Race of Champions 2004

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Valde sanoi:
Tietääkö kukaan millä autoilla henkilökoihtaisen kisan ensimmäiset erät ajettiin?
http://www.waypoint.be/rocevent2004/_race/cars.htm

Ekat erät kaikki veti ROC autoilla. Sitten formulakuskit veti Ferrarilla loput ja rallikuskit WRC Peugeotilla ja Citikallaa. Finaalissa sitten eka erä WRC Peugeotilla, sitten Ferrarilla.

Oli hieno katsoa Heikin harjoittelukierroksia ennen finaalia kun hän pääsi ekaa kertaa WRC Peugeottiin istumaan. Pari ekaa kiekkaa oli hakemista, mutta sitten mentiin jo renkaat savuten joka mutka seiniin osumatta. Nopeesti mies oppii :eek:

Loebbi kolhi Ferrariaan harjoittelukierroksella, saman teki myös Peugeotilla. Molemmissa finaalistarteissakin seiniin kolisi. Ei löytynyt Heikille mitään vastusta tapahtumassa.

AMS82

Well-known member
Sijainti
Turku
Ylläri oli nähdä Kovalainen Eurosportilla pistämässä mestareita ojennukseen. Kerrassaan hieno suoritus Heikiltä, vaikka hupia tämän tilaisuuden oli tarkoitettu olevan sai hän nyt kertaheitolla näkyvyyttä mediassa enemmän kuin aikaisemmin.

:thumbup:

Tässä meillä on todennäköisesti tulevaisuuden nimi jota ei enää vuosikymmenen lopulla voida jättää huomiotta kansainvälisestikään.

Valde

Well-known member
Observer sanoi:
Jopas meidän schufosipojua ahdistaa. :D Katso peiliin. Ja mikä ******* sinä oikein luulet olevasi sanomaan ja arvelemaan tekemisiäni ja mitä hemmettiä se tähän kuuluu? Ei mitään. Oliko tuossa mun Monten muistelossa jotain virhettä? Hehheh vai urheiluhengen ruumiillistuma. Johan vitsin pukkasit varsinkin kun väität samaan hengenvetoon Solbergia arrogantiksi. :D
Kiitos vaan, mutta en edelleenkään ota vastaan schofosi-leimaa, jota aina yrität tarjota. Monten muisteloissasi oli se virhe, että paheksuit Loebia ankarasti sellaisesta, mikä suomalaiskuskilta olisi täysin hyväksyttävää silmissäsi. Tuskinpa Marcus tai Kimi olsivat saaneet vastaavasta leuhka-etuliitettä vuosien perästä; vaikka molemmilla on itseluottamus on kovaa luokkaa. Arvioni Loebista ja Solbergista heijastaa varsin yleistä näkemystä ainakin englanninkielisellä rallyforumilla.

Valde

Well-known member
belated sanoi:
http://www.waypoint.be/rocevent2004/_race/cars.htm

Ekat erät kaikki veti ROC autoilla. Sitten formulakuskit veti Ferrarilla loput ja rallikuskit WRC Peugeotilla ja Citikallaa. Finaalissa sitten eka erä WRC Peugeotilla, sitten Ferrarilla.

Oli hieno katsoa Heikin harjoittelukierroksia ennen finaalia kun hän pääsi ekaa kertaa WRC Peugeottiin istumaan. Pari ekaa kiekkaa oli hakemista, mutta sitten mentiin jo renkaat savuten joka mutka seiniin osumatta. Nopeesti mies oppii :eek:

Loebbi kolhi Ferrariaan harjoittelukierroksella, saman teki myös Peugeotilla. Molemmissa finaalistarteissakin seiniin kolisi. Ei löytynyt Heikille mitään vastusta tapahtumassa.
Kiitos infosta. Itse olin kuvitellut, että kuljettajat olivat autotreenit käyneet läpi jo aiemmin. Jossain medioissahan annettiin kuva, että Heikki istui finaalissa ekaa kertaa Pösön rattiin, kun kerran vielä jotain ohjaustoimintoja käytiin läpi.

