kierrosta.

siksi sauli.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
mn97 sanoi:
En tiedä paljonko olet ulkolaisten kanssa tekemisissä, mutta omat kokemukset tältä 6 vuoden ajalta kertovat että monet pitävät meitä ennakkoluulottomina ja edistyksellisinä kun olemme 'uskaltaneet' valita naisen valtionjohtoon. :thumbup:

patriot

Foorumin senaattori
Moe Szyslak sanoi:
En tiedä paljonko olet ulkolaisten kanssa tekemisissä, mutta omat kokemukset tältä 6 vuoden ajalta kertovat että monet pitävät meitä ennakkoluulottomina ja edistyksellisinä kun olemme 'uskaltaneet' valita naisen valtionjohtoon. :thumbup:
Varmasti totta. Ei Halonen ole Suomea ole nolannut. Kyllä Tarja on edustamisen hoitanut kunnialla, vaikka pukuvalinnoissa olis ollut toivomisen varaa. Ei mulla oo siitä kritisoitavaa. Kritisointini on keskittynyt muihin seikkoihin. Halosen valinta 6 vuotta sitten oli yhden aikakauden päättyminen. Halosen uudelleen valinta ei kuitenkaan enää anna maalle mitään. Seuraavat 6 vuotta ovat ihan erilaiset. Nyt on aika taas vaihtaa pressaa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Toinen kierros näyttää todennäköiseltä

Halosen kannatus laskenut selvästi

Vasemmiston presidenttiehdokas Tarja
Halonen on menettänyt myös YLEn tv-
uutisten kyselyssä selvästi
kannatustaan.

Halonen saisi uusimman kyselyn mukaan
niukasti yli puolet äänistä.

Toinen kierros on kuitenkin aiempaa
todennäköisempi, koska nyt peräti liki
kolmannes äänestäjistä empii
ehdokastaan.

Taloustutkimus selvitti tv-uutisille
presidenttiehdokkaiden suosiota tällä
viikolla. Tarkat tiedot ehdokkaiden
suosiosta kerrotaan tv-uutisissa kello
20.30 TV1:ssä.
Ajattelin, että tämä hässäkkä olisi jo viikonvaihteen jälkeen ohi, mutta saattaa se ehkä sittenkin jatkua. :rolleyes:

mn97

Banned
Moe Szyslak sanoi:
Itse en usko, että ovat uskaltaneet. Itse uskon, että asia on peräti päinvastoin - ei olla uskallettu poiketa harmaasta massasta eli demariudesta. Eiköhän Halosen aika ole mennyt, nyt puhaltavat uudet tuulet. Sinun mielipiteitäsi kuunnellessa, sinulle sopisi ehkä kaikkein parhaiten Timo Soini.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
mn97 sanoi:
Itse en usko, että ovat uskaltaneet. Itse uskon, että asia on peräti päinvastoin - ei olla uskallettu poiketa harmaasta massasta eli demariudesta. Eiköhän Halosen aika ole mennyt, nyt puhaltavat uudet tuulet. Sinun mielipiteitäsi kuunnellessa, sinulle sopisi ehkä kaikkein parhaiten Timo Soini.
Voisitko antaa lähteen vai onko ihan mutua? :doubtful: