Räikkösen mestaruushaaveet

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
jamminen sanoi:
Voipi olla joo että kummallakin Hamiltonilla ja Kimillä oli kaikki paukut käytössä koko ajan, olet oikeassa. Kyllä tuon rajoituksen muistin, mutta moottorin säästö kannattaa tietysti aina.
Kyllähän se Hamilton kuitenkin hiukan enemmän rasitti moottoriaan kun tuli ennen Kimiä maaliin. No joo, toisaalta Kimi ajoi vastaavasti muutaman metrin pidemmän matkan kun kolmannesta ruudusta lähti. En kyllä oikein usko, että esim. hydrauliikka tai joku piirilevy (tai mikä se nyt aiemmin Kimillä päsähtikään) päättää hajota juuri siksi kun tuli ajettua yksi kierros jokusen sadasosasekunnin nopeammin kuin seuraavaksi nopein kuski. Täältä foorumilta taitaa tosin löytyä jokunen asiantuntija joka osaisi tyhjentävästi tuohon vastata.

Ja mitä tulee tuohon moottorin säästämisen ainaiseen kannattavuuteen niin voisi jonkin verran harmittaa sellainen tilanne, että edellä menevä hiukan lipsauttaa mutta ehtii saada menon kuosiin ennen kuin perässä tuleva pääsee kuittaamaan ohi. Sitten voisi spekuloida seuraavalle vuosituhannelle saakka miten mestaruuteen tarvitut pari ylimääräistä pistettä jäi saamatta mahdollisesti juuri sen yhden moottorinsäästelyproseduurin takia.

jamminen

Well-known member
Minusta tuo kahden kisan moottorisääntö on täysin hanurista, sotii autourheilun henkeä vastaan. Olisi paljon parempi, jos vaikka moottoria saisi kunnostuttaa kisojen välillä - tässä olisi vielä säästäväisyyskin mukana, kun kaikkia osia ei saisi vaihtaa, vaan vain jossain määrin.

Tai sitten voitaisiin ottaa pari kauden huonointa tulosta pois.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Teemu-84 sanoi:
Yksi asia parantaisi Kimin mestaruusmahdollisuuksia kerralla: Nürre hevon kuuseen kalenterista. On ollut niin epäonninen rata Kimille että asia on jo päivänselvä ;)
Ens vuonnahan sitä ei ole kun on Hocken vuoro... :thumbup:

jamminen

Well-known member
Minulle tuli äkillinen toivonkipinä. Kimi vie tämän vuoden mestaruuden! Viimeisessä neljässä kisassa hän on ollut nopein, trendi jatkuu Turkissa ja varsinkin Monzassa, jossa Kimi yksinkertaisesti tuhoaa kaikki vastustajansa. Kimi voittaa vielä neljä kisaa.

Kausi päättyy siihen, että koko formulamaailma kumartaa rehellisintä ja taidokkainta kilpa-ajajaa, Kimiä.

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
jamminen sanoi:
Minulle tuli äkillinen toivonkipinä. Kimi vie tämän vuoden mestaruuden! Viimeisessä neljässä kisassa hän on ollut nopein, trendi jatkuu Turkissa ja varsinkin Monzassa, jossa Kimi yksinkertaisesti tuhoaa kaikki vastustajansa. Kimi voittaa vielä neljä kisaa.

Kausi päättyy siihen, että koko formulamaailma kumartaa rehellisintä ja taidokkainta kilpa-ajajaa, Kimiä.
Turkki, Monza ja Spa, ja pienellä varauksella ehkä Fuji, jossa helevetin pitkä pääsuora, eikä muutenkaan oo mikään syherö rata:

Eli tuokin rata saattaa sopia Ferrarille paremmin ku McLarenille. Tietenkin Shangahain rata.

Trullinkaasu

Well-known member
jamminen sanoi:
Minulle tuli äkillinen toivonkipinä.
Et varmaan taida tietää, mikä tämä kipinä on. :confused:

Olet saanut helvetin voimakkaan auringon pistoksen Hietsussa!

Trullinkaasu

Well-known member
IceManFani sanoi:
Turkki, Monza ja Spa, ja pienellä varauksella ehkä Fuji, jossa helevetin pitkä pääsuora, eikä muutenkaan oo mikään syherö rata:

Eli tuokin rata saattaa sopia Ferrarille paremmin ku McLarenille. Tietenkin Shangahain rata.
Fujin rata näyttää mielenkiintoiselta. :ahem: :ahem:

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Ei tuo mitenkään uskomaton skenaario olis. Ajatellaan vaikka seuraavasti turkissa Hamille keskeytys ja Kimi voittoon. Tämän jälkeen riittäis aina se kahden pisteen ero tasaisesti hoitamaan Kimille MM-tittelin. Kimillähän noita voittoja olisi enemmän.

Dimmu

Well-known member
Sijainti
Turku
Trullinkaasu sanoi:
Fujin rata näyttää mielenkiintoiselta. :ahem: :ahem:
Niinhän sitä luulisi, mutta todellisuudessa rata on ihan helevetin tylsä. Tiedän sen Gran Turismo 4:n perusteella, jossa radat on mallinnettu erittäin hyvin. Samasta pelistä löytyvä Suzuka päihittää Fujin 100-0. Fuji on ratana lyhyt ja mitäänsanomaton. Toivottavasti kisasta sentään tule hyvä, kuten esim. A1-Ringillä tuppasi usein käymään, vaikka itse rata oli B-luokkaa.

