Prodrive = McLaren

Overhouse

Well-known member
Liittynyt
26.2.2007
Viestit
280
Jos McLaren suljetaan sarjasta, voiko se silti myydä Prodrivelle auton, lainata työntekijöitä ja istuttaa Hamiltonin rattiin? Tällöinhän ensi kaudella nähtäisiin radalla Prodriveniksi naamioitu McLaren :rolleyes:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Overhouse sanoi:
Jos McLaren suljetaan sarjasta, voiko se silti myydä Prodrivelle auton, lainata työntekijöitä ja istuttaa Hamiltonin rattiin? Tällöinhän ensi kaudella nähtäisiin radalla Prodriveniksi naamioitu McLaren :rolleyes:
Luultavasti on sallittua kun ensi vuosi ei koske enää tietovuotoja? Eri asia on silloin, jos sopimuksen tekijä on juuri McLaren-Mercedes?
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
de la Rosahan olisikin ihanteellinen kuski Prodrivelle. Tietäisi valmiiksi autosta ihan kaiken. :alppu:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Taitaa autojen hinta prodrivelle pompsahtaa sen "hundredbiljondollarsin" verran...:D

Rosaa ei enää nähdä muualla kuin lakimaailmassa...
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
talakem sanoi:
Taitaa autojen hinta prodrivelle pompsahtaa sen "hundredbiljondollarsin" verran...:D

Rosaa ei enää nähdä muualla kuin lakimaailmassa...
Saas nähä mitä käy Subarun tehdastallille.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
Tämä F1:sten kakkostalliutuminen on aika noloa touhua. Tähän se FIA:n suurien rahakkaiden autotehtaiden suosiminen on johtanut. En vain jotenkin voi ymmärtää, miten näitä ilmiselviä kakkostalleja tyyliin Prodrive ja Super Aguri edes hyväksytään mukaan. Samaten mauttomuudet tyyliin Tojon kakkostalliksi muuttunut Wiliams ja Red Bullin farmitalli Toro Rosso voisi ulostaa sarjasta.

Renaultin pihi latinopomo Ghosn ei varmaan kakkostallia ole ostamassa. Samoin FIAT:n Marchionne pitää nyörit kiinni, kun on vaivalla saanut firman pelastettua konkurssista. Sen sijaan mielenkiinnolla odotetaan, hankkiiko BMW räpeltävän Spykerin pyörimästä, odottaako limsamiehen kyllästymisen jälkeisiä halpoja huutokauppoja vai pistääkö se ihan uuden tallin pystyyn.

Siton on hyvä meininki mitah.. Toinen puoli autoista keskittyy kilpailuun ja toinen puoli mainoskierroksiin radan tukkeena.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Yuri Borzenokóv sanoi:
Samaten mauttomuudet tyyliin Tojon kakkostalliksi muuttunut Wiliams
En kyllä allekirjoittaisi tätä. Mitä muuta Williamsilla ja Toyotalla on keskenään tekemistä kuin voimanlähteet?
 

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
kouvotsvoni sanoi:
En kyllä allekirjoittaisi tätä. Mitä muuta Williamsilla ja Toyotalla on keskenään tekemistä kuin voimanlähteet?
eiks Toyo kayta williamsin ideoita vaidelaatikosta (tai mahtaaks kayttaa w:n laatikkoa):confused:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
En tiedä kuinka vakavatilanne mutta...

Subaru-pomo Richardsin helikopteri teki pakkolaskun
16.09.2007 20:17

Rallipiireissä koettiin Colin McRaen kohtalokkaan helikopterionnettomuuden jälkeen lisää dramatiikkaa sunnuntaina, kun Subarun rallitallin päällikön David Richardsin helikopteri joutui tekemään pakkolaskun.

Richards ei loukkaantunut helikopterinsa pakkolaskussa. Hän oli lentämässä kotiinsa Englantiin Belgian Span radalta, jossa oli katsomassa F1-kisaa.

(MTV3)


Tulosta
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Yuri Borzenokóv sanoi:
Tämä F1:sten kakkostalliutuminen on aika noloa touhua. Tähän se FIA:n suurien rahakkaiden autotehtaiden suosiminen on johtanut.
Miten FIA on suosinut autotehtaita? Eihän se FIA:n vika ole, että autotehtaita kiinnostaa osallistuminen F1:een. Autojen ostolupa on kenties ainoa keino säilyttää lähtöruudukossa enemmän kuin reilu 10 autoa nyt, kun kustannukset ovat nousseet pilviin. Tällä uudella säännöllä nimenomaan tuetaan yksityistallien mahdollisuutta jatkaa sarjassa. Näitä ostoautoilla toimineita talleja on ollut F1:ssä ennenkin, vaikkei aivan viime aikoina.
En vain jotenkin voi ymmärtää, miten näitä ilmiselviä kakkostalleja tyyliin Prodrive ja Super Aguri edes hyväksytään mukaan. Samaten mauttomuudet tyyliin Tojon kakkostalliksi muuttunut Wiliams ja Red Bullin farmitalli Toro Rosso voisi ulostaa sarjasta.
Et pidä autotehtaista, mutta haluaisit "ulostaa" viimeisen perinteisen yksityistallin Williamsin? Jostainhan senkin on moottorinsa ostettava, eikä niitä ei-autotehdasmoottoritoimittajia ole enää tarjolla.
Renaultin pihi latinopomo Ghosn ei varmaan kakkostallia ole ostamassa. Samoin FIAT:n Marchionne pitää nyörit kiinni, kun on vaivalla saanut firman pelastettua konkurssista.
Yksikään autotehdas ei omista toista tallia. Ainoastaan Red Bullilla ja Toro Rossolla on vielä yhteistä omistustaustaa, muttei välttämättä kovin kauan niilläkään.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
talakem sanoi:
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2007/October/051007-02.html

