Itse olen jälkiviisaana edelleen sitä mieltä että mm-sarjassa olisi pitänyt alkaa pääluokkana ajamaan super 2000 luokan autoilla, niiden vanhojen wrc vehkeiden jälkeen. Olisi ollut merkkejä; Proton, Peugeot, Opel, Fiat, Ford, Skoda ja ties mitä muita tuosta unotui? Näitä olisi ollut yksityisilläkin jo niin paljon että kilpailu olisi ollut varmasti hyvää. Lisäksi noiden seassa pystyisi R4 autoillakin väläyttämään kunnolla esim. Jyväskylässä. Jos citikka olisi kiukutellut jäänyt pois niin mitä sitten?
Mä olen kova turbojätkä, mutta silti uskon että noiden autojen mukanaan tuoma kilpailu olisi nostanut sarjan paljon parempaan loistoon, mitä näillä nykyvehkeillä on päästy. Sitten kun noilla olisi ajettu muutamia vuosia, niin olisi voinut tiedustella että kiinnostaako valmistajia tehdä turbolliset versiot noista autoista, tai vaikka uudet vapari koneet joihin olisi laitettu pikkasen lisää kuutiotilavuutta ja kierroksia, jolloin olisi saatu voimaa lisää nostamatta kauheasti kustannuksia.
Lisäksi minusta sarjalle tekisi hyvää että kisoja ajettaisiin tiheämmin, jolloin hype pysyisi paremmin päällä. Kisoja voisi olla vähemmän jolloin kaudesta tulisi kompaktimpi. Suurin osa kisoista eurooppaan, ja vaan muutama kauko kisa että sarjaa voisi vielä kutsua MM-sarjaksi.
Seuraan ameriikkalaista motocrossia jota ajetaan niin että supercrossi sarjassa on noin 18 kisaa. Kisat ajetaan käytännössä peräkkäisinä viikonloppuina. Sitten on pari viikkoa taukoa ja alkaa ulkosarja jossa 12 kisaa, jotka nekin ajetaan lähes peräkkäisinä viikonloppuina, välissä taitaa olla muutamia vapaita viikonloppuja. Tiedän että rallissa tuo ei ole mahdollista, varsinkaan kun kisat on ympäri maailmaa, mutta silti fanille tuollainen tiiviimpi sarja on mahtava, sillon kun se alkaa niin tavaraa tulee tuutin täydeltä ja kiinnostus on kokoajan viikollakin päällä. Edellisestä kisasta tulee dataa pitkin viikkoa ja kohta on jo seuraavakin kisa ovella.