Zep sanoi:
Noh Ouninpohja kyllä puhuu osittain asiaa, mutta jotenkin en lämpene tuolle AKK:n pääkaupunkihenkisyydelle. Viiden vuoden välein homma kilpailutetaan ja aina tuodaan esille Lahden etu sijainniltaan...
Miksi muuten AKK:n uusi pytinki piti edes tehdä pääkaupunkiseudulle? Mitä pääkaupunkiseudulla on sellaista, joka on niin tärkeää keskusjärjestölle? Kaikki tärkeimmät kilpailutkin kun käydään mielestä "liian kaukana pohjoisessa". Eikö olisikin ollut suotavaa, että pääpaikka olisi lähempänä "kenttää" ja vaikka Jyskälässä.
Vaikka itsekin olen valunut asumaan tänne Suomen alakertaan on tuo asiaa, verratkaapa moniin muihin MM-ralleihin:
-Ranskan kisa on Korsikalla, varsin hankalassa paikassa Pariisista katsottuna
-Turkissa ajetaan lomanviettokeskusten lähellä Antalyassa ja Kemerissa, ei siis lähelläkään Ankaraa (valta) tai Istanbulia (raha)
-Britanniassa kilpaillaan Walesissa, ei sentään (enää) Skotlannissa
-Ruotsin rallin kilpailukeskuksesta on lyhyempi matka naapurimaan pääkaupunkiin kuin omaan, traditiot painaa
-Hokkaidon saarelta löytyy Japanin kilpailu, kaukana, kaukana Tokiosta ja autoteollisuuskaupungeista
-Australian ralli on isoista kaupungeista eristyneimmässä, Perthissä
-Viini- ja vuoristoalueilla lähellä Mendozaa on Argentiinan osakilpailu, pitkä matka rahan ja vallan Buenos Airesista.
-Italia siirsi hiljattain kisansa turismikeskus San Remosta Sardinian saarelle
Espanjan kisa nyt on lähellä maan "toista kaupunkia", Saksassa ei nyt hiljaisia alueita olekaan, Kreikka ja Kypros ovat pääkaupunkivetoisia yms
Jyskälä voi vaihtaa nimeään mutta ei kisakaupunkia. Tosi on.