Luultavasti on sallittua kun ensi vuosi ei koske enää tietovuotoja? Eri asia on silloin, jos sopimuksen tekijä on juuri McLaren-Mercedes?Overhouse sanoi:Jos McLaren suljetaan sarjasta, voiko se silti myydä Prodrivelle auton, lainata työntekijöitä ja istuttaa Hamiltonin rattiin? Tällöinhän ensi kaudella nähtäisiin radalla Prodriveniksi naamioitu McLaren
Saas nähä mitä käy Subarun tehdastallille.talakem sanoi:Taitaa autojen hinta prodrivelle pompsahtaa sen "hundredbiljondollarsin" verran...
Rosaa ei enää nähdä muualla kuin lakimaailmassa...
En kyllä allekirjoittaisi tätä. Mitä muuta Williamsilla ja Toyotalla on keskenään tekemistä kuin voimanlähteet?Yuri Borzenokóv sanoi:Samaten mauttomuudet tyyliin Tojon kakkostalliksi muuttunut Wiliams
eiks Toyo kayta williamsin ideoita vaidelaatikosta (tai mahtaaks kayttaa w:n laatikkoa)kouvotsvoni sanoi:En kyllä allekirjoittaisi tätä. Mitä muuta Williamsilla ja Toyotalla on keskenään tekemistä kuin voimanlähteet?
Miten FIA on suosinut autotehtaita? Eihän se FIA:n vika ole, että autotehtaita kiinnostaa osallistuminen F1:een. Autojen ostolupa on kenties ainoa keino säilyttää lähtöruudukossa enemmän kuin reilu 10 autoa nyt, kun kustannukset ovat nousseet pilviin. Tällä uudella säännöllä nimenomaan tuetaan yksityistallien mahdollisuutta jatkaa sarjassa. Näitä ostoautoilla toimineita talleja on ollut F1:ssä ennenkin, vaikkei aivan viime aikoina.Yuri Borzenokóv sanoi:Tämä F1:sten kakkostalliutuminen on aika noloa touhua. Tähän se FIA:n suurien rahakkaiden autotehtaiden suosiminen on johtanut.
Et pidä autotehtaista, mutta haluaisit "ulostaa" viimeisen perinteisen yksityistallin Williamsin? Jostainhan senkin on moottorinsa ostettava, eikä niitä ei-autotehdasmoottoritoimittajia ole enää tarjolla.En vain jotenkin voi ymmärtää, miten näitä ilmiselviä kakkostalleja tyyliin Prodrive ja Super Aguri edes hyväksytään mukaan. Samaten mauttomuudet tyyliin Tojon kakkostalliksi muuttunut Wiliams ja Red Bullin farmitalli Toro Rosso voisi ulostaa sarjasta.
Yksikään autotehdas ei omista toista tallia. Ainoastaan Red Bullilla ja Toro Rossolla on vielä yhteistä omistustaustaa, muttei välttämättä kovin kauan niilläkään.Renaultin pihi latinopomo Ghosn ei varmaan kakkostallia ole ostamassa. Samoin FIAT:n Marchionne pitää nyörit kiinni, kun on vaivalla saanut firman pelastettua konkurssista.
Ja lyhyesti valitus koskee sitä ettei uutta concorde-sopimusta vieläkään ole joka mahdollistaisi ostoautojen käytön. Itse luulin että asiasta olisi jo aiemmin sovittu, mutta ei näköjään. Toisin sanoen nykysopimuksella Prodrive -tallin on toiminta olisi laittomalla pohjalla.talakem sanoi:http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2007/October/051007-02.html
FIA käsittelee Williamsin valitusta Prodriven laillisuudesta 24 pv.
Ei siis nähdä 12 tallia ens vuonna?talakem sanoi:http://www.autosport.com/news/report.php/id/63182
Kaatu koko systeemi...
It is not clear yet why the negotiations fell through. Nevertheless, it comes just days after the FIA announced Prodrive will face a Court of Appeal hearing later this month over their entry, following legal questions from rivals Williams.
Ainakin homma vaikeutui olennaisesti. Tietenkin vetoomustuomioistuimen käsittelyn jälkeenkin voidaan vielä sopia autojen toimittamisesta (jos päätös on salliva, kuten FIA:n sääntöjen mukaan käsittääkseni tulisi olla). Tulee vain auttamattoman kiire (mutta niin tuli Super Agurillekin).Jason Voorhees sanoi:Ei siis nähdä 12 tallia ens vuonna?
Agurilla oli tosin hieman eri tilanne. Kun se tuli ekan kerran sarjaan -06 niin talli rakensi auton puhtaalta pöydältä - jos ei aivan kuukaudessa, niin sitten kahdessa. -07 kaudelle sillä olikin sitten kaikki organisaatiot valmiina ja kaikki oli kunnossa alta aikayksikön kun oli käytettävänä viime vuoden Honda.WebSlave sanoi:Ainakin homma vaikeutui olennaisesti. Tietenkin vetoomustuomioistuimen käsittelyn jälkeenkin voidaan vielä sopia autojen toimittamisesta (jos päätös on salliva, kuten FIA:n sääntöjen mukaan käsittääkseni tulisi olla). Tulee vain auttamattoman kiire (mutta niin tuli Super Agurillekin).
No eihän SA ihan puhtaalta pöydältä sitä rakentanut, vaan muokkasi vanhat Arrowsin rungot nykysäännöt täyttäviksi. Toki se on hankalampi tehtävä kuin valmiin auton osto, ja tekeekin SA:n saavutuksesta kunnioitettavan. Mutta näkyihän se nopeudessakin.Jason Voorhees sanoi:Agurilla oli tosin hieman eri tilanne. Kun se tuli ekan kerran sarjaan -06 niin talli rakensi auton puhtaalta pöydältä - jos ei aivan kuukaudessa, niin sitten kahdessa.
McLaren-linkki oli siinä vaiheessa puhdasta spekulointia. Varsinaisesti McLaren-kytkennällä ratsasti Direxiv. Prodriven vahvuus oli nimenomaan kokemuksessa kilpatallin pyörittämisessä korkealla tasolla (WRC ja GT/Le Mans/ALMS).SOKO sanoi:Prodriven vahvuutena oli nimenomaan McLaren linkki ja ilman sitä ollaan heikolla pohjalla.