FIA käsittelee Williamsin valitusta Prodriven laillisuudesta 24 pv.
Ja lyhyesti valitus koskee sitä ettei uutta concorde-sopimusta vieläkään ole joka mahdollistaisi ostoautojen käytön. Itse luulin että asiasta olisi jo aiemmin sovittu, mutta ei näköjään. Toisin sanoen nykysopimuksella Prodrive -tallin on toiminta olisi laittomalla pohjalla.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63019
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ei ole McLaren!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63182

Kaatu koko systeemi...

It is not clear yet why the negotiations fell through. Nevertheless, it comes just days after the FIA announced Prodrive will face a Court of Appeal hearing later this month over their entry, following legal questions from rivals Williams.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jason Voorhees sanoi:
Ei siis nähdä 12 tallia ens vuonna? :(
Ainakin homma vaikeutui olennaisesti. Tietenkin vetoomustuomioistuimen käsittelyn jälkeenkin voidaan vielä sopia autojen toimittamisesta (jos päätös on salliva, kuten FIA:n sääntöjen mukaan käsittääkseni tulisi olla). Tulee vain auttamattoman kiire (mutta niin tuli Super Agurillekin).
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
WebSlave sanoi:
Ainakin homma vaikeutui olennaisesti. Tietenkin vetoomustuomioistuimen käsittelyn jälkeenkin voidaan vielä sopia autojen toimittamisesta (jos päätös on salliva, kuten FIA:n sääntöjen mukaan käsittääkseni tulisi olla). Tulee vain auttamattoman kiire (mutta niin tuli Super Agurillekin).
Agurilla oli tosin hieman eri tilanne. Kun se tuli ekan kerran sarjaan -06 niin talli rakensi auton puhtaalta pöydältä - jos ei aivan kuukaudessa, niin sitten kahdessa. -07 kaudelle sillä olikin sitten kaikki organisaatiot valmiina ja kaikki oli kunnossa alta aikayksikön kun oli käytettävänä viime vuoden Honda.

Vai tarkoitiko että Prodrivelle tulee kiire rakentaa kokonaan oma auto? :doubtful:
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Jos säännöt mahdollistavat kauden 2007 auton myymisen, ei kiire välttämättä ole kovin suuri. Se on sitten eri asia, löytyykö Prodriveltä tarpeeksi rahaa tällaisen kokonaisratkaisun ostamiseen. Jos tarpeeksi rahaa löytyy, löytynee myös joku joka on valmis myymään.

Kiinnostavaa tuossa uutisessa oli se, että McLarenin lisäksi Prodriven väitettiin keskustelleen kahden muunkin tallin kanssa. Renault mainittiin artikkelissa, mutta se jäi auki mikä olisi tuo kolman talli. Lähinnä mieleen tulevat Toyota ja BMW. Se, että Williams on tehnyt valituksen taitaa sulkea Toyotan mahdollisuuksien ulkopuolelle. BMW:kin vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä. Saattaa olla, että väitteet neuvotteluista kolmen tallin kanssa kuvaavat yleisemminkin sitä, miten uskottavasta projektista on kysymys. (yksikin puhelinsoitto/sähköpostiviesti, johon on saatu vastaus voi riittää kun hätä on suuri)

Valitettavan todennäköistä taitaakin olla se, että FIA:n tekemä ratkaisu uuden tallin valinnassa kostautuu. Prodriven vahvuutena oli nimenomaan McLaren linkki ja ilman sitä ollaan heikolla pohjalla. Joku toinen hanke olisi saattanut tähän mennessä edetä muutenkin kuin paperilla (Prodrive ei ole näköjään edennyt edes paperilla, kun sopimukset ovat jääneet syntymättä).
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jason Voorhees sanoi:
Agurilla oli tosin hieman eri tilanne. Kun se tuli ekan kerran sarjaan -06 niin talli rakensi auton puhtaalta pöydältä - jos ei aivan kuukaudessa, niin sitten kahdessa.
No eihän SA ihan puhtaalta pöydältä sitä rakentanut, vaan muokkasi vanhat Arrowsin rungot nykysäännöt täyttäviksi. Toki se on hankalampi tehtävä kuin valmiin auton osto, ja tekeekin SA:n saavutuksesta kunnioitettavan. Mutta näkyihän se nopeudessakin.
SOKO sanoi:
Prodriven vahvuutena oli nimenomaan McLaren linkki ja ilman sitä ollaan heikolla pohjalla.
McLaren-linkki oli siinä vaiheessa puhdasta spekulointia. Varsinaisesti McLaren-kytkennällä ratsasti Direxiv. Prodriven vahvuus oli nimenomaan kokemuksessa kilpatallin pyörittämisessä korkealla tasolla (WRC ja GT/Le Mans/ALMS).
 
Ylös