Rallikuskien legendaarisimmat kommentit

Tiltman

Active member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
40
Sijainti
Itä-Suomi
jossain mjs:n tekemän Suurajo-tribuutin lopussa on pätkä jossa Salonen ja Alen juttlevat pätkän lähdössä j Salonen kysyy (muistaakseni) Alenilta jotain tyyliin "Onko tää se pätkä jossa sä viime vuonna kaadoit sen halkopinon??" ja Alen vastaa jotain melko nasevaa Salosen jatkuvasta kommentoinnista... en vaan löytänyt sitä tähän hätään. Hauska oli se!
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3185
Sijainti
Lahti
Vaihtelun vuoksi jotain, mitä itse on ollut kuulemassa. Vuosia sitten olin katsomassa silloisia Jyväskylän Suurajoja yhdessä Ahosen Penan ja tämän pikkuveljen kanssa. Airikkalan Pentti oli AP:n kavereita ja pysähtyi joutessaan jonkun pätkän jälkeisellä siirtymällä juttelemaan, vai liekkö ollut heidän huoltopaikkansa? Niin se varmaan oli. Hur som helst. Timo Salonen jarrutti paikkamme ohi ajaessaan autonsa toviksi pysähdyksiin juuri siinä meidän kohdalla, aukaisi oven ja huikkasi Airikkalalle: "Hei, Pena! Sää oot tosi väsyneen näköinen! Mitä jos menisit kotias nukkumaan!?". :)
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Vaihtelun vuoksi jotain, mitä itse on ollut kuulemassa. Vuosia sitten olin katsomassa silloisia Jyväskylän Suurajoja yhdessä Ahosen Penan ja tämän pikkuveljen kanssa. Airikkalan Pentti oli AP:n kavereita ja pysähtyi joutessaan jonkun pätkän jälkeisellä siirtymällä juttelemaan, vai liekkö ollut heidän huoltopaikkansa? Niin se varmaan oli. Hur som helst. Timo Salonen jarrutti paikkamme ohi ajaessaan autonsa toviksi pysähdyksiin juuri siinä meidän kohdalla, aukaisi oven ja huikkasi Airikkalalle: "Hei, Pena! Sää oot tosi väsyneen näköinen! Mitä jos menisit kotias nukkumaan!?". :)
Legendaarista.

Tuli tuosta itse kuulemasta asioista mieleen kun taisi olla vuosi 2000 ja Richard Burns oli testaamassa tässä lähettyvillä Subaruaan Suomen rallia varten. Rikulta meni sitten joku hieman miestä väkevämpää nauttinut mies pyytämään nimmaria. KYPÄRÄÄN! Eikä mihin tahansa kypärään vaan juuri semmoiseen perinteiseen työmiehen kypärään. Ja taisipa olla vielä keltainen. No joka tapauksessa kun mies oli nimmarinsa saanut huikkaa Burns miehelle:
"Nice helmet"
Ihan vaan pikkusen repesin :)
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Suurajojen-88 lähtöpaikalla takaveto-BMW:tä kuljettava Vatanen kertoili tv-toimittajalle tunnelmiaan pian alkavaan kisaan. Pian takaa ilmestyi Salonen, joka tuli keskeyttämään haastattelun: - Pitäis ensin Vatasenkin saada neliveto alle, niin vois olla edes jotain mahdollisuuksia.

Vatanen: - Joo, mut mä en tarvi. Mä oon lahjakas.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Joskus 90-luvun lopulla toimittaja kysyi Kankkuselta Uudessa-Seelannissa:

-Muistatko kuka suomalainen on viimeksi voittanut Uuden-Seelannin rallin?

Kankkunen: Hmmmm....Kukahan vois olla??...enpä nyt muista kyllä...

Toimittaja: Vuosi on ollut -86

Kankkunen: Ai no se on sitten minä!
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Pöntinen (tai Vanhanen?) kysyi Kankkuselta, onko merkitystä kuinka hänen asuinpaikka kuuluu sanoa; Laukaalla vai Laukaassa?

Kankkunen: -Onhan se ihan eri asia olla kusella kuin kusessa :D
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Pöntinen (tai Vanhanen?) kysyi Kankkuselta, onko merkitystä kuinka hänen asuinpaikka kuuluu sanoa; Laukaalla vai Laukaassa?

