PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Noita kuvia katsoessa tuli mieleen, että mahtaisikohan olla hyvä maalata se seinälle tuleva tukiparru tms. ruskeaksi/taustan väriseksi eikä valkoiseksi niinkuin mun tekemässä sketchup-mallissa. :doubtful: :confused:

Örfil

Guest
Noita kuvia katsoessa tuli mieleen, että mahtaisikohan olla hyvä maalata se seinälle tuleva tukiparru tms. ruskeaksi/taustan väriseksi eikä valkoiseksi niinkuin mun tekemässä sketchup-mallissa. :doubtful: :confused:
Ruskealla maalaan sen.

On muuten jalka kipiä kun tuli telineiltä nurinniskoin alas. Mutta nyt on sahattu se 20 cm veks.

Örfil

Guest
Teitkö siitä rukkasen?
Väisti hyvin, on hengissä. On kyllä hyvä työkoira. Aina kun puuhaan pihalla, se on messissä.
Silloin kun se oli pieni, pölli ruuvarit, teipit ja pureskeli ne. Nyt se on vaan kamuna.

Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Sain jostain kummasta intoa ja energiaa olla mies ja niin päätin jotakin tehdä. Kun en muuta keksinyt, niin sittenpä vaan käänsin terassilaudat ympäri. Nyt näyttää lähestulkoon uudelta koko systeemi.

Hieman olin ensin huolissani, että edellinen jätkä on valinnut kakkoslaatua laudoitukseen, eli että alapuoli laudoista olisi huonompi. Mutta onneksi oli priimaa lautaa. Ei tarvinnut uusia mitään paitsi tietenkin ruuvit. Alkuperäiset olivat umpiruosteessa ja jostakin syystä väännetty liian syvälle puoliväliin lautaa miltei. Onneksi kuitenkin nousivat. Kuvasta näkee kuinka iso ero on lautojen puolin sekä toisin.

Sinänsä pieni homma, mutta suuri ero silmälle kuitenkin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ruuvannut ensin johonkin tytönkoltiaseen pussit tyhjäksi, niin helppohan se on sitten muutama ruuvikin ruuvata.

PAHEKSUN!

Lue: Kahdeksun

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Tämä jäi tuosta aiemmasta kertomatta. Kerron, koska itselleni oli ihan uutuus. En ole mikään remonttireiska lain, ihan rautakaupan neuvoilla vaan jotakin nikkaroin silloin tällöin. Eli jos jollekin on tästä vinkistä iloa niin sitten on.

Kuvista näkee miten nuo vanhat ruosteiset ruuvit olivat todella syvään väännetty ja kantoja ei oikeastaan edes näkynyt. Suoraan vääntimellä kun yritti niitä nostaa, niin pelkästään kara porasi ja ei onnistunut.

Rautakauppiaan neuvo oli tämä vekotin. Eli tuo vekotin laitetaan suoraan siihen ruuvinkantaan mitä nyt tuntee siinä. Ja sitten käännetään kevyesti ja hakataan vasaralla samalla niin alkaa ruuvi nousemaan. Kuvassa on juuri tuollainen ongelmaruuvi siihen kohtaa hakattu, että akkuporalla jo lopun pystyi tekemään.

Muutamat ruuvit olivat jo niin kypsiä että katkesivat. Ne tyngät lähtivät vaan lautaa nostamalla ja loput lukkopihdeillä kiertämällä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mun pitäis rakentaa taloon rappuset. En osaa, eikä mulla ole Troyn esittelemiä työkaluja.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Vois ehkent olla maailman paskimmat rappuset kun Domppari ja Alppu tekis yhdessä.

Tai ei ees vois. Vaan ois.