Ralliaiheista kuunneltavaa/katseltavaa/luettavaa

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Mä olin myös sitä mieltä, että enemmän rallia kuin matkailua, mutta toisaalta oon niin rallinörtti että mun mielipide voi olla erilainen kuin tyypillisimmän kuuntelijan. Lisäksi tuntui että jaksossa olisi voinut kertoa rallista paljon enemmän, esim se mihin aikaan pätkät ajetaan tai mitä uutta reitissä on ja osa kuskeistakin jäi käsittelemättä.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
662
Mä olin myös sitä mieltä, että enemmän rallia kuin matkailua, mutta toisaalta oon niin rallinörtti että mun mielipide voi olla erilainen kuin tyypillisimmän kuuntelijan. Lisäksi tuntui että jaksossa olisi voinut kertoa rallista paljon enemmän, esim se mihin aikaan pätkät ajetaan tai mitä uutta reitissä on ja osa kuskeistakin jäi käsittelemättä.
Hyviä pointteja. Kattavia ralliennakkoja ei juurikaan löydy mistään, ainakaan kotimaan kielellä, joten tässä voisi olla markkinarakoa. Kuski ja tiimikohtaisesti käytäisiin tarkemmin läpi tulevaa kisaa ja hieman sivutaan miten kausi on sujunut siihen saakka. Itseäni kiinnostaa tosiaan myös tuo rallipuoli, matkailupuoli sitten erikseen. Toki pientä esittelyä kisamaasta voi pitää, mutta pääasian tulee olla ralli.
 

ruutisormi

Active member
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
25
En ollut aiemmin huomannut, että Michele Mouton -dokumentti Queen of Speed oli ilmestynyt YouTubeen

Olin aikaisemmin ollut siinä käsityksessä että Moutonia ei palkattu Audin rattiin sukupuolensa vuoksi, mutta tässä dokkarissa hän kyllä sanoo että se oli vain ja ainoastaan markkinointitemppu. Muistaakseni Michele on joskus sanonutkin että hän oli kysynyt Audilta että "Are you hiring me because of my skills or because I'm a woman?" ja saanut siihen vastauksen että taitojensa vuoksi, ja totesi vielä perään että ei olisi lähtenyt mikäli vastaus olisi ollut toisinpäin.

Walter Röhrliltä yllättävän suoraa puhetta siitä, että ei halunnut hävitä vuoden 1982 MM-taistoa Moutonille sen vuoksi että hän ei halunnut olla "ensimmäinen jätkä joka häviää tytölle." Varsinkin jälkikäteen katsottuna, Moutonin lyhyt ura absoluuttisella huipulla oli ihan älyttömän kova saavutus. Harmi homma kyllä, että Röhrl kärrättiin Audille myöhemmin, ja sitä kautta myös Moutonin ohjelma supistui.

Jos jotain kritisoitavaa pitäisi sanoa, niin itseäni ärsytti se että tuossa oli paljon semmoista että vaikka puhuttiin tyyliin Monte Carlosta, niin ruudulla pyöri pätkiä Jyväskylän Suurajoista. No, mielelläänhän niitäkin pätkiä katselee. 80-luvun Fabrizia Ponsia olisi voinut katsella kyllä vieläkin enemmän.

Kaiken kaikkiaan oikein mainio dokumentti ihan mielettömän kovasta tyypistä! Olen itse kerran tavannut Moutonin, kun hän tuli seurueineen samaan katselupaikkaan Jyrkysenkulmalle Ouninpohjaan joskus vuosituhannen taitteen Neste Rallyssa. Viimeisen päälle kyllä hieno lady! Vahva suositus kyllä katsottavaksi.

Lähetetty minun DN2103 laitteesta Tapatalkilla
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
Onhan tää ollut jo jonkin aikaa
Joo, on ollut tiedossa että aloittaa, mutta että koska. Ja edelleenkin on itselle vähän epäselvää että tulee tuosta erillinen App esim. televisioon jne. Nythän se on tuossa WRC+ apissa vaan yks lisälehti. Nimittäin se TV appi tarvisi kyllä uudistuksen. Käyttöliittymä on sieltä missä ei aurinko paista.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Kyllä mulla on rally.tv ollut käytössä jo pari kuukautta. En tiedä oliko siinä sitten joku early access jollekin rajatulle porukalle. Sieltä on tullut ympäri vuorokauden jotain vanhoja WRC+ sisältöjä. Sinänsä mulle toi on ihan turha koska osaan kyllä valita ja etsiä itselleni katsottavaa jos tarve on, eikä sinne ole tuotettu mitään uutta sisältöä ainakaan vielä.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1694
https://sterotek.ee/vfts-film/
Tänak-elokuvan tehneen Stereotekin seuraava rallielokuva Kurvilise tee legendid sai ensi-iltansa eilen ja on teattereissa Virossa (en tiedä miten laajasti) tästä päivästä lähtien. Pääosassa Lada VFTS ja virolaiset rallisankarit, jotka Ladoilla kilpailivat. Toivottavasti elokuvasta tulee suomeksi tai englanniksi tekstitetty versio vuokrattavaksi striimiksi tai DVD-julkaisuna myyntiin.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2339

ruutisormi

Active member
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
25
Ylös