Rallia olympiastadionilla

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
en pikaisesti löytänyt tästä uutista, joten perustimpa oman toikin.

Elikkä tuoreimman Veikkaajan mukaan (lehti on jo roskissa, mutta Mahonen taisi vahvistaa, että neuvotteluja käydään) suunnitelmissa on, että esim. to-iltana alotettaisiin Stadion EK:lla hesassa ja siitä jatkettaisiin Junalla jyskälään, jossa ralli jatkuisi perjantaina.

Kuulostaa mielenkiintoiselta!
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kuulostaa aika turhalta.. Nykyisinkin Killeri on kilpailun kannalta melkolailla turha pätkä. Sinänsä mulle aivan sama jos haluavat Stadikalla jonkun diipadaaparundin heittää mutta mua on turha odottaa sinne saapuvaksi.. tosiralli alkaa Jyskälästä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Miksei samantein voisi siirtää koko rallia kehäIII:n sisäpuolelle :confused:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17745
Sijainti
East of Eden
Nuo ns. Mikki Hiiri -pätkät vois jättää vaikka kokonaan pois kisasta.

Aika turhalta kuulostaa tuollanen yks pätkä Stadionilla ja sitten junalla Jyväskylään ja luulenpa, että ei olisi kuskienkaan mieleen.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Voisivat unohtaa tuollaisen stadionhömpötyksen. Ralli on näyttävää ainoastaan luonnossa ja tuskinpa kukaan Jyskälän pusikkoihin innostuu nähtyään laimeaa pyöritystä stadionilla.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Kyllä ralli pitää pitää rallina. Ehdottomasti riittävästi on jo nykyisellään, jos päivää kohti ajetaan yksi yleisö-EK mikkihiiriradalla päivän päätteeksi. Rallicross on eri laji ja sitä on jo maksimaalisen riittävästi mukana nykyisessä MM-sarjassa. Rallin suola on pitkät, nopeat ja vaativat EK:t mallia Ouninpohja. No kaikissa ralleissa ei voi olla toki tämmöisiä pätkiä, mutta turha vetää rallia enempää rallicrossin suuntaan nykyisestä.
 

Ouninpohja

Well-known member
Liittynyt
14.11.2003
Viestit
111
Mielestäni harkitsemisen arvoinen homma. Täytyy muistaa, että ilman sponsoreita ei ole Neste Ralliakaan. Sponsoreille on tärkeää, että tapahtuma on helposti hyödynnettävissä = esim. mahdollisuus tuoda vieraita tapahtumaa seuraamaan (ja soppaa imemään).

Ok, sponsorit vievät jo nykyään vieraita Keski-Suomeen (ja toivottavasti myös tulevaisuudessa), mutta stadionjuttu tekee homman helpommaksi niin sponsoreille kuin vieraillekin.

Lisäksi kannattaa muistaa, että kaikkien lajien pitää kehittyä pysyäkseen kiinnostavina suuren yleisön joukossa. Ralli kuuluu metsään, mutta miksei muutamaa ek:ta voisi ajaa tuollalailla "sirkustyylisesti". Kaiken lisäksi Olympiastadion on aivan eri juttu kuin Killerin Ravirata.
 

Ouninpohja

Well-known member
Liittynyt
14.11.2003
Viestit
111
Lisäys vielä edelliseen.

Tuomalla tapahtuma sinne missä populaatiota riittää, voidaan rallille saada aivan uusia innokkaita kannattajia.

Esim. aika harva 15-20 vuotias pk-seutulainen "lippispää" viittii lähteä Keski-Suomeen, mutta Stadionille heistä voisi aika moni raahautua.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Noh Ouninpohja kyllä puhuu osittain asiaa, mutta jotenkin en lämpene tuolle AKK:n pääkaupunkihenkisyydelle. Viiden vuoden välein homma kilpailutetaan ja aina tuodaan esille Lahden etu sijainniltaan...

