Pyöräilijöille kypäräpakko!?

Pitäisikö polkupyöräilijöille määrätä kypäräpakko?

• Äänestäjiä yhteensä
    55

Ace17

Acenteella
Pollataanpas nyt tämä tärkeä asia. Asiasta saa myös keskustella.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Eikös tollanen jo ole?

Seuraavaksi tosiaan varmaan jossain aletaan tutkia, että moni jalankulkijan kohdalle osuva kaatumis- ja liukastumisonnettomuus olisi seurauksiltaan lievempi jos kävelijä olisi käyttänyt kypärää Siitä sitten pikkuhiljaa siirrytään kypäräpakkoon ja seuraavaksi sama pakko tulee kaikkein vaarillisimpaan paikkaan eli kotiin jonne pirun moni on kuollut, varsin moni kaatumisen seurauksena.

burb

.
On erittäin hyvä jos aktiivinen pyörällä liikkuja käyttää kypärää mutta en mä kypäräpakkoa haluaisi.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Mä kyl luulin, että sellainen oli jo suomessa...Kai se sit koskee alle 15 vuotiaita?
Mutta ei en haluaisi sellaista olevan. Käytän kyllä kypärää jos lähden maantiepyörällä ajelemaan, mutta mummiskalla polkiessa en.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Poljin tänään fillarilla kypärä päässä. Ei tulis mieleenkään lähteä liikenteeseen ilman kypärää. Silti mielestäni ei tarvita kypäräpakkoa. Ne jotka eivät älyä käyttää kypärää, eivät ilmeisesti tarvitse päähänsä suojelua.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
JasonD sanoi:
Kyl suomessa on jo kypäräpakko. Tosin sen käyttämättömyydestä ei rangaista.
No niin mä muistelinkin...Tais tulla kun oli yläasteella tms. Koska silloinhan kypärää ei siis tod. voinu käyttää..! :rolleyes:

Knoukka

Well-known member
F1-forumin vapaata keskustelua lukiessa pitäis olla kypäräpakko- mallia ämpäri tietty.

abc

DNF
Ihan typerää ois, jos siitä alettais rankaisemaan. Rullaluistellessa käytän kypärää, pyöräillessä en ikinä. Toisaalta en käytännössä koskaan pyöräile kuntoilumielessä.

Jos tosta alettais sakottaan, niin alkaisin kulkeen viimeisetki pyörämatkani autolla.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En omista polkupyörää, joten sinänsä ihan sama vaikka määrättäis airbagit pakollisiks niihin.
Periaatteessa oon silti tollasia pakkoja vastaan.

-edit- "Tollaset pakot" on siis sellasia, missä pakotetaan hahmo tekemään asioita oman etunsa nimissä. Ei pitäs olla kenenkään muun päätettävissä haluanko mä ottaa riskin että kuula kajahtaa katuun. Se on kuitenkin mun oma kuulani, eikä mun kypärättömyys muita vaaranna. Vaikka kovapäinen toki oonkin. Mut siis... niin.

Viimeksi muokattu:

yussi

Virallisesti teini
Sijainti
Suomussalmi
Kuvitelkaa miten ihmisillä täällä suomussalmessa tapahtuisi. Ei pääsisi käymään perhana vieköön S-Marketissa jos ei olis pottaa päässä. Ei sanon minä!

Makkonen

Guest
VJR sanoi:
Ihan typerää ois, jos siitä alettais rankaisemaan. Rullaluistellessa käytän kypärää, pyöräillessä en ikinä. Toisaalta en käytännössä koskaan pyöräile kuntoilumielessä.

Jos tosta alettais sakottaan, niin alkaisin kulkeen viimeisetki pyörämatkani autolla.
Eli sun mielestä ei voi tapahua mitään vakavaa, kun ei kuntoile fillarilla?
:D

abc

DNF
JasonD sanoi:
Eli sun mielestä ei voi tapahua mitään vakavaa, kun ei kuntoile fillarilla?
:D
No joo ois pitäny kirjoittaa vähä enämpi. Siis jos kuntoilumielessä polkisin, niin se ois luonnollisempaa ottaa kypärä mukaan. Eikä tarttis miettiä, että missä sitä säilyttää kauppareissun aikana, jne..

Niin ja kävellessäkin voi tapahtua vahinkoja. Ja usein tapahtuukin. Vieläpä erittäin vakavia. Kypärä suojais niissäkin tilanteissa toisinaan...

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Miguel sanoi:
Ne jotka eivät älyä käyttää kypärää, eivät ilmeisesti tarvitse päähänsä suojelua.
Mulla on pään sisäinen kypärä. Tosin kolme kertaa oon saanut aivotärähdyksen että tiedä sitten tuon kypärän laadusta. Eka täräys tuli ihan kersana jonkun isän tutun sukulaisen tms. häissä (parketti oli kovempi kuin mun kaali), toinen tuli jokunen vuosi myöhemmin kun Miniponi meni hiukan omia ajolinjojaan alamäessä (asvaltti oli kovempi kuin mun kaali) ja kolmas mälli jotain vähän päälle kymmenen vuotiaana kun raesateessa ajoin polkupyörällä pysäköityä autoa päin (auton pellit ja asvaltti olivat kovempia kuin mun kaali). Hmm, pitäisiköhän sittenkin hankkia semmoinen kypärä, toisaalta tälleen vanhempana osaa jo olla varovaisempi kun niistä jäljellä olevista vähistä vuosista pitää huolehtia mitä suurimmassa määrin.

Noissa ekan aivotäräyksen generoineissa häissä muuten kysyin kirkossa kovalla äänellä: "Hyppääks toi setä tuolta alas?" kun pappi nousi ylös saarnatuoliin höpöttelemään.

burb

.
JPP sanoi:
Noissa ekan aivotäräyksen generoineissa häissä muuten kysyin kirkossa kovalla äänellä: "Hyppääks toi setä tuolta alas?" kun pappi nousi ylös saarnatuoliin höpöttelemään.
No hyppäskö?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
VJR sanoi:
Niin ja kävellessäkin voi tapahtua vahinkoja. Ja usein tapahtuukin. Vieläpä erittäin vakavia. Kypärä suojais niissäkin tilanteissa toisinaan...
Pitäisi kehittää turvatyynyhaalarit. Tietyn kaatumiskulmanopeuden saavuttamisen jälkeen kävelijä muuttuisi kovan poksahduksen säestyksellä Michelin-ukoksi.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
burb sanoi:
No hyppäskö?
Ei hypännyt. Äiti puolestaan hyssytteli ja sanoi: "Oles nyt hiljaa kun kohta alkaa soitto.", mihin minä edelleen kovalla äänellä kysymään: "Tanssitaaks täällä?". Ei vissiin tanssittu.