WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Taktiikka (=renkaat) nyt vain ovat tällä hetkillä merkittävin kierrosaikohin vaikuttava tekijä. Monzan timing-tiedot eivät ole enää FIA:n sivuilla, enkä niitä tullut tallentaneeksi, joten kovin syvälliseen analyysiin ei minulla enää ole mahdollisuutta (vaikka moiseen jaksaisinkin vaivautua).No minä nyt kuitenkin yritin perustella mielipiteeni niillä kierrosajoilla. Sinä olet vaan jankannut että taktiikka.
Juuri tuossa puhelimessa selitin kaverille, että hypoteettisellä tasavertaisella kalustolla koko F1-kaarti ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ajaisi kolmen kymmenyksen sisään. Onhan se tällä kaudella nähty, että eri kalustollakin erot ovat aika-ajoissa todella pienet (eikä se voi selittyä sillä, että keskikastin talleilla on vain niin paljon paremmat kuskit kuin huipputalleilla).Ai niin, mutta WebSlave kuvittelee että kuski ei saada samaa autoa kulkemaan kuin 1-2 kymppää kovempaa
"Raaka nopeus" on kuitenkin puhtaasti teoreettinen arvo. Todellinen ero syntyy auton sopivuudesta ajotyyliin, virheettömyydestä ja renkaista. Ja siitä miten sijainti suhtautuu muihin autoihin.