Pysyttäiskö asiassa, pliis!

garza

Well-known member
Liittynyt
1.8.1999
Viestit
192
Olipa taas älytöntä uutisointia: ”Autourheilun synkkä viikonloppu”. Koko otsikon alta löytyi vain yksi autourheilu-uutinen eli Possum Bournen kolari. Vai onko F1-forumin tarkoitus lähteä pian iltapäivälehtien linjoille?
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Vaihdetaan autourheilun tilalle moottoriurheilu, niin se siitä. :D
 

garza

Well-known member
Liittynyt
1.8.1999
Viestit
192
No jaa. Eipä tuo otsikon vaihtokaan paljon auta. Schumacherien äidin kuolemalla kun ei ole paljonkaan tekemistä autourheilun kanssa. Synkkä viikonloppu Schumachereille, ei siis autourheilulle.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
No ilman Elisabethia ei Michael, eikä Ralf F1-radoilla kurvailisi, joten kyllä hänellä siinä mielessä on aika paljonkin moottoriurheilun kanssa tekemistä. wink
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
No eihän äidin kuolema liikauttanut edes omia poikiaan niin paljon, että olisi seuraavan päivän kisaamisen estänyt - joten mistähän nämä julkisen sanan dramatiikan mitat oikein on ammennettu. Olisiko katsoja- ja lukijaluvuista?
 

Under

Well-known member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
427
mikæl:
No eihän äidin kuolema liikauttanut edes omia poikiaan niin paljon, että olisi seuraavan päivän kisaamisen estänyt - joten mistähän nämä julkisen sanan dramatiikan mitat oikein on ammennettu. Olisiko katsoja- ja lukijaluvuista?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Voi vain arvailla millaisen kohun arvon nimimerkki mikael olisi nostanut jos Meidän Kimi olisi ollut samassa tilanteessa. Onneksi ei ollut. Voisko ton nyt jo viimein unohtaa, mun mielestä siinä kohdin kun kuskin yksityiselämää noin sivutaan ylitetään raja.

Otsikko on tosiaan väärä, mutta kolme MOOTTORIurheilua läheisesti koskettanutta tapausta antaa varmasti aiheen tommoseen.
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
Kyllähän tuo Suumahherien mutsin rinnastaminen noihin "oikeisiin" moottoriurheilun suru-uutisiin osoittaa jonkinlaista arvostelukyvyn puutetta.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Kyllähän tämä koko asiasta keskusteleminen osoittaa jonkinlaista arvostelukyvyn puutetta.

Asia ei liity moottoriurheiluun.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Bobakki:
Voi vain arvailla millaisen kohun arvon nimimerkki mikael olisi nostanut jos Meidän Kimi olisi ollut samassa tilanteessa. Onneksi ei ollut. Voisko ton nyt jo viimein unohtaa, mun mielestä siinä kohdin kun kuskin yksityiselämää noin sivutaan ylitetään raja.

Otsikko on tosiaan väärä, mutta kolme MOOTTORIurheilua läheisesti koskettanutta tapausta antaa varmasti aiheen tommoseen.
Sanotaan nyt, että kun media tekee veljesten ajosta jotakin elämää suurempaa, kun äitinsä kuoli edellisenä yönä - niin tämä vatvominen on mielestäni sensaatiohakuisuutta. Kukin suree tavallaan mutta kameroiden edessä sureminen on sekin heillä oman harkinnan varassa ja oma valinta.
 

Under

Well-known member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
427
Missä kameroiden edessä ne on käyny suremassa? En mä ainakaan nähnyt poikien haastatteluja tai mitään. Molemmat teki työnsä ja lähti himaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin, mediahan toki etsii sankaritarinoita vaikka mistä, sehän elää niistä. Sensaationhakuisten juttujen lukeminen ei taasen ole pakollista.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ainoa tieten tahtoen esille tuotu merkki äidin kuolemasta oli musta surunauha käsivarressa.

Mun mielestä Schumit (kun kerran kisan päättivät ajaa) käyttäytyivät kuten sellaisen surun keskellä luulisi normaalin ihmisen käyttäytyvänkin.

Osaisiko joku selittää miten Schumien olisi tullut käyttäytyä median edessä, kun oletetaan että kuitenkin tahto ajaa oli olemassa? En mä vaan keksi.

Omalla kohdallani, tuskin oisin haastattelijoiden kysymyksiin vastannut mitenkään. Ja toisaalta olisin jättänyt surunauhatkin kotiin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Dompparilta asiallista tekstiä, josta olen melkein pilkulleen samaa mieltä. Surunauha oli minusta ihan oikea valinta Schumilta.
Osaisiko joku selittää miten Schumien olisi tullut käyttäytyä median edessä, kun oletetaan että kuitenkin tahto ajaa oli olemassa? En mä vaan keksi.
Tähän olisi kiva saada vastauksia Mikaelilta ja muilta vastaavalla tavalla suhtautuvilta.

Jos yksi vaihtoehto olisi ollut kisasta poisjääminen, niin olisiko media kenties silloinkin kirjoitellut 'sankaritarinaa' ja/tai dramatisoinut tapahtunutta ? Olisiko median suhtautuminen ollut silloinkin Schumacherin veljesten 'vika tai mediatemppu' ?
---
Itse aiheesta sen verran, että minusta ko. viikonlopun tapaukset olivat synkkiä/surullisia asioita moottoriurheilun parissa toimiville ja sitä seuraaville. Vai väittääkö joku, että esim. Imolassa olisi kisailtu normaalin kisaviikonlopun mukaisessa tunnelmissa ?
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
garza:
No jaa. Eipä tuo otsikon vaihtokaan paljon auta. Schumacherien äidin kuolemalla kun ei ole paljonkaan tekemistä autourheilun kanssa. Synkkä viikonloppu Schumachereille, ei siis autourheilulle.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Dominic:
Osaisiko joku selittää miten Schumien olisi tullut käyttäytyä median edessä, kun oletetaan että kuitenkin tahto ajaa oli olemassa? En mä vaan keksi.
Aivan. Ehkä olisi pitänyt ajaa "huonosti, surunmurtamana"? Ralfhan tahallisesti jättäytyi palkintopallisijojen ulkopuolelle...
 
Ylös