En ollut aiemmin huomannut, että Michele Mouton -dokumentti Queen of Speed oli ilmestynyt YouTubeen
Olin aikaisemmin ollut siinä käsityksessä että Moutonia ei palkattu Audin rattiin sukupuolensa vuoksi, mutta tässä dokkarissa hän kyllä sanoo että se oli vain ja ainoastaan markkinointitemppu. Muistaakseni Michele on joskus sanonutkin että hän oli kysynyt Audilta että "Are you hiring me because of my skills or because I'm a woman?" ja saanut siihen vastauksen että taitojensa vuoksi, ja totesi vielä perään että ei olisi lähtenyt mikäli vastaus olisi ollut toisinpäin.
Walter Röhrliltä yllättävän suoraa puhetta siitä, että ei halunnut hävitä vuoden 1982 MM-taistoa Moutonille sen vuoksi että hän ei halunnut olla "ensimmäinen jätkä joka häviää tytölle." Varsinkin jälkikäteen katsottuna, Moutonin lyhyt ura absoluuttisella huipulla oli ihan älyttömän kova saavutus. Harmi homma kyllä, että Röhrl kärrättiin Audille myöhemmin, ja sitä kautta myös Moutonin ohjelma supistui.
Jos jotain kritisoitavaa pitäisi sanoa, niin itseäni ärsytti se että tuossa oli paljon semmoista että vaikka puhuttiin tyyliin Monte Carlosta, niin ruudulla pyöri pätkiä Jyväskylän Suurajoista. No, mielelläänhän niitäkin pätkiä katselee. 80-luvun Fabrizia Ponsia olisi voinut katsella kyllä vieläkin enemmän.
Kaiken kaikkiaan oikein mainio dokumentti ihan mielettömän kovasta tyypistä! Olen itse kerran tavannut Moutonin, kun hän tuli seurueineen samaan katselupaikkaan Jyrkysenkulmalle Ouninpohjaan joskus vuosituhannen taitteen Neste Rallyssa. Viimeisen päälle kyllä hieno lady! Vahva suositus kyllä katsottavaksi.
Lähetetty minun DN2103 laitteesta Tapatalkilla