Räikkönen haluaa pois McLarenilta

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
RistoF1 kehotti tarkastelemaan asioita laajemmin. Tarkastellaampa! Kimillä on vielä vuosi sopimusta McLarenin kanssa jäljellä. Rellun kuskeista ainakin toisen eli Fisin sopimus on umpeutumassa 2006 samoin Schumin tämän hetken sopimus. Katsotaan tilannetta sitten uudelleen. Jos McLaren on silloin vahva ja menestyvä en näe syytä vaihtaa tallia, etenkin jos Ferrari menettää Schumin mahdollisen lopettamisen myötä muita tyyppejä. Renaultin suorituskyky 2007 on myös arvoitus. Kuka siellä silloin vaikuttaa jne...

Nyt ei ole kuitenkaan aika pohtia näitä...
 

RistoF1

Well-known member
Liittynyt
15.2.2005
Viestit
50
patriotille:
niin tarkotin sitä asiaa , että mikä olisi kimille paras talli, en muita asiota. ferrari ei ole mitenkään riippuvainen schumista, ei nämä tyypit tuosta vaan lähde ja kadulta sitten haetaan uudet tilalle. ferrarinhan vahvuus on ollut juuri näissä järjestelyissä.
 
Viimeksi muokattu:

RistoF1

Well-known member
Liittynyt
15.2.2005
Viestit
50
enpä usko renaultin suorituskykyyn vuonna 2007 vaikuttaa juuri onko flavio briatore siellä pätemässä, renault varmasti
löytää johtotehtäviin oikeat henkilö, tehtaalla niitä autoja kuitenkin työstetään yötäpäivään, joilla voitetaan kun on hyvät kuskitkin.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Niin viime hetken tietojen mukaan Ross Brawn ei ole lopettamasssa uraansa Ferrarilla, vaikka Schumi eläkkeelle siirtyisi. Ainut joka lopettaa on suunnittelija Rory Byrne. Mutta hänenkin seuraajansa(mikä tämä italialainen oli?) on suunnitellut tämän nykyisen pelin. Oliko Costa? tms..

Ferrari on varteenotettava vaihtoehto jos sen panostus ykkösiin säilyy samana. Kimille paras talli seuraavat kaksi vuotta on kuitenkin McLaren-Mercedes.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
patriot sanoi:
Ainut joka lopettaa on suunnittelija Rory Byrne. Mutta hänenkin seuraajansa(mikä tämä italialainen oli?) on suunnitellut tämän nykyisen pelin. Oliko Costa? tms..
No onko nykyinen Ferkku niin erityisen hyvä merkki tulevasta kilpailukyvystä? :doubtful:

Ja aika naiivia on väittää ettei tallipäälliköllä, suunnitelijoilla ja muilla "johtohahmoilla" ole suurtakaan merkitystä tallin menestykselle, tehtaalta vaan tulee voittaja autoja.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Absolut sanoi:
No onko nykyinen Ferkku niin erityisen hyvä merkki tulevasta kilpailukyvystä? :doubtful:

Ja aika naiivia on väittää ettei tallipäälliköllä, suunnitelijoilla ja muilla "johtohahmoilla" ole suurtakaan merkitystä tallin menestykselle, tehtaalta vaan tulee voittaja autoja.
En kai mä niin väittänyt!? Mutta "dreamteamista" vain Byrne on lopettamassa. Juurikin Brawn ja Todt jatkavat. Eikä tuo uusi autokaan mikään ihan paska ole, vaikka nyt ovat vähän jääneetkin kärjestä.
 

Swifty-

Member
Liittynyt
10.5.2005
Viestit
6
Sijainti
Järvenpää
Kimi tulee kyllä pysymään McLarenilla vielä vuosia, turha ees lähteä keskustelemaan tollasesta. Kaikki huhut lähteny siitä liikkelle että Kimillä on sopimus tällä hetkellä vielä ens kauden ajan ja Schumilla sama juttu Ferrarin kanssa. Ferrari on myös ilmaissut kiinnostuksensa Kimiä kohtaan, mutta ihan yhtälailla on muutkin tallit kiinnostuneita sarjan nopeimmasta kuljettajasta, Kimistä siis.

