Ralliautot on nykyään tylsiä

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Voisi nostaa tämän pari vuotta vanhan ketjun ylös. Ei ole autot muuttunut mihinkään valitettavasti. Rallista on tullut voileipäkeksimiesten ja rantaruotsalaisten laji. Ahtopaineet ylös ja rajoittimet helvettiin. Wuuuuu, tshishishiu
Joo ei. Ja tulehan joku kerta käymään Etelä-Savossa niin keskustellaan ihan porukalla.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5087
Sijainti
Parc Fermé
Sanos muuta. Taitaa olla niin että tätä B-ryhmän muisteloa tarvii vissiin kestää koko loppuelämän.

Kun silloin ralliautot oli rautaa nykyiset on jotain sähköautopaskaa. Ja silloin sai ralliakin katsoa ihan mistä vaan. Nih!
Tää ainainen b-ryhmähypetys on ainakin itsellä kääntynyt vastaan siinä mielessä että ei ees aiheuta mitään kummoosempaa fiilistä kys. aikakauden vekottimet. Onhan ne näyttäviä räyhine levikkeineen ja soundeineen... mutta omasta mielestä jokaisen autoluokan autolla pääsee oikeesti näyttävästi, jos on tarpeeksi yritystä ja/tai leveää linjaa (jopa niillä tuhnuilla N-ryhmäläisillä...).

Ainakin nuo 1600-kuutioiset Ignikset/Cliot yms naukui ihan kivasti suomalaisen metsän siimeksessä kun kierroslukumittarin punarajalle pääsivät...
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
Tää ainainen b-ryhmähypetys on ainakin itsellä kääntynyt vastaan siinä mielessä että ei ees aiheuta mitään kummoosempaa fiilistä kys. aikakauden vekottimet. Onhan ne näyttäviä räyhine levikkeineen ja soundeineen... mutta omasta mielestä jokaisen autoluokan autolla pääsee oikeesti näyttävästi, jos on tarpeeksi yritystä ja/tai leveää linjaa (jopa niillä tuhnuilla N-ryhmäläisillä...).

Ainakin nuo 1600-kuutioiset Ignikset/Cliot yms naukui ihan kivasti suomalaisen metsän siimeksessä kun kierroslukumittarin punarajalle pääsivät...
Samoilla linjoilla. Jo ihan siitäkin syystä, että B-ryhmän kiellon jälkeenkin on ollut luokkia putkirunkoisille keskimoottoriautoille. Ei ehkä rallipoluilla, mutta esim. Ranskan Andros Trophéssa ennen sähköön siirtymistä ajettiin siluettiautoilla, missä 3.5-litrainen kutoskone tarjosi oikean kilpa-auton äänet.

Samoin rallicrossin Supercar Lites: putkirunkoisia keskimoottoriautoja vapaastihengittävällä Duratecilla. Muitakin putkirunkoluokkia voisin alkaa luetteloimaan, mutta menisi jo vähän liian namedroppailuksi.

Kun silloin ralliautot oli rautaa nykyiset on jotain sähköautopaskaa. Ja silloin sai ralliakin katsoa ihan mistä vaan. Nih!
"Ei ollut lippusiimoja, vaan kahta nollaa jo nosteltiin..."
 
Viimeksi muokattu:
Ylös