Valde

Well-known member
Piti vielä kysyä paikallaolleelta, että eikös kaikissa Ferrari-ajoissa ollut se renkaista tehty shikaani sillalla? Laskeskelin vaan tässä, että Heikki oli sitten nopein kaikilla eri autoilla.

Mr Cale

Enormous Member
Sijainti
Espoo
Itse en ole (vielä) nähnyt tuota kilpailua, mutta mites ne Ferrarit meni tuossa Kovalainen vs. Schumi -lähdössä? Ajoiko Schumi sillä vaihteistovikaisella, millä Heikki hävisi Alesille?

Valde

Well-known member
Mr Cale sanoi:
Itse en ole (vielä) nähnyt tuota kilpailua, mutta mites ne Ferrarit meni tuossa Kovalainen vs. Schumi -lähdössä? Ajoiko Schumi sillä vaihteistovikaisella, millä Heikki hävisi Alesille?
Schumi ajoi muistaakseni hopeisella Ferrarilla, kun taas punainen oli kärsinyt vaihteistoviasta.

Petri Piira

Olivier Gavetta
Mielestäni se Ferrari ei viel yksilökisassa oikutellut pahemmin, vasta joukkuekisassa alkoi olemaan ongelma.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Observer sanoi:
Jopas meidän schufosipojua ahdistaa. :D Katso peiliin. Ja mikä ******* sinä oikein luulet olevasi sanomaan ja arvelemaan tekemisiäni ja mitä hemmettiä se tähän kuuluu? Ei mitään. Oliko tuossa mun Monten muistelossa jotain virhettä? Hehheh vai urheiluhengen ruumiillistuma. Johan vitsin pukkasit varsinkin kun väität samaan hengenvetoon Solbergia arrogantiksi. :D
Nyt tais Valden kommentti kyllä osua ja upottaa... Eihän tämä sun vuodatus liity enää asiaan ollenkaan. Onko noin vaikea myöntää Valden olevan juurikin oikeassa tuossa kansalaisuuskysymyksessä...

Observer

Well-known member
Valde sanoi:
Kiitos vaan, mutta en edelleenkään ota vastaan schofosi-leimaa, jota aina yrität tarjota. Monten muisteloissasi oli se virhe, että paheksuit Loebia ankarasti sellaisesta, mikä suomalaiskuskilta olisi täysin hyväksyttävää silmissäsi.
...
Arvioni Loebista ja Solbergista heijastaa varsin yleistä näkemystä ainakin englanninkielisellä rallyforumilla.
Sinua ei siis saa aiheellisesti leimata mutta minut voit mielestäsi leimata tuosta vaan? :D Hillitöntä! Ja se mitä sinä kuvittelet minun ajattelevan ei liity helvettiäkään siihen mitä mieltä olen Lööpistä vai alatko sinä määräilemään mitä mieltä saan olla kuvitelmiesi perusteella? Osoita edelleen minkä faktuaalisen virheen olen tehnyt tuon Monten 2002 tapahtumien esilletuomisessa. Mikä foorumi muuten on kyseessa?

Observer

Well-known member
formulastara sanoi:
Nyt tais Valden kommentti kyllä osua ja upottaa... Eihän tämä sun vuodatus liity enää asiaan ollenkaan. Onko noin vaikea myöntää Valden olevan juurikin oikeassa tuossa kansalaisuuskysymyksessä...
Valden itkeminen siitä mitä se kuvittelee minun ajattelevan ja sen perusteella sen tuomitseminen että sanon mitä mieltä Loebista olen sitten muka liittyy asiaan miten? Kerro toki. Valde nyt on tapansa mukaan jälleen väärässä. Ihan yhtä ääliömäistä olis ollut keneltä tahansa muultakin kuskilta Loebin Monten kaltainen kitinä.

