Räikkösen ralliura

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3942
Luin saman huhun Walesin rallin testien aikaan, mutta kun sille ei ollut mitään lähdettä jos ei lasketa foorumipostia, niin en kohdannut postata tänne.

Hienohan se olisi nähdä Kimi 2011 ajamassa rallia, jotenkin tuntuu että vauhtia/potentiaalia riittää.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3942
Sitä minä en ymmärrä miksei Kimikin aja näitä kaikenlaisia "pikkuralleja".

Luulisin saavan hyvää kokemusta, sillä kaveri on melkein aloittelijan tasolla kokemukseltaan kuitenkin.

Tosin aikataulut, mediahommat ja testit ynm. saattaa vaikeuttaa näitä, mutta silti luulisi olevan hyvää reeniä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sitä minä en ymmärrä miksei Kimikin aja näitä kaikenlaisia "pikkuralleja".

Luulisin saavan hyvää kokemusta, sillä kaveri on melkein aloittelijan tasolla kokemukseltaan kuitenkin.

Tosin aikataulut, mediahommat ja testit ynm. saattaa vaikeuttaa näitä, mutta silti luulisi olevan hyvää reeniä.
Ajoihan Kimi useamman pikkurallin viime vuonna ja tänä vuonna ainakin 2 pienempää asvalttirallia.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3942
Ajoihan Kimi useamman pikkurallin viime vuonna ja tänä vuonna ainakin 2 pienempää asvalttirallia.
Totta, mutta on se kuitenkin melko vähän kun kokemuksen keruu vaikuttaisi olevan elintärkeätä kuitenkin.

Mutta mistäs noista tietää.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
->Itse olen ihmetellyt Räikkösen vähäistä ajamista myös. Siis jos mietitään, että miten hän voi saavuttaa Hirvosta, Latvalaa, Ogieria jne, on tehdä enemmän töitä kuin nämä. Toki Räikkönen varmasti totuttuaan ralliin saavuttaa jonkun tietyn vakiosuoritustason, sanotaan nyt vaikka että 0,8 - 1 sekuntia sarjan kärkikuskeista per kilometri, mutta jos Räikkönen meinaa tosissaan päästä historiankirjoihin ja haluaa ralliuraltaan esimerkiksi podiumsijan, niin oletettavalla perusvauhdilla se vaatisi helvetisti tuuria.

Räikkösen pitäisi ajaa kilpaa kaikenlaisissa kisoissa ja mahdollisimman paljon. Räikkösen tuloilla ja mainosarvolla olisi helposti mahdollista osallistua johonkin kansalliseen sarjaan, rallisprinttiin ja ties mihin. Ajaa vaikka IRC:tä myös. Viime kaudella MM-sarjan ja IRC:n kisoista taisi osua samalle vkonlopulle kaksi tai kolme.

edit: Kylebuschmaisella rehkimisellä Räikkönen voisi helposti kehittyä kuljettajana sen verran, että jäisi kärkikuskeista esimerkiksi puolisen sekuntia per kilometri. Sen myötä podiumsija olisi rutkasti lähempänä. Toki, jos harrastelee huvikseen ilman sen kummempia tavoitteita, niin mikäs siinä. Ei se Räikkösen syy ole, että fanit ja media odottavat jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
->Itse olen ihmetellyt Räikkösen vähäistä ajamista myös. Siis jos mietitään, että miten hän voi saavuttaa Hirvosta, Latvalaa, Ogieria jne, on tehdä enemmän töitä kuin nämä. Toki Räikkönen varmasti totuttuaan ralliin saavuttaa jonkun tietyn vakiosuoritustason, sanotaan nyt vaikka että 0,8 - 1 sekuntia sarjan kärkikuskeista per kilometri, mutta jos Räikkönen meinaa tosissaan päästä historiankirjoihin ja haluaa ralliuraltaan esimerkiksi podiumsijan, niin oletettavalla perusvauhdilla se vaatisi helvetisti tuuria.

Räikkösen pitäisi ajaa kilpaa kaikenlaisissa kisoissa ja mahdollisimman paljon. Räikkösen tuloilla ja mainosarvolla olisi helposti mahdollista osallistua johonkin kansalliseen sarjaan, rallisprinttiin ja ties mihin. Ajaa vaikka IRC:tä myös. Viime kaudella MM-sarjan ja IRC:n kisoista taisi osua samalle vkonlopulle kaksi tai kolme.
Niin, en sitten tiedä olisiko tänä vuonna kannattanut tuhlata paukkuja ja rahaa nykyisellä WRC:llä ajeluun pitkin peräkylien kansallisia ralleja. Kalusto kuitenkin kokee radikaalin uudistumisen ensi kaudelle. Ehkä S2000 Peugeotilla ajot olisi jotenkin ymmärtänyt, mutta Turbo-autoilla ajaminen on kuitenkin erilaista.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Toki voin väärässä olla, mutta mielestäni Kimin otteissa ja kommenteissa (sekä suoraan hänen suustaan että Kaitsun) on paistanut läpi selkeä suunnitelmallisuus pidemmällä tähtäimellä. Nyt on rauhassa kehitytty ja katsottu mihin rahkeet riittää ja mikäli heidän mielestään kannattaa tosissaan lähteä kärkeä tavoittelemaan, se tullaan tekemään. Tämä vuosi on siis ollut tason mittausta ja oman potentiaalin selvittämistä.