Kankkunen: -Onhan se ihan eri asia olla kusella kuin kusessa :D
Tässä huomaa hyvin miten erilaisia rallikuskit ovat verrattuina F1-kuskeihin. Voisiko kukaan kuvitella Hamiltonin tai Buttonin sanovat mitään tämän kaltaista?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3185
Sijainti
Lahti
Metsästä tullessa ja metsään mennessä on aina jotenkin letkeä olo. Asfaltti jäykistää muutkin kuin ranteet.

Ei, ihan vakavasti puhuen, kyllä niitä huuliveikkoja on ratapuolellakin. Paha siinä on kuitenkin ylettömästi rentoilla, kun on 50 mikrofonia suussa ja takavasemmalla aina mukana kulkeva tallin kukatiestarkkailija nauhoittaa hänkin jokaisen ulostulevan sanan. Shiiiiit.
 

teppoil

Moro vaan
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2587
Pöntinen (tai Vanhanen?) kysyi Kankkuselta, onko merkitystä kuinka hänen asuinpaikka kuuluu sanoa; Laukaalla vai Laukaassa?

Kankkunen: -Onhan se ihan eri asia olla kusella kuin kusessa :D
:D:D:D

Tässä videossa ruotsalaiskuski saa kokea suomalaista vitutusta, from Kaj Lindström. http://www.youtube.com/watch?v=C9G6b27CLjY&

:edit: Anteeksi, tämähän oli rallikuskien legendaarisimmat kommentit. Noh, menkööt nyt tämän kerran. :eek: ;)
 
Viimeksi muokattu:

karko

Well-known member
Liittynyt
19.7.2009
Viestit
120
Monten kokoontumisajon lähtö -91, Reims. Salonen ei viitsi kiertää aidatulle Park Fermelle portin kautta, vaan kiipeää aidan yli. Paikallinen konstaapeli ei tunnista toppatakki ajopuvun päällä ja pipo päässä olevaa miestä, vaan huutaa pysähtymään. Salonen paukauttaa kämmenellä rintaansa ja sanoo: "Salonen, champion del mondo"! Konsta veti kättä lippaan ja Salonen jatkoi matkaa:D.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1394
Monten kokoontumisajon lähtö -91, Reims. Salonen ei viitsi kiertää aidatulle Park Fermelle portin kautta, vaan kiipeää aidan yli. Paikallinen konstaapeli ei tunnista toppatakki ajopuvun päällä ja pipo päässä olevaa miestä, vaan huutaa pysähtymään. Salonen paukauttaa kämmenellä rintaansa ja sanoo: "Salonen, champion del mondo"! Konsta veti kättä lippaan ja Salonen jatkoi matkaa:D.
:D:D
 

majuni

Well-known member
Liittynyt
25.2.2009
Viestit
98
Nollat

Taisi olla joskus 80-luvulla kun Konsta Kärhä ajoi Mitsulla 0-Autona.
Päijälässä pääsi Mitsu kaatumaan ja haastattelussa hieman nolon tuntuinen kärhä totesi, että autossa oli neljä nollaa kaksi ovissa ja kaksi sisällä.
 

karko

Well-known member
Liittynyt
19.7.2009
Viestit
120
Taisi olla joskus 80-luvulla kun Konsta Kärhä ajoi Mitsulla 0-Autona.
Päijälässä pääsi Mitsu kaatumaan ja haastattelussa hieman nolon tuntuinen kärhä totesi, että autossa oli neljä nollaa kaksi ovissa ja kaksi sisällä.
Pieni korjaus, paikka oli Äijälän ek. Satuin olemaan paikalla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tässä huomaa hyvin miten erilaisia rallikuskit ovat verrattuina F1-kuskeihin. Voisiko kukaan kuvitella Hamiltonin tai Buttonin sanovat mitään tämän kaltaista?
Kimi Räikkönen: "I was having a shit" - eikun rallikuskihan sekin :thumbfh:
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Tämä ei nyt ole mikään kommentti, mutta hauska tapaus kuitenkin. Australian rallissa-89 Juha Kankkunen otti Toyotalla voiton. Voittokorokkeelle kiipesi myös tallipäällikkö Ove Andersson, jolle Kankkunen teki pienen jäynän. Hän nimittäin suihkutti shampanjaa suoraan tallipäällikkönsä jalkoväliin. Mies oli muuten ihan kuiva, mutta haaravälissä oli vain märkä läiskä, niinkuin olis kuset housussa.
 
Ylös