Valde

Well-known member
Observer sanoi:
Valden itkeminen siitä mitä se kuvittelee minun ajattelevan ja sen perusteella sen tuomitseminen että sanon mitä mieltä Loebista olen sitten muka liittyy asiaan miten? Kerro toki. Valde nyt on tapansa mukaan jälleen väärässä. Ihan yhtä ääliömäistä olis ollut keneltä tahansa muultakin kuskilta Loebin Monten kaltainen kitinä.
Taitaa olla kohta koko foorumi väärässä obsua vastaan. Lol

Valde

Well-known member
Observer sanoi:
Sinua ei siis saa aiheellisesti leimata mutta minut voit mielestäsi leimata tuosta vaan? :D Hillitöntä! Ja se mitä sinä kuvittelet minun ajattelevan ei liity helvettiäkään siihen mitä mieltä olen Lööpistä vai alatko sinä määräilemään mitä mieltä saan olla kuvitelmiesi perusteella? Osoita edelleen minkä faktuaalisen virheen olen tehnyt tuon Monten 2002 tapahtumien esilletuomisessa. Mikä foorumi muuten on kyseessa?
Mukava retorinen pläjäys taas tuokin teksti. Yhdellä lauseella käy itsestäänselvyydeksi, että Valde on schufosien agentti ja Observer objektiivinen tarkkailija.
:ahem:

Missään vaiheessa en ole väittänyt, että olisit tehnyt jonkun faktuaalisen virheen Monte 2002 kuvauksessa. Kritisoin sitä, että se, mitä äänekkäästi paheksut Loebissä ei aiheuttaisi lainkaan paheksuntaa, jos kiukuttelijana olisi vaikka "meidän Kimi". Kimihän saa vaikka käydä Bonanzassa ja töniä ratamiehiä ilman, että sanoisit kriittistä sanaa. Yleislinjastasi saamani vakutelman perusteella olen varma, että jos Loebin tilalla olisi ollut vaikka Räikkönen niin kritisoinnin sijaan puolustelisit Kimiä. No tästähän on turha enää väitellä, koska joko itsekritiikkisi/omatuntosi sanoo jotain tai sittten ei sano. Veikkaan jälkimmäistä.

Forumi johon viittasin oli rallyforum.

Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Observer sanoi:
Uskotko todella itse että olisit ollut samaa mieltä jos Loebin tilalla olisi ollut kuka tahansa suomalainen? Kyllähän itselleen saa tietysti valehdella mutta rajansa kaikella...

Sitäpaitsi omien ylilyöntien/mokien avoin myöntäminen kertoo hyvästä itsetunnosta. Se toinen taas ei...

Observer

Well-known member
Valde sanoi:
Mukava retorinen pläjäys taas tuokin teksti. Yhdellä lauseella käy itsestäänselvyydeksi, että Valde on schufosien agentti ja Observer objektiivinen tarkkailija.
:ahem:

Niin ja sinun mukaasi minä en saisi arvostella Loebia koska en kuulemma arvostelisi jos siellä olisi joku suomalainen päästellyt samanlaisia sammakoitaan suustansa. :jaska:

Kritisoin sitä, että se, mitä äänekkäästi paheksut Loebissä ei aiheuttaisi lainkaan paheksuntaa, jos kiukuttelijana olisi vaikka "meidän Kimi". Kimihän saa vaikka käydä Bonanzassa ja töniä ratamiehiä ilman, että sanoisit kriittistä sanaa.Yleislinjastasi saamani vakutelman perusteella olen varma, että jos Loebin tilalla olisi ollut vaikka Räikkönen niin kritisoinnin sijaan puolustelisit Kimiä. No tästähän on turha enää väitellä, koska joko itsekritiikkisi/omatuntosi sanoo jotain tai sittten ei sano. Veikkaan jälkimmäistä.
Ensinnäkään tämä asia että paheksuisinko vaikka Kimiä tai en ei edes kuulu hevon********* tähän aiheeseen vaan on ainoastaan keino sinulle päästä kitisemään jostain. Minulle on ihan yksi ja sama mitä kuvittelet mutta se on tosiasiassa ihan yhtä todellista kuin se että olet schufosi pahimmasta päästä sillä niin läpinäkyvää Schumacher-palvontaa useimmiten harrastat. Viimeisen kommentin voi huoletta heittää takaisinpäin.

