PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuoliPöhkö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millä paksua kolminkertaista aaltopahvia kätevimmin leikkaisi? On välillä töissä tarvetta pilkkoa isoja pahvilaatikoita ja mattopuukolla siinä on pirunmoinen äheltäminen.

Kannattaisi ehkä hommata järeät sakset tai sitten peräti viidakkoveitsi.

Kannattaisi ehkä hommata järeät sakset tai sitten peräti viidakkoveitsi.

Nää on itse asiassa jo ehdotettu; pomo ehdotti oksasaksia ja mä ehdotin sapelia. Vastakaikua ei tullu kummallekaan ehdotukselle.

Onko se mattoveitsi joka ei pelitä sellainen pitkäteräinen katkoteräveitsi vai tukeva metallipötikkä, jonka päästä saa terää näkyviin vain reilun sentin?

Jos ensimmäinen, suosittelen kokeilemaan jälkimmäistä.
Jos jälkimmäinen, pahvin purkaminen käynee tehokkaammin vain panostajalta.

jonka päästä saa terää näkyviin vain reilun sentin

Tuo. Ennen oli pitkäteräinen ja sillä sai paremmin leikattua, koska enemmän leikkauspintaa. Mut ne on kuulemma liian vaarallisia, pitää olla jousella palautuva terä.

Viimeksi muokattu:
Jos sen pahvin liottaa vedessä niin siitä tulee semmoinen vetkula mössö kuin Alpun selkäranka, silloin sitä voi vaikka elokuvakarateiskuilla leikata ja päästellä kimakoita soturihuutoja.

Mun selkärankanihan tosin on täyttä titaania, joten tässä nyt viitattaneen johonkuhun toiseen Alppuun eli ei minuun, koska minun selkärankani on täyttä titaania.

pizza.jpg

Tollasta mä mielessäni kuvittelin ja aattelin, että pakkohan sellainen on olla olemassa. En vaan löytäny.

Minkähänlainen terä ois hyvä rakennusirkkeliin, kun tavoitteena ois mahdollisimman hyvä puun halkaisukyky? Siis esim. kakkosnelosen halkaisu. Ei haittaa vaikka jälki ois rouheempaakin.