RAC 2003

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Oikeastaan en usko, että Petteri nopeudessa oli Marcuksen tasoa (paitsi tietenkin joissain ralleissa). Esim. Ruotsissa ja Argentiinassa Petterillä oli selvästi vähemmän vauhtivaroja kuin Tommilla. Uskallan sanoa, että Marcuksen kohdalla tilanne ei olisi ollut pikemminkin toisinpäin. Enkä oikeastaan näe perustelluksi sanoa, että Marcus olisi ollut mitenkään hidas asvaltilla. Itse asiassa Marcus oli neljästä asvalttikisasta kolmessa nopeampi kuin Panizzi ja Burns. Viimeisessäkin vauhtia löytyi Panizzin verran, kun ajorytmi löytyi alun rangassekoilujen jälkeen. Solbergin hyvä vauhti selittyi paljon Pirellin sadekelirenkaiden syyksi.

Ei siinä mitään, Petter ajoi loistavan kauden , mutta vauhdillisesti on Grönholm oli edelleen kunkku, ainoastaan auton luotettavuus ja sen mukana lopulta myös kuskin liiallinen yritys söi pisteitä.

Se näyttää näissä hommissa olevan vähän, niin että olet aina niin hyvä kuin viimeiset kisasi. Vähän kaukonäköistä analyyttisuutta kaipaisi joskus enemmän. Esim. Hesarissa Hannu Hänninen näki Grönholmin sukupolvenvaihdoksen välissä ja povaili, että jos Pösöltä tulee hyvä auto, niin Grönholm "saattaa ajaa taas palkintosijoista". Itse olen sitä mieltä, että Grönholm tulisi vanhallakin pösöllä voittamaan ralleja, esim . Ruotsi ja Argentiina olisivat ralleja, joissa vauhti riittäisi muita hitaammallakin autolla.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Täytyy muistaa että ilman teknisiä ongelmia Bosse olisi hyvinkin voinut voittaa ensimmäisestä seitsemästä rallista kuusi. Alkukauden jälkeen muut alkoivat saavuttaa ja mennä jo ohikin autojensa kehityksessä ja Bosselle alkoi tulla virheitä ehkä osittain liian kovasta yrityksestä johtuen.

<small>[ 10-11-2003, 18:07: Message edited by: Observer ]</small>
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Tunnustusta täytyy antaa Petterillekin siitä, että vaikka hän oli välillä kaukana MM-kärjestä, niin usko ja maltti riittivät. Eikö se ole kypsän kilpa-ajajan merkki?

Tulevaisuuden näen niin, että Solberg, Loeb ja Märtin hallitsevat. Bosse saattaa pärjätä, jos pärjää. Mielestäni Bossen henkiset kyvyt eivät kuitenkaan ole yhtä hyvät kuin esimerkiksi Mäkisen, joka nopeina aikoinaan tuntui pystyvän paineista huolimatta ihmeisiin.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Kylläpä täällä on huono luotto heti Bossen kykyihin muutaman heikomman rallin jälkeen. Ei se Bossen kausi 2001:kään kovin hekumallisesti sujunut vaikka tosin nousujohteisesti loppua kohden mutta 2002 olikin sitten totaalista dominointia. Uskon että 307:sta tulee lähes yhtä hyvä kuin aikoinaan oli 206 ja ensi vuonna on pitkälle samanlaista meininkiä kuin vuosi sitten.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Olen samoilla linjoilla Observerin kanssa. Kirjoitin muuten väärin tuossa edellisessä viestissäni. Tarkoitus oli sanoa, että jos Solberg oli Mäkistä hitaampi parissa rallissa niin Bosse olisi ollut nopeampi tai vähintään yhtä nopea (Ruotsi ja Argentiina).

Ralli.netissä joku oli kuullut, että Jämsän testeissä Peugeot 307 olisi ollut sekunnilla nopeampi kilometrillä verrattuna 206:een. Tämä arvio nyt varmaan on jonkin verran yliampuva, mutta Rovis ainakin oli ollut yhtä hymyä testeissä, joten jonkinlaisen juonen ovat varmaan löytäneet.

