Moe Szyslak sanoi:Miten vitussa sä oikein lasket? Diesel maksoi viime vuonna 25 senttiä vähemmän litralta kuin tänä vuonna.
Oiskohan tuosta kommentista tullut. Kun km-korvaus nousi 1 c/km niin 100 km on ege ja 100 c-30 c=70 c, joten muuhun auton kulumiseen ja kuluihin on sitten 0,7 euroa / 100 km käytettävissä.Moe Szyslak sanoi:jokaisella sadalla kilsalla maksan polttoaineveroa 30 senttiä enämpi kuin ennen
Tosin se soppa on kallistunut paljon enämpi kuin pelkän veron verran. Kyllä viime vuonna tankkasi keskimäärin alle euron hintaan / litra. Löytyy jopa todistusaineistoa tosta.jps sanoi:Oiskohan tuosta kommentista tullut. Kun km-korvaus nousi 1 c/km niin 100 km on ege ja 100 c-30 c=70 c, joten muuhun auton kulumiseen ja kuluihin on sitten 0,7 euroa / 100 km käytettävissä.
Semmoista km-korvauksia nostavaa työntekijää ei tässä maassa olekaan joka jäisi km-korvauksissa tappiolle. Mikäli ajaa normaalihintaisella (20-40t €) autolla.jaska sanoi:Kilometrikorvaukset taisi tälle vuodelle nousta 1c/kilometri, eli menetykset korvataan Moelle enemmän kuin täysimääräisinä....
Mikä kiire siinä auton ostossa pitäisi olla, veronalennus ja sitä kautta auton hankintahinnan aleneminen ei ole mun käsittääkseni määrä-aikainen vaan pysyvä.Moe Szyslak sanoi:Samalla autoala on täydellisessä kusimuna-tilanteessa, kun ihmiset ei osta sittenkään autoja.
Ei mikään. Ilmeisesti jotkut luulivat että vuoden vaihteessa tulee hirvittävä ostoryntäys.jps sanoi:Mikä kiire siinä auton ostossa pitäisi olla, veronalennus ja sitä kautta auton hankintahinnan aleneminen ei ole mun käsittääkseni määrä-aikainen vaan pysyvä.
Eli Suomeksi mun omaisuuteni arvo väheni 4500 vuodenvaihteessa.Matxi sanoi:Ja kuten aikaisemmin mainittua niin juurihan nykyinenkin hallitus pudotti sen auton hintaa mikä sullakin on 4500€ eli yli 10%:ia. Toki se vaikuttaa aikanaan vaihtohintaankin mutta kokonaisuudessaan vähemmän euroja kiertää itse metalli/muovimöhkäleessä.
On pysyvä joo. Kyse ei olekaan uusien myymisestä, vaan käytettyjen. Iso osa autoliikkeen tuloista kuitenkin tulee käytettyjen kaupasta. Nyt ei kauppa käy, uusia myydään netitse ja alaskirjaukset on faktaa.jps sanoi:Mikä kiire siinä auton ostossa pitäisi olla, veronalennus ja sitä kautta auton hankintahinnan aleneminen ei ole mun käsittääkseni määrä-aikainen vaan pysyvä.
No ehkä kuitenkin vain sen about 2000€. Tuskinpa se Octavia enää ihan sen hieman yli 30000€:n arvoinen oli.Moe Szyslak sanoi:Eli Suomeksi mun omaisuuteni arvo väheni 4500 vuodenvaihteessa.![]()
No eiköhän tuokin ollut autokaupoilla ihan tiedossa.Moe Szyslak sanoi:On pysyvä joo. Kyse ei olekaan uusien myymisestä, vaan käytettyjen. Iso osa autoliikkeen tuloista kuitenkin tulee käytettyjen kaupasta. Nyt ei kauppa käy, uusia myydään netitse ja alaskirjaukset on faktaa.
En tiedä, en ole autokauppa-alalla. Kuulin vain uutiset ja SOK:n autokauppapuolenpomon ja tais olla jonkun toisenkin ketjun pamppu haastattelussa. Porukkaa joutuu pihalle.Matxi sanoi:No eiköhän tuokin ollut autokaupoilla ihan tiedossa.
Niin joutuu mutta porukoiden pihalle joutuminen oli enemmänkin kiinni siitä että netti on tullut autokauppaankin jäädäkseen. Ihmiset tekee autokauppakiertelyn netissä nykyään - kuvistahan tuota näkee hyvin miellyttääkö auto silmää. Koeajon, mikäli haluaa sen tehdä, käy sitten tekemässä vain niistä mitkä on nettivalkkaamisella päätynyt ehdokkaiksi.Moe Szyslak sanoi:En tiedä, en ole autokauppa-alalla. Kuulin vain uutiset ja SOK:n autokauppapuolenpomon ja tais olla jonkun toisenkin ketjun pamppu haastattelussa. Porukkaa joutuu pihalle.
Ja missäs näin on käynnyt?:doubtful:Matxi sanoi:Selväähän pitäisi kaupoillekin olla että kun uusien autojen hinnat lähenee euromääräisesti käytettyjä niin silloin ihan varmasti käytettyjen myynti vähenee.
Ei missään nimessä!!patriot sanoi:Josko palattais aiheeseen!!!!!
Puhutaaks nyt naisista ja pillusta?:doubtful:Matxi sanoi:Ei missään nimessä!!
:ahem:SOKO sanoi:Tämän topicin voisi siirtää suosiolla tuonne vapaan puolelle. :alppu:
En perustanut, mutta jaska ajoi keskustelun aivan huvinpidon puolelle.patriot sanoi:Heh heh... Eli Moe perusti asiakeskusteluun pilailutoikin?
Moderaattorit hoi!!!!!!!
Urpilainen kannattaa muutes Tuomiojan ideaa jäsenäänestyksestä. Feld-Ranta kuitenkin torppaa ajatuksen. Asiasta olis kuulemma pitänyt päättää jo syksyn puoluevaltuustossa.