PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Meilläkin (joskus kun olin jotain 10-15 ikäinen) sai keväisin metsästää laiturinosia vähän sieltä sun täältä. Se oli sellainen kivikasojen väleihin kasattu systeemi alunperin, eli 2 ruodepuuta ja niiden päällä laudoitus. Olikohan niitä alunperin 4 välikköä ja sitten yksi välikkö poistui jonkun maakuorman myötä, sitten toinen hävisi käytöstä, kun vietiin kivikasojen väliin hiekkaa ja kiviä ja lopuksi multaa. Nykyään (varmaan 15-20 vuotta) se on maalaituri kauttaaltaan. Mun piti nyt viime talvena käydä kaatamassa sieltä haapoja ja koivuja veks, mutta jäipä tekemättä :jaska:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Itse olen viime aikoina ihan suosiolla kerännyt tuhkat isoon jätesäkkiin ja pistänyt jätteiden mukana kaatikselle, kun se on ollut puolillaan. Jos olis nauloja mukana, niin jäisi ehkä johonkin ostoskassi -kokoluokkaan noi tuhkien keräilyt ja sais olla silti jotain vahviketta mukana.
Mökistä kun on kyse, eikä käyttöaste ole asuintalon luokkaa, niin ihan ostoskasseilla olen pärjännyt. Tulipesiä on kolme. Sauna, takka ja kamina. Mut se on totta että rakennusjätettä kertyy. Eihän suomalainen osaa olla nikkaroimatta mökillään ja hakematta jatkuvaa parannusta.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Tulipa vaihdettua jarrulevyt ja palat eteen, samalla vaihtelin jarrunesteet. Niin ja terassille pieni jatko työnalla myös.

Mangelo

Well-known member
Etuiskunvaimentimet vaihtui. Ja jouset siinä samalla, kun olivat päästään ruostuneet kierroksen. Ettei joutuis niitä erikseen vaihtamaan jos katkeisivat pian.

Mangelo

Well-known member
Etuiskunvaimentimet vaihtui. Ja jouset siinä samalla, kun olivat päästään ruostuneet kierroksen. Ettei joutuis niitä erikseen vaihtamaan jos katkeisivat pian.
Outoa kun ratti meni vähän vinoon iskareiden vaihdosta, vaikka vanhat iskarit olivat parilliset ja uudet myös :doubtful:

Säädin sitten aurauskulmatkin, ilman mittalaitteita tietenkin. Silloin ollaan aurauksen puolella kun auto menee muuten suoraan, mutta vaeltelee urissa ja epätasaisuuksissa epämääräisesti. Harituksen puolella ollessa auto ei kulje ihan niin suoraan, mutta se kääntyy siihen suuntaan ku pitääkin ja sillä on kivempi ajaa kurviin.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Viikon mittasella kesälomalla tuli levättyä, mutta ehtipä tässä jotain muutakin.

Tallin varasto tuli nauhoitettua ja kitattua kolmeen kertaan. Kittausten välissä hionnat tottakai.
Valun jäljiltä epätasainen betonilattia tuli hiottua kuppilaikkakoneella (hiomajauhoa tuli arviolta 20-30 kg)
Seinät ja katto tuli pohjamaalattua. Samoin lattia.
Lattian ja seinän liittymässä oli paikoin rakoja, jotka kittasin umpeen elastisella Sikalla.
Eilen maalasin katon ja seinät toiseen kertaan, tänään väkerstin hyllykön jossa on mukavat 15 neliömetriä hyllytilaa (hyllykön alla oleva lattiakaistale mukaan lukien). Hyllymetrejä on 32.

Huomenna ajattelin ruuvata rst-allastason ja lämminvesivaraajan seinään, asentaa loput iv-putket ja kanavapuhaltimen paikalleen sekä imuroida lattian ja maalata sen toiseen kertaan.

Kittaukset menossa
Näytä liitetiedosto 12275

Pohjamaalit lääpitty kattoon, seiniin ja lattiaan.
Näytä liitetiedosto 12276

Pintavärit sohlattu kattoon ja seiniin
Näytä liitetiedosto 12277

Vielä on tekemistä ennen kuin valmistuu
Näytä liitetiedosto 12278

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Täytyy sanoa, että mä oon kironnut tuontyyppisiä hyllyratkaisuja, mitä faija on joskus saituuksissaan tehnyt. Hyllyvälit oli aina joko liian matalia tai liian kapeita, tai muuten epäsopivia mun tarkoituksiin. Ja lähes poikkeuksetta oon purkanut ne pois sitä mukaa kuin niitä on tullut eteen. Ainakin jos oon saanut paremmin tilaan ja tarpeisiin sopivat hyllyt.

Toivottavasti noi on sopivat :p

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Täytyy sanoa, että mä oon kironnut tuontyyppisiä hyllyratkaisuja, mitä faija on joskus saituuksissaan tehnyt. Hyllyvälit oli aina joko liian matalia tai liian kapeita, tai muuten epäsopivia mun tarkoituksiin. Ja lähes poikkeuksetta oon purkanut ne pois sitä mukaa kuin niitä on tullut eteen. Ainakin jos oon saanut paremmin tilaan ja tarpeisiin sopivat hyllyt.

Toivottavasti noi on sopivat :p
Säilytysratkaisut ovat oikeita.
Varastoitavat tavarat voivat olla vääriä! :frank:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Kyllä noita hyllyvälien korkeuksia miettiessä tuli oikeasti mitattua ja funtsittua erinäisiä asioita, kuten :
Työkalulaatikoiden dimensiot
Miljoonalaatikoiden dimensiot
10 l maalipurkin korkeus
20 l maalipurkin korkeus
Koon 45 Kontion korkeus (meidän noin kuudet saappaat pitää mahtua alahyllyn alle)
Moottorisahojen dimensiot
Aggrekaatin mitat
Bensiinikanisterien mitat
Öljykannut, purkit ja purnukat
jne..
jne...
jne...

Pikkukamoille tulee lisäksi pari metrin levyistä "säläkaappia" vetolaatikoineen ja hyllyineen ko. tilaan.