En siis ole nähnyt tätä vuotta mitenkään pelkästään huvitteluna tai välivuotena ykkösistä. Tässä on katsottu vakavissaan tulevaisuuden vaihtoehtoja. Henkilökohtaisesti toivon Kimin jatkavan rallissa ja mielellään Citikalla. Yhteistyö on ollut hyvää ja potentiaalista on puhuttu jatkuvasti. Toivottavasti aika tämän myös näyttää toteen.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Niin, en sitten tiedä olisiko tänä vuonna kannattanut tuhlata paukkuja ja rahaa nykyisellä WRC:llä ajeluun pitkin peräkylien kansallisia ralleja. Kalusto kuitenkin kokee radikaalin uudistumisen ensi kaudelle. Ehkä S2000 Peugeotilla ajot olisi jotenkin ymmärtänyt, mutta Turbo-autoilla ajaminen on kuitenkin erilaista.
Voisi kuvitella, että Räikkösen suurin kehittymisvara ei ole autonhallinnassa, vaan nuotista ajossa ja tien luvussa. Niiden suhteen on melko sama minkälainen kilpuri on alla. Itse asiassa uskoisin, että Räikkönen pystyy autonkäsittelynsä puolesta ajamaan aika lähelle yhtä tarkkoja ajolinjoja kuin rallihuiput.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
916
->Itse olen ihmetellyt Räikkösen vähäistä ajamista myös. Siis jos mietitään, että miten hän voi saavuttaa Hirvosta, Latvalaa, Ogieria jne, on tehdä enemmän töitä kuin nämä. Toki Räikkönen varmasti totuttuaan ralliin saavuttaa jonkun tietyn vakiosuoritustason, sanotaan nyt vaikka että 0,8 - 1 sekuntia sarjan kärkikuskeista per kilometri, mutta jos Räikkönen meinaa tosissaan päästä historiankirjoihin ja haluaa ralliuraltaan esimerkiksi podiumsijan, niin oletettavalla perusvauhdilla se vaatisi helvetisti tuuria.

Räikkösen pitäisi ajaa kilpaa kaikenlaisissa kisoissa ja mahdollisimman paljon. Räikkösen tuloilla ja mainosarvolla olisi helposti mahdollista osallistua johonkin kansalliseen sarjaan, rallisprinttiin ja ties mihin. Ajaa vaikka IRC:tä myös. Viime kaudella MM-sarjan ja IRC:n kisoista taisi osua samalle vkonlopulle kaksi tai kolme.

edit: Kylebuschmaisella rehkimisellä Räikkönen voisi helposti kehittyä kuljettajana sen verran, että jäisi kärkikuskeista esimerkiksi puolisen sekuntia per kilometri. Sen myötä podiumsija olisi rutkasti lähempänä. Toki, jos harrastelee huvikseen ilman sen kummempia tavoitteita, niin mikäs siinä. Ei se Räikkösen syy ole, että fanit ja media odottavat jotain muuta.
Itse mietiskelin kauden aikana, että IRC olis ollut tässä uran vaiheessa Kimille parempi paikka, mutta ymmärrän sen jos haluaa oppia MM -rallit ja sponssitkin varmaan helpompi löytää MM-sarjaan jne.

Hieno silti, jos saapuu Monten viivalle, Eurosporttii olis aina vaan mukavampi kattella. Montesta on tulossa makee ralli! Uskoisin Ogierinkin saapuvan viime vuoden malliin paikalle.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1377
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Niin, en sitten tiedä olisiko tänä vuonna kannattanut tuhlata paukkuja ja rahaa nykyisellä WRC:llä ajeluun pitkin peräkylien kansallisia ralleja. Kalusto kuitenkin kokee radikaalin uudistumisen ensi kaudelle. Ehkä S2000 Peugeotilla ajot olisi jotenkin ymmärtänyt, mutta Turbo-autoilla ajaminen on kuitenkin erilaista.
Niin, se mikä WRC:llä treenaamista haittaa, on se hinta per ek-km. Onneks en muista tarkkaa hintaa, sen verran suuri se on. Ja jos ei miestä itteensä kiinnosta maksaa siitä, niin voinpa luvata ettei se PunanenHärkäkään maksele huvikseen jossain Taka-Hikiän pienoisrallissa ajamista. Ei oo vissiin riittävän iso näkyvyys tai jtn jos paikallislehessä lukee tulokset..

Voisi kuvitella, että Räikkösen suurin kehittymisvara ei ole autonhallinnassa, vaan nuotista ajossa ja tien luvussa. Niiden suhteen on melko sama minkälainen kilpuri on alla. Itse asiassa uskoisin, että Räikkönen pystyy autonkäsittelynsä puolesta ajamaan aika lähelle yhtä tarkkoja ajolinjoja kuin rallihuiput.
Näinpä. Onhan mies sen todistanutkin mm. Bulgariassa ennen ulosajoa.

Itse mietiskelin kauden aikana, että IRC olis ollut tässä uran vaiheessa Kimille parempi paikka, mutta ymmärrän sen jos haluaa oppia MM -rallit ja sponssitkin varmaan helpompi löytää MM-sarjaan jne.

Hieno silti, jos saapuu Monten viivalle, Eurosporttii olis aina vaan mukavampi kattella. Montesta on tulossa makee ralli! Uskoisin Ogierinkin saapuvan viime vuoden malliin paikalle.
IRC saattaisi olla "helpompi" aloittelupaikka esimerkiks assukisojen suuremman määrän takia. Vaan eikös se mene niin, että sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Ja se leipuri haluaa isoo näkyvyyttä tuotteelleen.

Btw. Ilmanen vinkki. Lennot HEL-NIZZA-HEL on pyöriny tossa 155e paikkeilla ja vuokra-auton saa kolmeen sataan viikoks. Turinille punaviiniä juomaan, anyone?
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
916
Btw. Ilmanen vinkki. Lennot HEL-NIZZA-HEL on pyöriny tossa 155e paikkeilla ja vuokra-auton saa kolmeen sataan viikoks. Turinille punaviiniä juomaan, anyone?
Ei siit tais ihan ilmasta tulla :)

Ei todellakaan olis huono, pitää laittaa muhiin ajatus.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18501
Räikkönen tyrkyllä Mini-kuljettajaksi

F1-maailmanmestari Kimi Räikkönen on ehdolla rallin MM-sarjassa aloittavan Minin tehdaskuljettajaksi, pohjoisirlantilainen Belfast Telegraph -lehti uutisoi.

Toistaiseksi Mini on nimennyt kuljettajakseen vain pohjoisirlantilaisen Kris Meeken. Belfast Telegraphin mukaan Räikkönen testannee Minin uutta WRC-autoa lähiaikoina.

- Kimi on nostanut huomattavasti MM-sarjan profiilia, joten hän on luonnollisesti kiinnostava kuljettaja kaikille autonvalmistajille, Minin rallitoimintaa pyörittävän Prodriven toimitusjohtaja Richard Taylor sanoi.

Belfast Telegraphin mukaan Räikkönen toisi mukanaan sponsorinsa Red Bullin, joka on tukenut myös Meekeä. Red Bull jatkaa ensi kaudella Citroënin pääsponsorina, mutta vuonna 2012 energiajuomajätti voisi siirtää täyden tukensa Minin taakse.

Lehden mukaan myös Dani Sordo on lähellä sopimusta Minin kanssa. Espanjalaiskuljettaja toisi mukanaan arvokasta tietoa ja osaamista, sillä hän on ehtinyt testata Citroënin ensi kauden DS3-autoa.

- Monella kuljettajalla ei ole samanlaista kokemusta MM-sarjaan ensi kaudella tulevista uusista autoista. Hän olisi hyvä lisäys talliin, Meeke sanoi.

Mini osallistuu ensi kaudella kuuteen MM-ralliin.

MTV3 25.11.2010 09:17
Kimi/Mini yhdistelmä?...
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8288
Niinjoo itseltä oli jo kokonaan unohtunut se että Mini osallistuu ens vuonna vasta kuuteen MM-ralliin, eli sekin huomioiden ei niin järkevä vaihtoehto Kimin kannalta. Tai noh, vetää ne loput kisat sitten jollain toisella kiesillä, ei kai se taalareista jää ainakaan kiinni.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ehkäpä Kimi Minillä ajellessaan voisi välissä käydä osallistumassa mm jo mainittuun Monte Carloon, Le Mansiin sekä olemattomiin huhuttuihin Nascar kisoihin. Lisäksi siinä sivussa voisi ajella vähän Motocrossia ja viettää aikaa veneellä apinapuvussa :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
IS Urheilun tietojen mukaan Räikkösen ralliura "tiettävästi" jatkuu Monster Fordilla Ken Blockin tallikaverina.

IS
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3942
Kunhan saa kunnollisen auton niin ei minua ainankaan haittaa yhtään.
Hienoa olisi nähdä Kimi rallissa kun f1-haaveet näyttävät vieläkin yhtä heikoilta :eek:
 
Ylös