Mielestäni Petter ansaitsi mestaruuden eniten kaikista kuljettajista. Verrattuna muihin kuskeihin, kykeni Petter ottamaan autosta kaikkein useimmin maksimaalisen suorituskyvyn irti. Lisäksi Subaru ei ollut niin hyvä kuin Citroen, Ford 03 tai Pösö. Märttinillä ja Bossella oli kyllä paljon teknisiä ongelmia, mutta kyllä Marcus teki liikaa ajovirheitäkin. Keskeytykset tuli ainakin Montessa, San Remossa ja Walesissa oman käden kautta. Lisäksi Petter oli ainoa kuski, joka kykeni voittamaan sekä asfaltilla että soralla.
Bosse on kiistatta kauden nopein kuski tyypillisessä WRC-rallissa, eli nopealla soratiellä. Mutta kun tulee muita elementtejä, eli auton säästäminen tiukoissa olosuhteissa, rengasvalintojen tekeminen vaihtelevassa kelissä jne. ei Bosse enää olekkaan paras. Ralli on kuitenkin monipuolinen laji, jossa vaaditaan useita eri hyviä ominaisuuksia. Tänä vuonna Bosse ei onnistunut kaikilla osa-alueilla. Tokikin se on selvä että Marcus kärsi tekniikkamurheista aivan liian paljon. Kaikkien näiden asioiden yhteissumana lopputuloksena oli MM-sarjan 6. tila ja kolme MM-voittoa, joita ei nyt aivan surkeina tuloksina voi pitää.
Voisi ehkä sanoa, että Loeb oli kauden paras asfalttikuski, Bosse paras sorakuski ja Sainz oli kaikkein tasaisin. Petter kuitenkin kykeni yhdistämään parhaaksi kompromissiksi nämä kolme vaatimusta.