Miksi muuten AKK:n uusi pytinki piti edes tehdä pääkaupunkiseudulle? Mitä pääkaupunkiseudulla on sellaista, joka on niin tärkeää keskusjärjestölle? Kaikki tärkeimmät kilpailutkin kun käydään mielestä "liian kaukana pohjoisessa". Eikö olisikin ollut suotavaa, että pääpaikka olisi lähempänä "kenttää" ja vaikka Jyskälässä.
 

hippopotamus

Guest
paha uni (valitettavasti ilmeisesti ei unta vaan visio)

täältä lännen horizontista näyttää nyt siltä, että
eiköhän se ole jo selvä, että Suomen MM-ralli siirtyy lähemmäksi hesaa heti kun Ma-Fia saa tarvittavan väen kokoon, että pärjää ilman keskisuomalaisia. Ja uusi ratayhteys hesasta (40 min.) lahteen takaa sen, että hesalaisfirmojen Vip vieraat voi kyyditä myös maalaiserikoiskokeen jälkeen vielä hesaan storyvilleen ym. jatkoille niin ei tarvi maksaa hotelliöitä eikä keräillä kavereita keskisuomen pahnoilta.
Ja jos tätä vauhtia WRC-kisat muuttuvat, mitä nyt on tapahtunut niin 2010 kisassa ajetaan vain kahtena päivänä 2 pätkää aamuin ja 2 illoin ja nekin koostuvat max 4 eri pätkästä + Oluymppiastadion tai mäkimonttukierros hollolallahles (eli 9-10 EK:ta) Mutta se hyvä puoli vois olla että jos Suomi saakin vain asfalttirallin niin pääsis pojat vetään Marjoniemen pikataivalta - eiköhän se museotie poikkeusluvin irtoaisi kaupallisten etujen vaatiessa;-)
Osanottajien takaamiseksi järjestäjät yhdistävät Historic-EM:n samaan nippuun ja mukaan pääsevät myös merkkikerhot 2 CV-killasta Gaz-kuormureihin, joita Eestistä saadaan myös omaan kilpaluokkaansa. Myös taksiliiton Pohjois-Suomen osastot sovittavat Saksan Mersunhakumatkansa kotiinajoreitin Gazprom-Vladimir-MaFia-International-WRC-Rally de Finland (neste-rallin uusi nimi v. 2010) lähtörampin kautta, jotta ralliin saadaan riittävästi osanottajia. Ja molemmat mukana olevat tehdastallit (Lada ja Rover) velvoitetaan siihen, että toista autoa ajaa jonkun maan Idols-voittaja, jotta julkisuus on taattu - ja valvojaksi kutsutaan Conan O Brian tai hänen kaksoisolentonsa.

Tosin sitä ennenhän voi käydä niinkin, että Suomessa ei ajeta yhtään kauden 2009 24 osakilpailusta - kun Tasmaniassa ja Tulimaassa sekä Kuubassa ja Palaussa voi vielä röyhäytellä tupakkimainoksilla teipatulla kalustolla.

Tai todennäköisempäähän on se, että kun Ford voittaa tänä vuonna kymmenien vuosien jälkeen mestaruuden niin se on siitä niin innoissaan, että se lopettaa seuraavaksi 30 vuodeksi MM-rallit tykkänään. - ja Subarukaan ei viitti ajella kun ei ole muita japskeja mukana kun suzukikin yllättäin peruu tulonsa ja keskittyy aasian-tyynenmeren sarjaan (kuljettajana yllättävän kädenojennuksen saaneita suomalaislupauksia) ja ketäs siellä WRC:ssä sitten 2010 olikaan - maailmalla on joutilaana muutama 2004 tehty 307 ja läjä foorteja sekä pari Englannissa piilossa pidettyä 2005 mallin Mitsua. PSA-yhtymäkin toteaa viimeistään 2008, ettei kannata hieroo kun Lööppi voittaa tunnilla joka kisan...
...heräsin ja päästin kissan ulos - toivottavasti tämä oli unta vai pitääkö vaihtaa lääkitystä?
 
Viimeksi muokattu:

206WRC

Member
Liittynyt
26.5.2005
Viestit
18
Sijainti
Joutseno
Rallia ei stadikalle

EI MISSÄÄN NIMESSÄ JYVÄSKYLÄN MM-RALLIN PÄTKÄÄ HESAAN.. Killeri on sitäpaitsi hienosti palvellut ja on mielestäni hieno pätkä tai niin no, olihan Harju ja Hipposkin hyvii
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Zep sanoi:
Noh Ouninpohja kyllä puhuu osittain asiaa, mutta jotenkin en lämpene tuolle AKK:n pääkaupunkihenkisyydelle. Viiden vuoden välein homma kilpailutetaan ja aina tuodaan esille Lahden etu sijainniltaan...

