PSA vetäytyy ensi kauden jälkeen!

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kun puhutaan rallin kuolemisesta, kannattaa asiat oikeisiin suhteisiin. Kun B-ryhmä lakkautettiin jäi A-ryhmää ajamaan käytännössä Lancia, Mazda ja Audi, joista jälkimmäinen kilpailutti raskasta isoa Quattroaan. Audi hyppäs pois kauden jälkeen ja Toyota tuli mukaan vasta seuraavan kauden keskivaiheilla. Mukana toki tais olla Mitsua, Subarua ja Nissania pienellä panostuksella, mutta kyllä tilanne oli huomattavasti pahempi!
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Mitenkäs Citikka on muuten tuomassa uutta autoa, tai kehitysversiota? Muistaakseni jokus ensikauden aikana? Luulis tallin lyövän vähän jarruja projektille jos ensikauden jälkeen lopetetaan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Citikalla joudutaan joka tapauksessa lyömään projektille jarrua, koska tällä hetkellä on kovasti epävarmaa minkälaisella kalustolla tulevaisuudessa ajetaan.

Todennäköisen vaihtoehto lienee aktiivilukkojen ja muun "ylimääräisen" elektroniikan kielto.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
FO110K sanoi:
niin, eikös Suzukista oo veikkailtu seuraavaa wrc kaluston kehittäjää?
sillonhan sarjaa kiertäisi edelleen Mitsu, Skoda, Ford ja Suzuki...
enempihän tuos on automerkkejä kun esmes -98 jollon kisoja kiersi toyota, ford ja mitsubishi...
Suzukilla tuskin tässä tilanteessa lähdetään edes suunnittelemaan minkäänlaista autoa MM-tasolle, kun FIAlta ei ole tullut minkäänlaista tietoa millä autoilla jatkossa ajetaan. Super2000 -autoja on vilauteltu jo kaudelle 2006, joten näin epävarmassa tilanteessa tuskin yksikään autonvalmistaja lähtee WRC-autoa suunnittelemaan.

Säännöt pitäisi nyt saada pikaisesti lyötyä lukkoon ja vähän pidemmäksi aikaa, ennen sitä on turha odotella uusia merkkejä mukaan.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jep, FIAn täydellinen kyvyttömyys näkyy täälläkin. Kulujen karsiminen vain, autot lähemmäs standardipelejä. Näin ollen autot on halvempia rakentaa ja pitäisi olla pienemmän kalustoerotkin. Eli kuljettat ajaa entistä kovemmin vastakkain, eikä autot.

Kukaan ei huomaa mitään eroa meneekö siinä 20km ek:ssa 18minsaa vai 22 minsaa.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
No tässä on pitkät 12+ kuukautta aikaa kuulostella mitä oikein tapahtuu PSA rintamalla. Itse uskoisin jotta Pug menee tuohon uuteen WTCC sarjaa kun taas Sitikka jatkaa WRC:ssä. Kunhan nyt hiukan kolistelevat FIA komeron ovia jotta saavat luurankoihin liikettä :rolleyes:
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Itse uskon että kun PSA:n isopomo Jean-Marc Folz jotain päättää ei miehen päätä niin vaan käännetä, Jean-Marcin edellisellä päätöksellä lähdettiin pois F1-luokasta ja nyt lopetetaan koko Ralliautoilu sen kalleuden vuoksi. Jean-Marc on tunnetusti kiinnostunut ainoastaan autojen myyntiluvuista jos kauppa ei käy ei kannata pysyä mukana. Se on koko Ralliautoilun perusajatus edistää Automerkkien myyntiä maailman eri osissa. Peugeot vetäytyi aikanaan 1986 voittajana ja palasi 2000 voittajana. Nyt se on poistumassa häviäjänä joka on sille outo osa.

Ihan hyvin voi olla että molemmat lähtevät pois Citroënillä kun oli jo valmiina C4 WRC joka on kallis harhaisku kun säännöt 2006 ilmeisesti muuttuvat, Folz teki näin päätöksen vetäytyä ennenkuin kulut käyvät PSA:lle sietämättömiksi.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
160581 sanoi:
...jos kauppa ei käy ei kannata pysyä mukana. ...

Jep, näinhän se on. Mutta ainakin autolehtien mukaan PSA yhtymän myynti vetää euroopassa oikein hyvin, joten siinä mielessä markkinointi on onnistunut. Tietysti hyvä myynti ja yhtiön hyvä tulos eivät ole ihan suoraan yhteydessä toisiinsa, joten voidaanhan niitä kuluja silti karsia kovalla kädellä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Zep sanoi:
Kun puhutaan rallin kuolemisesta, kannattaa asiat oikeisiin suhteisiin. Kun B-ryhmä lakkautettiin jäi A-ryhmää ajamaan käytännössä Lancia, Mazda ja Audi, joista jälkimmäinen kilpailutti raskasta isoa Quattroaan. Audi hyppäs pois kauden jälkeen ja Toyota tuli mukaan vasta seuraavan kauden keskivaiheilla. Mukana toki tais olla Mitsua, Subarua ja Nissania pienellä panostuksella, mutta kyllä tilanne oli huomattavasti pahempi!
Totta. Lancian ylivoima oli suorastaan masentavaa. Ainoastaan Ruotsissa Mazda ja Korsikalla BMW pystyi antamaan ihan oikeata vastusta.
 

NOesc

Well-known member
Liittynyt
28.8.2004
Viestit
67
Sijainti
Kauhajoki
tästähän oli TM:ssäkin juttua joku aika sitten että kun nämä isojen autotehtaiden talouspomot kun laskevat budjettia niin näkevät kaiken urheilutoiminnan kys budjetissa joka jollain valmistajilla on jo muutenkin huono vain ylimääräisenä rasitteena josta on päästävä eroon...
pitänee vain odottaa parempia aikoja.
 
Ylös