Trullinkaasu

Well-known member
Dimmu sanoi:
Niinhän sitä luulisi, mutta todellisuudessa rata on ihan helevetin tylsä. Tiedän sen Gran Turismo 4:n perusteella, jossa radat on mallinnettu erittäin hyvin. Samasta pelistä löytyvä Suzuka päihittää Fujin 100-0. Fuji on ratana lyhyt ja mitäänsanomaton. Toivottavasti kisasta sentään tule hyvä, kuten esim. A1-Ringillä tuppasi usein käymään, vaikka itse rata oli B-luokkaa.
Jos radalla pystyy ohittamaan, niin ei tuo tylsältä näytä.

Dimmu

Well-known member
Sijainti
Turku
Trullinkaasu sanoi:
Jos radalla pystyy ohittamaan, niin ei tuo tylsältä näytä.
Minä tarkoitinkin itse rataprofiilia, ei sitä kuinka helppo siinä on ohitella. Kaikkein viihdyttävintä F-ykkösten kilvanajo olisi jollain ovaalilla, jossa taatusti nähtäisiin ihan hulluna ohituksia. Mutta se ovaali olisi kuitenkin ratana tylsä. Kuskin näkökulmasta Fuji on ihan syvältä jos sitä vertaa Suzukiin, mutta toisaalta Suzukassa on vaikea ohittaa. Eli radan hyvyys ja viihdearvo ajamisen kannalta ja kisan kulun kannalta ovat kaksi täysin eri asiaa.

Trullinkaasu

Well-known member
Dimmu sanoi:
Minä tarkoitinkin itse rataprofiilia, ei sitä kuinka helppo siinä on ohitella. Kaikkein viihdyttävintä F-ykkösten kilvanajo olisi jollain ovaalilla, jossa taatusti nähtäisiin ihan hulluna ohituksia. Mutta se ovaali olisi kuitenkin ratana tylsä. Kuskin näkökulmasta Fuji on ihan syvältä jos sitä vertaa Suzukiin, mutta toisaalta Suzukassa on vaikea ohittaa. Eli radan hyvyys ja viihdearvo ajamisen kannalta ja kisan kulun kannalta ovat kaksi täysin eri asiaa.
Paskaako mua kiinnostaa, jos joku Sutil ei tykkää ajaa radalla, kansa + minä ainakin halutaan VIIHDETTÄ PELIIN!!!

Lisko

Well-known member
Sijainti
Liskola
Jos Kimi jää kauden jälkeen alle kymmenen pistettä mestarista kuka se nyt ikinä onkaan niin rupee kyllä ottamaan päähän aika rankasti, sillä silloin joutuu taas jossittelemaan mitä olis tapahtunu, jos Kimi olis päässy maaliin nyrrellä ja espanjassa.:thumbfh:

Mutta kuitenkin, mestaruuteenkin on vielä kohtalaiset mahdollisuudet.

tankkeri

Well-known member
Kyllä mestaruuden vie joko Hamilton tai Alonso, ellei McLarenille tule tuolla vetoomustuomioistuimessa mitään ankaraa rangaistusta.:ahem:

Trullinkaasu

Well-known member
tankkeri sanoi:
Kyllä mestaruuden vie joko Hamilton tai Alonso, ellei McLarenille tule tuolla vetoomustuomioistuimessa mitään ankaraa rangaistusta.:ahem:
Mistä näitä sherlokkeja sikiää? :frank: :wink:

Kyllä maitokin on valkoista.

V12

Well-known member

Tällä radalla näyttäs olevan pari ihan ohituspaikkaakin. Pääsuoran jarrutus ja shikaani nopeiden mutkien jälkeen. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Minusta kaikki loput 6 rataa vaikuttavat Ferrari myönteisiltä.

Trullinkaasu

Well-known member
V12 sanoi:

Tällä radalla näyttäs olevan pari ihan ohituspaikkaakin. Pääsuoran jarrutus ja shikaani nopeiden mutkien jälkeen. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Minusta kaikki loput 6 rataa vaikuttavat Ferrari myönteisiltä.
Samaa mieltä. Mutta olen aika varma siitä, että McMykät tulevat voittamaan ainakin kahdella radalla tällä kaudella, missä Ferrarin on uumoiltu olevan parempi. Ellei enemmänkin.

V12

Well-known member
Ehkä Shanghai? En kuitenkaan jaksa uskoa ainakaan Monzaan, Fujiin, Turkkiin ja Belgiaan.

Tuosta kun saisi erot muutamiin pisteisiin ennen Brasiliaa niin nähtäisiin loistava huipennus :ahem: .

Trullinkaasu

Well-known member
V12 sanoi:
Tuosta kun saisi erot muutamiin pisteisiin ennen Brasiliaa niin nähtäisiin loistava huipennus :ahem: .
Joo, kun rasiliassa on totuttu näkemään vuosittain mahtavia kisoja, mikäs sen parempaa kun mestaruus ratkaistaisiin vasta siellä, mutta epäilen hiukan..

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Trullinkaasu sanoi:
Samaa mieltä. Mutta olen aika varma siitä, että McMykät tulevat voittamaan ainakin kahdella radalla tällä kaudella, missä Ferrarin on uumoiltu olevan parempi. Ellei enemmänkin.
Viimeisessä kuudessa kisassa voitot jakaantuvat kolmen kuljettajan kesken:

Räikkönen 4
Hamilton 1
Massa 1

Alonso on niin huonossa jamassa mekaanikkojen kanssa, että parissa kisassa jää 1-2 mutteria kiristämättä kunnolla, tuhoisin seurauksin.