Peugeot taisi ajaa 1985 Jyskälän testejä ainakin kahdessa osassa. Kesäkuussa Evo2:lla ajoivat Suomessa Vatanen ja Salonen ja Grundel sitten jossain vaiheessa myöhemmin (varmaan pakko olla Argentiinan jälkeen). MM-sarjan epäonnisten nelivetokeikkojen jälkeen se aikalailla unohdettiin, mutta Grundelhan oli ihan huimassa maineessa VW-vuosiensa jälkeen. Ja tämä toki perustui ihan ansaitusti tuloksiin. Vaikka Hassissa sitten kävi niin kuin kävi, niin 1984 Suurajot on hyvä esimerkki Grundelin iskusta Golfin ratissa. VM ennakoi A-ryhmässä tulossa olevan "huima viikonloppu", olivathan viivalla Suomen kiistattomat A-ryhmän kuninkaat Sundström ja Arpiainen, sekä Ruotsin hurjat vetomiehet Grundel ja Ericsson. Kahdeksan pätkän jälkeen ryhmää johti nimenomaan Grundel, ja peräti 43 sekunnin erolla ennen Sundströmiä. Ulosajo on tietysti aina ulosajo, mutta aika reippaasti on pitänyt Golffilla laskea, että on saanut kelatuksi tuollaisen eron näihin muihin herroihin.
Kyllähän Grundel vetomies oli. Siitä ei pääse mihinkään. Se kovin dominointi tapahtui nimenomaan Golfilla, mutta sen jälkeenkin oli pari väläytystä nelivetoisella.
1985 Suurajot Pösöllä, hermoilua alussa ja
kaato ulosajo. Lopputuloksissa molemmat takavetoiset Lanciat menivät edelle. Nelivetoisella Pösöllä pitäisi pystyä pitämään 037 takana. Toisaalta, siellä ojaan menneen Lancian ratissa oli miltei maaninen Henkka Toivonen.
1985 RAC - se yksi kaikkien aikojen kattauksista: Grundel oli todella hyvässä vauhdissa Peugeotilla ennen kaatoa.
1986 Ruotsissa tuli Fordin RS200:lla kolmossija, mutta se johtui ennemminkin siitä, että niin moni auto oli keskeyttänyt kärjestä. Kalle ei pysynyt tallitoverinsa kyydissä ja yhdellä EK:lla hukkui kolme minuuttia hangessa. Lopulta kuitenkin hyvä sijoitus ja pisteet kotiin.
1986 Akropolis oli vahvaa suorittamista. Koko rallin ajan Grundel oli ensimmäisenä tai toisena ja pisteli ihan tasatahtia muiden kärkiautojen eli Salosen, Alenin ja Blomqvistin kanssa, kunnes teknisten ongelmien vuoksi huolto venyi auttamattoman pitkäksi.
1986 Suurajot Lancialla oli vääntöä Stigun ja Mikael Ericssonin kanssa. Maanmiehet pysyivät takana, kunnes rengas tyhjeni ja S4 spinnasi. Vähän myöhemmin tuli vielä AT-pisteitä. Lopulta sijoituksena kuudes. Ericsson samanlaisella Lancialla oli 1min 24s edellä, vaikka hänellä oli AT-pisteitä 10 sekunnin verran enemmän.
1986 RAC vähän jälkeenjääneellä Fordilla. Viides sija on todella kova suoritus ottaen huomioon, että edellä oli pelkkiä tehtaan Lancioita ja Pösöjä. Ja niiden ratissa vetomiehien vetomiehiä eli Salonen, Alen, Kankkunen ja Sundström.
1987 oli ajopaikat vähissä ja Grundel joutui epämukavuusalueelleen takavetoisen Sierra Cosworthin puikkoihin (tai nelivetoisen voimattoman XR4x4:n). Jos Grundel olisi mennyt vaikka ajamaan Volkkaria Erikssonin kanssa, niin olisiko siinä voinut olla uusi ponnahdus ylöspäin?
EDIT: Laajavuoren kaato korjattu ulosajoksi.