Jännäx meni 125, ekat kierrokset jäi tosin katsomatta, mutta näyttiväthän noi higlightsissa. Oikealle miehelle voitto meni, Faubel jatkoi siitä mihin viime kaudella jäi! Hurjaa ohittelua, kun Talmacsi veti viimeisellä kierroksella ekassa mutkassa ohi ajattelin että siinä tuli voitto mutta niin vain Faubel veti kuin vetikin vielä lähtösuoralla ohi, klassista! Talmacsi on ilmeisesti voittanut viimeksi kun vei voiton Kalliolta KTM:llä 2005! Vaikka iloiselta Talmacsi vaikutti palkintokorokkeella ja lehdistötilaisuudessa, oli kuulemma vähän hitaampi pyörä, kovemmat renkaat tais olla. Pesek ja mut ainakin yllättänyt Raffaele De la Rosa jäivät yllättävän kauas. Melkein yhtä kovaa oli silti taistelu kolmannesta sijasta. Aikamoinen yllätys oli kans tää 15-vuotiaan Pol Espargaron suoritus. Monet nimekkäämmät jäi taakse. Täytyy kyllä sanoa että Kallion (&Simonin) menetys iski kovaa KTM 125-leiriin. Tomoyoshi Koyama on yksi sarjan parhaista kuskeista mutta kuudes sija ja 25 sekunttia kärjestä on paljon. Samassa tilanteessa on Honda. Paras Honda, Esteve Rabat on minulle tuntematon suuruus. Toivottavasti ei mene kisat pelkiksi Aprilioiden taisteluiksi. Näillä näkymin Faubelin ja Talmacsin lisäksi mestaruudesta kamppailevat varmaankin Pasini ja Gadea. Ehkä Pesek...saattanee joutua tyytymään pariin voittoon, toki on pari muutakin kuskia jotka hyvänä päivänä pystyvät voittoihin mutta Asparin Apriliat vievät kun muut vikisevät. Ajon debyytti uudella pyörällä oli kohtuullinen ja Ranseder ajoi OK kisan. Muresan osoitti kokemattomuutensa, saas nähdä, ikäähän on vasta 15-vuotta!
Voi sanoa että Ajolta ja Ransederilta hyvä debyytti ja tästä voi luottavaisena jatkaa kautta ja sijoitukset kisoissa 10 parhaan joukkoon ovat täysin realistisia. Ohjaaja olisi voinut näyttää muutakin kuin kärkeä sillä sijolla viisi-yhdeksän oli kovat taistot meneillään vaikka Corsi pitikin aika selvästi viidennen paikan.
250 oli vähän tylsähkö, osaksi ohjaajan takia. Liikaa näytettiin kärkeä jossa taistelu ei ollut niin tiukkaa. Aprilioiden ylivoima oli kenties häikäisevämpi kuin 125-luokassa. Sääliksi käy Dovizioson ja Hondan haaveita mestaruudesta. Mies veti minkä pystyi mutta kun ei kulje niin ei kulje. Lorenzo ei yllättänyt mutta Luthin suoritus oli kyllä positiivisin yllätys. Neljäs sija vain reilut kolme sekunttia kärjestä, en olisi uskonut viime kauden jälkeen että noin kovassa vedossa, ehkä 250-pyörä sopii Luthille paremmin, varsinkin kun ottaa huomioon ettei kyseessä ole mikään pieni kaveri. Saattaa tulla vielä tiukkaa mestaruustaistosta joka siis käydään tietty Aprilian jäsentenvälisenä. Sen enempää Hondalla kuin KTM:lläkään ei ole siihen kyllä tällä hetkellä nokan koputtamista. Kallion debyytti oli hyvä, startti onnistui mutta aika äkkiä piti päästää nopeampia ohitse. Seitsemäs sija olisi ollut hyvä avaus mutta hyvä että jos on epäonnea niin se on kauden avauksessa eikä jos ja kun KTM tuosta vielä parantaa. Ainakin meni paremmin kuin tallikaveri Koyamalla
Mutta totuuden nimissä Mikalta tollanen perusvarma suoritus. Ei sinne taakse varsinaisesti
kovia nimiä olis jääny. Mutta eipähän munannutkaan itseään, päinvastoin.
MotoGP:ssä ei voi kun ihmetellä Ducatin suoranopeutta. Rossi yritti kaikki kikkansa jotka aikoinaan pätivät Gibernauhun mutta Stoner kesti. Ohjaaja olisi voinut tajuta tämän ja näyttää muita taistelupareja koska puolivälin jälkeen tiesi että mikäli Stoner ei tee virhettä voitto tulee varmasti. Capirossin suoravauhdista tosin jäi vähän hämärämpi kuva, mihin olisi Loris yltänyt jos ei olisi keskeyttänyt? Viidenneksi vai peräti palkintopallille, jopa kaksoisvoittoon? -Toisaalta d'Antin kaksikko oli "vasta" sijoilla 9&11 (+25&35) eikä TV-kuvissa kyllä näkynyt olivatko kaksikon suoranopeudet lähelläkään Stonerin vastaavia. Palkintopallista puheenollen, jos viime kausi meni vielä vähän harjoitellessa kuninkuusluokan tavoille nyt voidaan puhua uudesta sukupolvesta. Palkintopallilla kaksi 21-vuotiasta ja näillänäkymin tallinsa ykköskuskeja tällä kaudella. Jos miettii että vanhimmat kuskit ovat McWilliams 42, Barros 36 ja Checa 34 ovat Stoner ja Pedrosa mukana helposti seuraavat 15 vuotta.
Erittäin positiivista oli myös että kärkinelikosta löytyi neljän eri valmistajan menopelit ja Melandrin Hondakin kulki eri renkailla kuin Rossin, onnistuipa lyömään Edwardsinkin kun oli eri renkaat alla. Kawasaki oli tietty pettymys, Ilmoria nyt kannattane mainitakkaan. Lisättäköön vielä että Dunlopin suoritus oli myös pieni pettymys, Elias käväisi sentään ulkona ja pesi silti molemmat Dunlop-kuskit...
Joka tapauksessa erittäin mielenkiintoinen kausi tulossa kaikissa luokissa!:thumbup: Ohjaajalle rukkaset:frank: