Spekuloidaanpa hiukan.
Uskon ensinnäkin Ferrarin pitävän kummatkin kuskit listoillaan. Massa saa ainakin vuoden jatkoa, ja Schumacher senior saa uutta puhtia punakoneen kilpailukykyisyydestä. Mielestäni Schumacherilla ei ole mitään syytä lopettaa vielä, varsinkin kun Ferrarilla voi olla varsinkin vuoden 2007 alkukaudesta etu puolellaan, kun jokainen Michelin-talli siirtyy Bridgestonen leiriin.
Renaultin suhteen ainoa varma asia on, että Alonso siirtyy McLarenille. Henkilökohtaisesti toivon Fisichellalle jatkoa, ja uskon roomalaisen veteraanin vielä voittavan tänäkin vuonna useaan otteeseen. Kovalaisen valinta ensi vuoden kisakuljettajaksi ei kaikesta mediahypetyksestä ja Briatoren kehumisesta huolimatta ole kirkossa kuulutettua. Olisiko sittenkin vielä yhden testivuoden paikka, tai siirtyminen Villeneuven paikalle BMW-Sauberille?
McLaren on siis näyttämässä Montoyalle ovea. Ainoana suhteellisen järkevänä vaihtoehtona Kolumbian moottoriturvalle jää tarraaminen kiinni Red Bullin tölkkiin. Palkkaa on varmasti luvassa ainakin tarpeeksi, ja kilpailukykyisyyttä sen verran, että noin joka kolmannesta kisasta jää sentään pari pistettä plakkariin. Uskon siis vakaasti Red Bullilla ajavan ensi vuonna kaksi Räikköselle hyvin katkeraa entistä McLaren kuljettajaa, jotka eivät varmasti tule toimeen keskenään.
Williamsin Frank on täysin tyytyväinen molempien kuljettajiensa panokseen. Rosbergin loppukausi tosin menee, Bahrainin mallikkaasta viikonlopusta ja Malesian hyvin sujuneesta aika-ajosta huolimatta, kokemusta keräten ja Webberin vauhtia ihmetellessä. Hyviä kierrosaikoja väläytellään silloin tällöin, mutta virheitä kasaantuu paljon tasaisempaan tahtiin.
Toyotan, ja varsinkin Trullin tapaus on mielenkiintoinen. Sopimusta on vielä tämän vuoden loppuun, mutta riittääkö italiaanon tulokset vakuuttamaan turhakin vaativat japanilaisjohtajat jatkon suhteen? Kenestä on täyttämään Trullin vapaaksi jättämä paikka? Räikkönen Toyotalle?
Lopuksi on hyvä muistaa, etteivät kuljettajamarkkinat rajoitu ainoastaan nykyisten kisakuskien väliseksi kamppailuksi. Alex Wurz (3. Imolassa 2005) ja Pedro de la Rosa (5. Bahrainissa 2005) ovat useaan otteeseen todistaneet kokemuksen ja vauhdin puolesta kuuluvansa ennemmin radalle mukaan kisaan kuin varakuskin penkkiä lämmittämään.
Yllätyksiä on siis varmasti vielä luvassa.