Rallicross 2025

Ippe

Well-known member
Liittynyt
24.4.2021
Viestit
148
Hanssenin ukot kuitenkin mukana Kymiringillä?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26916
Ranskan mestaruussarjassa ajetaan tänä viikonloppuna Loheacin kilpailu jossa on 35 supercaria. Bakkerud, O'Donovan, Andersson, Belevskiy ym.
12.20 pitäis alkaa ensimmäiset alkuerät.


Huomenna illalla ajetaan myös Wisconsinissa Crandon world championship. Ainakin eilen sieltä tuli Youtube-liveä.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4816
Sijainti
Salo
Mikään RX Mm osakilpailun status ei ihan likikään riitä perustelemaan miksi maksaisin satasen llipusta.
En maksaisi satasta rallicrossin tai minkään muunkaan lajin yhden päivän lipusta. Kipuraja lienee siinä 80 euron tienoilla ja kyllä siihen hintaan Euroopassa ja Amerikassa on katsottavaa. Tämän tyyppinen hintakatto rajaa lähinnä F1:sen sunnuntailiput ja Le Mans'n pääsuorapaikat pois.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10759
Sijainti
Helsinki
Juha Rytkösellä rahat vähissä, joten hän jättää Turkin kilpailut väliin.

https://vauhdinmaailma.fi/rallicross/juha-rytkonen-jattaa-viimeiset-mm-kisat-valiin-ja-kritisoi-rallicrossin-mm-sarjaa-sarjan

Juha Rytkönen jättää rallicrossin MM-sarjan kaksi viimeistä osakilpailua väliin.

”Turkki jää ajamatta riittämättömän budjetin myötä. Sarjan tilanne Suomen osakilpailun jälkeen ei myöskään ole sellainen, että kannattaisi väkisin lähteä mukaan”, Juha Rytkönen sanoo tiedotteessa. Rytkönen ajoi viime vuonna Turkissa uransa ensimmäisen MM-osakilpailuvoiton.

Kausi 2025 oli suonenjokiselle rallicrossin kaksinkertaiselle suomenmestarille toinen MM-tasolla. Rytkönen kilpaili sarjassa ranskalaisen PGRX-tiimin Hyundai i20-autolla. Kausi alkoi Portugalin Lousadasta touko-kesäkuun vaihteessa ja sen jälkeen pisteistä on kisattu Ruotsissa (Höljes), Unkarissa (Nyirád) ja Suomessa (KymiRing).

”Kauden aikana Ruotsin ja Suomen kisat onnistuivat vauhdillisesti parhaiten ja nämä oli myös ehjimmät viikonloput kokonaisuutena. Unkarin kisa meni täysin penkin alle, vaikka rata ja fiilis olivat tosi makeita niin vauhtia ei vain ollu”t, kertaa Rytkönen kautta.

”Kouluarvosanoilla antaisin kaudesta itselleni arvosanaksi 8. Paljon jäi parannettavaa, mutta erittäin paljon hyvää oppia ja kokemusta uusista radoista lähti mukaan. Se varmasti kantaa tulevaisuudessa”, arvioi Rytkönen.

Rallicrossin MM-sarja on ollut suuressa myllerryksessä viime vuosina, ja tälle kaudelle FIA otti sarjan itselleen hoidettavaksi. Sarjassa on voinut kilpailla sekä polttomoottori- että sähköautoilla ja kauden teemana piti olla “teknologioiden taistelu (battle of technologies)”. Toisin kuitenkin kävi. Kun kauden alussa polttomoottori- ja sähköautojen lukumäärä osakilpailuissa oli noin 50/50, oli KymiRingillä Rytkönen enää ainoa, jolla oli käskytettävänä äänekäs polttomoottoriauto.

”Sarjan voimasuhteet ovat tänä vuonna olleet valitettavan pielessä. Polttomoottoriautoilla ei ole ollut palaa sähköautoille, joten toivottavasti ensi vuonna balanssia muutetaan suotuisammaksi, mikäli sähköautot ovat mukana sarjassa”, toivoo Rytkönen.

”Polttomoottoriautolla jää lähtökiihdytyksessä aina taakse, joten ollaan pitkällä takamatkalla radalla. Tämä asia olisi pakko saada kuntoon, jotta sarjaan palaisi kiinnostavuus ja kaikilla olisi mahdollisuus taistella kisan voitoista”, linjaa Rytkönen.

Ennen Turkissa ajettavaa päätösviikonloppua Rytkönen on MM-pisteissä kuudentena. Kauden aikana hän osoitti vauhtinsa ja lahjakkuutensa mm. Höljesin rankkasateissa ja KymiRingillä, missä hän haastoi lajin seitsenkertaisen maailmanmestarin ja ajoi ruutulipulle kolmantena.

Vaikka kausi päättyy nyt hieman ennenaikaisesti, on Rytkönen siihen melko tyytyväinen. Kiitokset lähtevätkin moneen suuntaan.

”Erittäin suuri kiitos tästä kaudesta kaikille kannustajille, taustajoukoille, yhteistyökumppaneille ja tiimille. Kokonaisuutena oli todella hieno vuosi ja olen ollut etuoikeutettu, kun olen päässyt tähän mukaan. Toivottavasti saadaan jatkoa!”
 
Ylös