Observer

Well-known member
formulastara sanoi:
Uskotko todella itse että olisit ollut samaa mieltä jos Loebin tilalla olisi ollut kuka tahansa suomalainen? Kyllähän itselleen saa tietysti valehdella mutta rajansa kaikella...

Sinä saat toki uskoa ihan mihin haluat jos se sinut onnelliseksi tekee.

Sitäpaitsi omien ylilyöntien/mokien avoin myöntäminen kertoo hyvästä itsetunnosta. Se toinen taas ei...
Kerro mitä olen mielestäsi tässä ylilyönyt tjsp. Mielipiteeni Loebista takana seison 100% ja se ei ole muuttunut tuon Monten jälkeen pätkääkään. Itsetunnossakaan en ole huomannut mitään valittamista, mites on oma laitasi sigmund? :rolleyes:

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
A nice way to round off the year says Kovalainen
06/12/2004

Renault RDD Driver Heikki Kovalainen won the Race of Champions last weekend at the Stade de France.

Heikki, you were the youngest driver competing in the ROC and also the least experienced. How did you win?
Heikki Kovalainen: I was able to adapt to the cars very quickly, which meant I found more grip than the others. Adaptability is definitely one of the keys to success. I also learned the circuit very quickly which helped. But to be honest, I still can't believe it: the other drivers are all very talented, with lots of experience! It's hard to believe I set lap records with every car.

Michael Schumacher said about you, "he has something special". How does that make you feel?
HK: It's very nice! Michael is a unique driver, and it is a real compliment coming from him. I don't know if I have something special, but I know that with a good car and a good team behind me, I am capable of getting good results. I proved it this year in the World Series. To be perfectly honest, when I came up against Michael in the final, I thought I would lose - even if I knew I could make it close. When I was invited to the ROC, I was dreaming of coming up against him. so when I crossed the line in front, I was ecstatic! It was the first, and maybe only, opportunity for me to judge myself against him, so I took the chance and managed to win. I jumped on the roof afterwards to celebrate, and that seemed to go down well with the crowd! Beating Michael was exciting, but I think it was bigger achievement to beat Loeb: I didn't think I had a chance against the World Rally Champion, in a rally car. From my point of view, that was a very strong win.

You are the fastest driver on the planet. That's pretty impressive!
HK: It's a nice way to round off the season! The fact that I was invited to take part in the Race of Champions has brought me to people's attention - the World Series by Nissan did not have much exposure, even though it was a championship at a high level with good racing. I think that having won the Race of Champions will help my popularity more than winning the World Series. But having said that, it won't change my future: the people at Renault have always made good decisions on my behalf. I have been in the Renault Driver Development programme for three years now and I trust them. I am pleased to win this race for them as well.

Can you tell us where you will be driving next year?
HK: I will be in GP2, where I hope to get good results. It's definitely the best championship for me because it will be the final stepping stone to F1. I am very excited about next year! I know there is still a lot for me to learn, but I hope I will be with a good team that will give me a chance to win races and fight for the title.
:thumbup:

www.pitpass.com

Valde

Well-known member
Observer:

No erimielisyytemme lienee ratkaisematon, joten antaa olla.

Ps. Kunnioitan Schumia viimeisen kymmenen vuoden parhaana kuskina. Schumi-palvontani ehkä on lähellä samaa tasoa kuin Kovalaisen Heikillä tossa siteeratussa haastattelussa. :eek!:

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
Kovalainen Ferrarille mestarin oppipojaksi ja pian :thumbup: Puheidenkin perusteella kaverista löytyy oikeaa asennetta.

Miten pitkä kiinnitys Rellulla muuten on Kovalaiseen?