puhelinmyyjät.

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Sähköäkin yritettiin myydä Kuopion torilla alkuviikosta. Kaksi nuorta mies ja nainen, tarjosi fortumia.
Erehtyy vaan katsoman myyjää silmiin lähestyessään paikkaa, niin silloin tärppää isommastakin joukosta. EIkä edes eka kerta.
"Saanko esittää yhden kysymyksen", kohtelias nuori mies.
Joo toki
Mikä sähköfirma?
Savon Voima ja mulla on määräaikainen sopimus, tässäpä tämä taisi olla.
Ok

Myöhemmin ryystin kahvia torilla, eivät kovin montaa pysäyttäneet. Liekö palkka täysin suhteessa tehtyihin sopimuksiin?

Kyllä Forumilla taitaisi olla kesäsähkö jonkun kymmenyksen vähemmän ja talvella noin sentin.
Tuplalaskutukset, ja tuplatulostukset e-laskuista kirjanpitoa varten ja tuplalaskemiset...:thumbfh:
 

Örfil

Guest
Onkos Veskun peltosiat millä mallilla, kuinkas sateet lomittuu aikatauluun?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Myöhemmin ryystin kahvia torilla, eivät kovin montaa pysäyttäneet. Liekö palkka täysin suhteessa tehtyihin sopimuksiin?
Voipihan tuo olla ihan vaan näkyvyystempaus ja palkkaa saa pikkusen seisoskelustakin ja hyvältä näyttämisestä. iso firma kuitenkin takana.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä saan palkkaa juurikin hyvältä näyttämisestä.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Onkos Veskun peltosiat millä mallilla, kuinkas sateet lomittuu aikatauluun?
Ei ole ihan mun pelloille sattuneet, vaikka jokunen tuollainen potsi taisi olla jokunen vuosi sitten lähialuella. Liekö kova pakkastalvi harventanut määrää.



Peltoasiat:
Nurmet kerätty, kuivat heinät ja AIV:t, apilapellolta ( viherlannoitusnurmi) jopa kolme kertaa. Eilen ruiskuttelin viimeiset kyntöön menevät nurmilohkot. Riistapeltoa ( hernettä yms) niitin eilen kanssa, josko kyyhkyt löytäisivät sinne syömään. Omenia pilkottiin - taas - mehumaijaan ja soseeksi kiehumaan. Vanhempien pieni pottu nostettu. Kaverin kylvämä rypsi pystyssä vielä, annoin n 40 v vanhan puimurin ajettavaksi omille lohkoilleen.
Innokas nuori mies, niin onpahan kone apuna korjuutyössä. Hyvin oli tyytyväinen kaurasatomäärään, sopivasti täällä on tullut vettä, ei aivan mahdottomia määriä ( verrattuna vaikka Kuopioon ja Itä-Suomeen). Laatu kuulemma vaihtelee, taitaa olla fosforin määrä ratkaiseva jyväpainon ja -koon suhteen. Ei se pelkällä typellä kasva kuin vihreää lehteä! Käytännön opettelua oikeaksi viljantuottajaksi! Tällä alueellahan perinteisesti on oltu nurmen kasvattajia naudoille ja viljapelto vaan hyvää paskanlevitysaluetta
Ensi vuonna kaverille lisää kylvettävää tulee, kun nuo vanhat nurmet saan kynnettyä. Juhannuksena keltaista kukkivaa rypsipeltoa ympärillä. Ja kaverilla suurin työvastuu! itse keskityn tukiaisten nostamiseen ja viinikaapin täydentämiseen....:cool:
 

Örfil

Guest
Oho, pieni typo lipsahti :D mutta se poiki suloiset possut palkinnoksi :)

Luin ihan kokonaan, on tuo omaa tiedettään tuo maanviljelys, joka on yksi suosikkiammattini seuraavassa elämässä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Sinä muutens kun olet useita kertoja sanonut, että ottaisit mitä tahansa työtä vastaan, niin mikset mene puhelinmyyjäksi?
Hain kahteen. Toiseen tarvittiin 'jotain vähän pysyvämpää työntekijää', toisessa palkka olisi jäänyt € 50 alle Kelan peruspäivärahan paitsi jos saisi myytyä 1500 artikkelia kuussa. On se edelleen toki viimeinen vaihtoehto, ellei nuo pari muuta ovea aukene tuossa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Hain kahteen. Toiseen tarvittiin 'jotain vähän pysyvämpää työntekijää', toisessa palkka olisi jäänyt € 50 alle Kelan peruspäivärahan paitsi jos saisi myytyä 1500 artikkelia kuussa. On se edelleen toki viimeinen vaihtoehto, ellei nuo pari muuta ovea aukene tuossa.
Niin, aivan.
 

Örfil

Guest
Mun viimeinen vaihtoehto on varastomies, koska siihen pystyn motivoitumaan täpöllä ja osaan sen homman.

Puhelinmyynti ei luonnistu, koska en saisi myytyä mitään, olen siihen liian "rehellinen" ja varovainen. En osaa tyrkyttää, se on nähty niin tuhannet kerrat eikä se muutu siitä mihinkään.
Joku motivaatio pitää ola työssään, sillä jos siitä ei saa mitään tyydytystä rahan lisäksi, ei se suju.

Ja varastomieheksi olenkin jo hakenut muutamaankin paikkaan. Alin palkka eräässä oli n. 1950e/kk, mutta firma oli erittäin, erittäin mielenkiintoinen ja siksi hain sinne. Sitten olisi ollut toivoa edetä näpsänä miehenä eteenpäin.

Jos minulle ehdotetan siivojan hommia, alan jo kyseenalaistamaan että eikö perusterveelle insinöörismiehelle enää mitään muuta ole tässä maassa tarjolla, vaikka rakennushommia tai moderaattoripestiä?
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Oho, pieni typo lipsahti :D mutta se poiki suloiset possut palkinnoksi :)

Luin ihan kokonaan, on tuo omaa tiedettään tuo maanviljelys, joka on yksi suosikkiammattini seuraavassa elämässä.
Kirjasin päivämääriä ylös, niin huomasin, että yhden lohkon olisi voinut ruiskuttaa vasta tänään 1.9. (viherkesanto):eek:
 
Ylös