PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä

Tossa noi molemmat rinnakkain, niin tajuu kokoeron. Ja jos nyt tosta uudesta haluis jotain moittia, niin kake on aika rimpula. Vanha oli siinä parempi.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
PP, meenny vaihtaan toi ruma sinivalkee elisaviihdepoksi. On ihan paskaki. Niinku tämmösee. Piäni ja siävä.
Antaako ne tollasen uuden poksin mulle ilmatteeks?

Sinivalkosta nettipömpeliäkö ei vaihdeta samalla mustaan vaan ainostaan toi kikipoksi?
Toi nettipömpeli on piilotettu myös tonne telkkarin ja seinän väliin jemmaan katseilta.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Toi sinivalkee poksi on täys paska ja siitä ei voi olla eri mieltä. Tietty jos poksin jumiutuminen (yleensä kesken leffan tai formulalähetyksen) ja yleinen hidastelu on haluttuja ominaisuuksia tai se että poksin stabiilisuus riippuu antennisignaalin laadusta...niin sitten se on aivan erinomainen, suorastaan valioyksilö ja insinööritaidonnäyte ;) Mutta mä silti kyysenalaistan tän sinivalkeen värin ja kyllä se ruskee olis tälle osuvampi väritys.

Muuten ElisaViihde on hyvä ja ilman tuota uutta NetGemin N7700 poksia en olis itekään jatkoa sille tehny. Siinä perustelut.
Onko sulla toi sinivalkoinen poksi ollu antennin jatkeena jos noin pirusti temppuaa?
Meille tulee bitti valokuitua myöden, eikä pahempia vittuuntumisen aiheita ole poksin kanssa esiintynyt.

No, ohjelmaopas ei näytä kaikilta kanavilta aina ohjelmatietoja, mikä ärsyttää vähän silloin kun sitä ilmenee.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Elisan Sinivalkoboksi temppuili saapuessaan aika holtittomasti, mutta on jostain syystä parantanut tässä kesken juoksun. IP-lähetykset voipi freezata toisinaan.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Juu, oli jossain vaiheessa antennin päässä ja se vasta kamala oli. Ei se kaapelin päässä paljon parempi ollu. Elisalla tiedetään nuo ongelmat kyllä, ja ne löytyy kyllä kuukkelillakin.

Router on edelleen se sinivalkoinen, mutta se on mullakin jemmassa.

Se, että saatko uuden, riippunee sopimuskauden tilanteesta ja neuvottelutaidoista. Mulla oli noin 3/4 sopparista lusittu, ja sain uuden vaan kun tein samalla jatkon (sillä lupauksella, että tää sitte toimii) ja tähän sitten tuli jotain MTV3 kanavapakettia till. Jos sitä olis ollu enempi jäljellä, niin olis varmaan onnistunutkin. Minulla tuo toimii nyt kaapelin päässä ja hyvin. Ei ole Pacea ikävä.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Meillä on kanssa tollanen sinivalkoinen kikotin olohuoneessa. Eipä sen kanssa mitään isompia ongelmia ole ollut. Maksulliset kanavat tosin tulevat toisen digiboksin kautta, eikä meillä juurikaan tv:tä katsella, joten se siitä.

Modeemista mä tarviin mm. porttiohjausta, ja se ei siinä elisan modeemissa vissiin ole/ollut mahdollista. Siihen vissiin liittyi NAT ja siltaaminen jotenkin, mutta enhän minä niistä mitään tajua. Siitä syystä mulla on toinen modeemi käytössä, joka puolestaan aiheuttaa sen, että vuokraleffat eivät futaa. Voin toki vaihtaa leffan ajaks toisen modeemin. Ei se niin iso vaiva ole. Yhden kerran olen näiden vuosien aikan leffan vuokrannut. Se kertonee siitä tarpeesta ja "haitasta", joka oman modeemin käytöstä tulee.

Sue_me

Well-known member
Tää ny mitään nikkarointia ole, mutta

Leikkasin nurmikon aiemmin ehtoosta ja tasoittelin pihaa parisen vuotta koristaneen 2m x 2m kaivannon.

Mullat kärräsin jo heinäkuussa, mutta ei jaksanut hakea piikkiharavaa tätä ennen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Piti kanssa puskee nurmikko nurin, mutta perse ja reidet vielä niin väsyneet, että ei kehdannut sitten alkaa.:rolleyes::eek:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Sopivasti alkoi sataa, kun tankki tyhjeni... Vaan 14 tuumainen, saisi olla VÄHINTÄÄN 32 tuumainen NÖÖNNNÖÖÖNNÖNÖNÖÖ!!!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tosiaan vanha astianpesukone päästi hieman vettä ulos, joten pyyhittiin mitä pystyttiin ja käytiin ostamassa Gigantista uusi kera asennuspalvelun + vanhan poisvienti.

Tänään kävi Schenkerin kaverit asentamassa ja asennuksen jälkeen näkyy tulva-altaan ja parketin välissä vettä.

Mitähän nyt tarttis tehdä? :confused:

Näytä liitetiedosto 20334

burb

.
Kannattaa varmistua esim. makutestillä että se on todellakin vettä eikä vaikkapas Leevin pissaa.

Tolerantti

Well-known member
Pahalta näyttää nyt kyllä. Taisi tulla Dompparilaan keittiöremontti. Ainakin lattia menee vaihtoon. Näyttää siltä, että vanha kone on lirutellut vettä parketin alle jo pidempään. Parketin purkua, kuivattelua ja uutta pintaa aikanaan. Toivottavasti vakuutus kattaa vahinkoja.

Hyvässä lykyssä märkä alue on hyvin pieni.