Miksi muuten AKK:n uusi pytinki piti edes tehdä pääkaupunkiseudulle? Mitä pääkaupunkiseudulla on sellaista, joka on niin tärkeää keskusjärjestölle? Kaikki tärkeimmät kilpailutkin kun käydään mielestä "liian kaukana pohjoisessa". Eikö olisikin ollut suotavaa, että pääpaikka olisi lähempänä "kenttää" ja vaikka Jyskälässä.
Vaikka itsekin olen valunut asumaan tänne Suomen alakertaan on tuo asiaa, verratkaapa moniin muihin MM-ralleihin:
-Ranskan kisa on Korsikalla, varsin hankalassa paikassa Pariisista katsottuna
-Turkissa ajetaan lomanviettokeskusten lähellä Antalyassa ja Kemerissa, ei siis lähelläkään Ankaraa (valta) tai Istanbulia (raha)
-Britanniassa kilpaillaan Walesissa, ei sentään (enää) Skotlannissa
-Ruotsin rallin kilpailukeskuksesta on lyhyempi matka naapurimaan pääkaupunkiin kuin omaan, traditiot painaa
-Hokkaidon saarelta löytyy Japanin kilpailu, kaukana, kaukana Tokiosta ja autoteollisuuskaupungeista
-Australian ralli on isoista kaupungeista eristyneimmässä, Perthissä
-Viini- ja vuoristoalueilla lähellä Mendozaa on Argentiinan osakilpailu, pitkä matka rahan ja vallan Buenos Airesista.
-Italia siirsi hiljattain kisansa turismikeskus San Remosta Sardinian saarelle

Espanjan kisa nyt on lähellä maan "toista kaupunkia", Saksassa ei nyt hiljaisia alueita olekaan, Kreikka ja Kypros ovat pääkaupunkivetoisia yms

Jyskälä voi vaihtaa nimeään mutta ei kisakaupunkia. Tosi on.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2007/05/525207

Mahonen tökki tänään taas hieman kuollutta hevosta kertomalla rallilähetyksessä AKK:n kaavailevan erikoiskoetta Kaivopuistoon 2008. Olivat niin otettuja Toyotan F1-matelua katsomaan tulleen ihmismäärän paljoudesta että tämä vaikuttaisi taas hyvältä idealta. Toki tässä kohtaa on hyvä huomauttaa että Toyotan tapahtuma oli täysin ilmainen, mutta kaupungissa järjestettävästä ek:sta tarvitsee pulittaa kymmeniä euroja...
Tosin, jos otetaan mallia Amerikasta ja lisätään pari esiintyvää artistia, pari maailmanpyörää ja oheislähtöjä niin mikäpä siinä sitten...

Ikivananhaa otsikkoa myötäillen ihmettelen myös miksi ek pitäisi mahduttaa Olympiastadionille kun ihan siinä vieressä on vanha "pikataival" odottamassa 2000-luvun gladiaattoreita? :idea:
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Mahonen oli tosi hintahtavan nössön oloinen vaaleanpunaisessa t-paidassaan kertoessaan missä miesten tulisi rallia ajaa.

Rallia ei voida ajaa hesassa, koska siellä ei ole tarpeeksi kimurantteja pätkiä. Ja toisekseen miksi pitäisi tarjota hipeille rallinautintoa lähelle, jos eivät muuten olisi valmiita aamukuudelta tarpomaan sateisessa metsässä. Stadion pätkät antavat rallista täysin väärän kuvan niille, jotka rallista eivät muutenkaan mitään ymmärrä.
 

Kartturi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
185
Eikö perinteisen yleisöerikoiskokeen voisi korvata keskustassa ajettavalla ja melko legendaarisella pätkällä. En muista nimeä nyt justiinsa, mutta mikä oli tämä pätkä jolla ennen vissiin avattiin jyskälä. Siinä oli sekä asfalttia, että pätkä soraa. Ja maalissa tietty Lampinen.

Edit. Ja jos sen televisiointi onnistui 15-20 vuotta sitten niin kai tuo onnistuis nykyäänkin
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Kartturi sanoi:
Eikö perinteisen yleisöerikoiskokeen voisi korvata keskustassa ajettavalla ja melko legendaarisella pätkällä. En muista nimeä nyt justiinsa, mutta mikä oli tämä pätkä jolla ennen vissiin avattiin jyskälä. Siinä oli sekä asfalttia, että pätkä soraa. Ja maalissa tietty Lampinen.

Edit. Ja jos sen televisiointi onnistui 15-20 vuotta sitten niin kai tuo onnistuis nykyäänkin
Jyväskylän kaupunkisuunnittelun myötä Harjua ei voida enää ajaa samanlaisena. Kai niille kulmille sais jotain mutta... Hippos voisi olla helpommin toteutettavissa mutta kai se tolkuton himo on saada "hieno show" jonnekin suihkuseurapiirien tuntumaan, ei Jyväskylään.
 
Ylös