Ron Dennis on itsekin ihan luottavaisin mielin sanonut että Kimi ei käännä selkäänsä McLarenille.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Absolut sanoi:
No onko nykyinen Ferkku niin erityisen hyvä merkki tulevasta kilpailukyvystä? :doubtful:

Ja aika naiivia on väittää ettei tallipäälliköllä, suunnitelijoilla ja muilla "johtohahmoilla" ole suurtakaan merkitystä tallin menestykselle, tehtaalta vaan tulee voittaja autoja.
Onhan nykyinenkin Ferrari huikean nopea auto. Suurin häikkä lienee tässä vaiheessa renkaissa, ja varsinkin niitten aika-ajo ominaisuuksissa. Sen takia joutuu sitten valitsemaan konservatiivisen taktiikan kisaan, ja jää alusta turhan paljon kärjelle.

Brawnhan jo lupaili että nyt uskaltaa ottaa vähän enemmän riskiä kisoissa. Imolassa kulki tosi hyvin, Barcelonassa kulki hyvin kevyeenä, kunnes tuli rengasmurheet (jotka ehkä johtuivat sälästä radalla). Se että Ferrarin suorituskyky näyttää todella huonolta johtuu pitkälti siitä että Rubens on aivan pihalla näillä uusilla säännöillä ja uudella Ferrarilla.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Jones sanoi:
Onhan nykyinenkin Ferrari huikean nopea auto.
Myös huikean epäluotettava verrattuna edellisvuosiin. Uskoisimpa, että myös kuluttaa renkaita epäloogisesti eri säädöillä. Ferrari on lähes tuplasti testaillu renkaitaan muihin verrattuna, (joka tiimi hakee omia seoksiaan) mutta siltikään ei renkaat aina toimi.
 

skf

Well-known member
Liittynyt
14.11.2000
Viestit
164
Sijainti
Oulu
Jones sanoi:
Onhan nykyinenkin Ferrari huikean nopea auto. Suurin häikkä lienee tässä vaiheessa renkaissa, ja varsinkin niitten aika-ajo ominaisuuksissa. Sen takia joutuu sitten valitsemaan konservatiivisen taktiikan kisaan, ja jää alusta turhan paljon kärjelle.

Brawnhan jo lupaili että nyt uskaltaa ottaa vähän enemmän riskiä kisoissa. Imolassa kulki tosi hyvin, Barcelonassa kulki hyvin kevyeenä, kunnes tuli rengasmurheet (jotka ehkä johtuivat sälästä radalla). Se että Ferrarin suorituskyky näyttää todella huonolta johtuu pitkälti siitä että Rubens on aivan pihalla näillä uusilla säännöillä ja uudella Ferrarilla.
Kummallista tuon perusteella on se, että Rubens kuitenkin ajoi Australiassa toiseksi. Vauhtikin oli lähes Renaultien tasoa (vrt. Alonso, joka myös lähti taaempaa). Tuntuu vähän että tällä hetkellä Ferrarilla paiskitaan töitä jotta saataisiin Schumi lähemmäs kärkeä ja jätetään Rubens (vielä entistä) vähemmälle huomiolle. 3 ensimmäistä kilpailua menivät 1b:llä kuitenkin ihan kohtuudella, vaikka vain avauskisassa oltiin podiumilla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
skf sanoi:
Kummallista tuon perusteella on se, että Rubens kuitenkin ajoi Australiassa toiseksi. Vauhtikin oli lähes Renaultien tasoa (vrt. Alonso, joka myös lähti taaempaa). Tuntuu vähän että tällä hetkellä Ferrarilla paiskitaan töitä jotta saataisiin Schumi lähemmäs kärkeä ja jätetään Rubens (vielä entistä) vähemmälle huomiolle. 3 ensimmäistä kilpailua menivät 1b:llä kuitenkin ihan kohtuudella, vaikka vain avauskisassa oltiin podiumilla.
Hmm, tais olla eri auto siinä vaiheessa kun Ruben ajoi kakkoseksi! Ja tätä autoa Ruben oli saanut testata mieleisekseen huomattavasti uutta enemmän! Tämän lisäksi kyseisessä kisassa Toyotalla ei oikein kulkenut ja sillä Trulli piti alkukierroksien ajan muut Rubenin "haarukassa"! Eli periaatteessa sama taktiikka mikä Schumilla toimi loistavasti Imolassa!

No joka tapauksessa, sehän on selvä, että Schumin eteen tehdään töitä ja sitten kun homma Schumilla toimii, niin Rubeniakin hieman autetaan! Nyt talli varmaan tekee sen vielä räikeämmin kun alkaa näyttämään siltä, että turha taistella tallimestaruudesta, vaan tähdätä Schumin mestaruuteen tai edes Schumin yksittäisiin voittoihin, jos ei mestaruuteen!
 
Ylös