Ennustan: Bosse tulee ensi vuonna olemaan ylivoimainen uudella Peugeotilla, ei tosin niin ylivoimainen kuin viime vuonna oli.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Mielenkiintoista nähdä minkälainen tuo uusi 307 on! Varmasti nopea, mutta koska auto on uusi niin voimme odottaa tekniikka murheita!
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
patriot:
Mielenkiintoista nähdä minkälainen tuo uusi 307 on! Varmasti nopea, mutta koska auto on uusi niin voimme odottaa tekniikka murheita!
Fordilla on niitä tutunu olevan ihan liikaa. Mutta saa ny nähä miten pösö hoitaa hommansa.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ennustan: Bosse tulee ensi vuonna olemaan ylivoimainen uudella Peugeotilla, ei tosin niin ylivoimainen kuin viime vuonna oli.
Onhan se aivan mahdollista. Toisaalta lopulliseen vauhtiin vaikuttavat niin monet tekijät, että pelkkä potentiaalisesti nopea kuski ja potentiaalisesti nopea auto eivät takaa vielä ylivoimaista nopeutta. Jos taas uusi Peugeot on nopeudessa Fordin ja Subarun tasoa, niin en todellakaan usko, että Bosse mitenkään selvästi erottuu joukosta.

Juu, on se kuitenkin mun suosikki. Aina ollut!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, on kyllä Bossea kritisoitu tänä vuonna lehdistössä ihan turhaa. Toki noista ulosajoista voi aina mainita, mutta nopeudesta ei mestaruus ole jäännyt kiinni. Siitä todisteena kolme voittoa. Bosse on kyllä vähän sellainen "enigma" josta ei oikein ikinä tiedä mitä sieltä tulee seuraavaksi. Se, että heikko luotettavuus aiheuttaa ulosajoja voidaan tietysti laskea henkisen kantin heikkoudeksi. Kyllä ne pitää sivuuttaa ja jatkaa työtä eteenpäin. Itse näkisin sen sillä tavalla, että Bosse on kaksinkertaisen maailmanmestarina oikealla tavalla ylpeä saavutuksistaan eikä "alennu" ajamaan varman päälle. Bosse tietää että hänellä ja autolla on mahdollisuudet ajaa joka rallin voitosta ja siksi riskejä pitää ottaa.

Mitä tuohon uuteen 307 Pösöön tulee, niin ennakkohuhut antavat viitteitä myös Toyotan menneisyyteen. Möhkö-Celicasta annettiin julkisuuteen vastaavanlaisia arvioita verrattuna edelliseen ST185-malliin. Ei ollut uusi silloin parempi, vaikka vanhallakkaan ei enää kerennyt. Heikompi näkvyyv ja isompi koko ovat yhtäläisyydet Toyotan tragediaan. Kuitenkin luulen, että tuo edellä mainittu on vain pirujen maalailua seinille.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Bossen tämän kauden epäluotettavuus on oikeastaan aika ihmeellistä edelliskauden jälkeen, jolloin hän ajoi vain kerran ulos ja silloinkin kärkipaikalta. Vuosi 2001 oli aika lähelle tämänvuoden kaltainen.
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
FIA to examine suitability of Wales as WRC venue

Governing body commissions report following speeding fines

Motorsport's governing body, the FIA, says that the spate of prosecutions for speeding on Rally GB could force it to re-examine south Wales' suitability as a venue for the event.

Several British daily newspapers have carried sizeable stories this morning, outlining how a host of world rally stars received fines and even driving bans yesterday on the basis of offences committed during last year's running of the event.

But at last weekend's championship showdown, the South Wales police again used a number of mobile speed cameras to catch speeding fans and competitors. Despite the fact that the event is now backed by the Welsh Development Agency, the FIA has indicated that it intends to re-assess whether the region's roads have become too dangerous to host the large amount of traffic and rally machinery over three days.

An FIA spokesman said: "Road safety is a matter of the utmost importance to the FIA. The actions of the police and magistrates seem to indicate that this is an exceptionally dangerous location for a rally. The FIA has therefore asked its safety delegate for a report on the suitability of the local public roads for a World Championship event."

Many WRC insiders now believe that Rally GB is run under the harshest police regime in the entire series – beyond that of Australia, which has traditionally seen the most police activity.
AUTOSPORT
 
Ylös