Rallin tulevaisuus Suomen kanavilla!

DC

Helsingin UA
Samaa mieltä, että yksi CMoren vahvuuksista on ehdottomasti se, että selostusparien kemiat tuntuvat toimivan oikein hyvin. Ketomaa saattaa välillä vähän nukahtaa ja jää katsomaan kuvaa, mutta esim. tänään aamun pätkillä selostaja (Aleksis Ärje kait?) haastoi niissä hetkissä todella hyvin ja nosti omasta mielestäni rivikatsojan kannalta hyvinkin relevantteja juttuja pöydälle (tyyliin "mikä siinä on Jari suurin ero ajamisessa tällaisella tiellä, jos on alla kovat tai pehmeät renkaat"). Siitä tykkään myös Ketomaassa, että hän vaikuttaa olevan todella aidosti innoissaan itse ajamisesta ja siihen liittyvistä nyansseista. Ja niissä Ketomaa on ihan parhaimmillaan, kun hän vertaa onboard-kuvista eri kuskien suorituksia samoista paikoista. Sitten CMorella on tietysti vielä varastossa Suninen, joka studioon ehtiessään (mitenköhän muuten ehtii loppukaudella...) nostaa koko homman ihan uudelle tasolle. Ja vaikka alkuun vähän epäilinkin, niin selostajat ovat kyllä ammattimiehiä. Okei, välillä tulee vähän asiavirheitä eikä kumpikaan varmaan mitään Tallukka-ralli 1990 kisakoostetta vapaa-ajallaan katso, mutta homma toimii kyllä tosi ammattimaisesti.

henkka_ok

penkkapelle
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Okei, välillä tulee vähän asiavirheitä eikä kumpikaan varmaan mitään Tallukka-ralli 1990 kisakoostetta vapaa-ajallaan katso, mutta homma toimii kyllä tosi ammattimaisesti.
Mulla ei ole CMoren tiimistä kokemusta, mutta tuo voi olla jossain määrin jopa etu. Tuomisen selostuksessa hyvin viihdyn ja podcastejaan kuuntelen, mutta nostalgiamuistelun määrä alkaa olla omaan makuun siellä ylärajoilla. Uskoisin, että lajin uusille seuraajille se muistelu on vielä epäolennaisempaa.
YLEn nuoremmat äänet Riku Salminen ja Micke Suopuro on mun mielestä osoittaneet, että hyvää (ja alati kehittyvää) toimittamista voi tehdä ilman vuosikymmenien lajiniiloutta.

• Like
Reaktiot: DC

verstappeni

Member
Samaa mieltä, että yksi CMoren vahvuuksista on ehdottomasti se, että selostusparien kemiat tuntuvat toimivan oikein hyvin. Ketomaa saattaa välillä vähän nukahtaa ja jää katsomaan kuvaa, mutta esim. tänään aamun pätkillä selostaja (Aleksis Ärje kait?) haastoi niissä hetkissä todella hyvin ja nosti omasta mielestäni rivikatsojan kannalta hyvinkin relevantteja juttuja pöydälle (tyyliin "mikä siinä on Jari suurin ero ajamisessa tällaisella tiellä, jos on alla kovat tai pehmeät renkaat"). Siitä tykkään myös Ketomaassa, että hän vaikuttaa olevan todella aidosti innoissaan itse ajamisesta ja siihen liittyvistä nyansseista. Ja niissä Ketomaa on ihan parhaimmillaan, kun hän vertaa onboard-kuvista eri kuskien suorituksia samoista paikoista. Sitten CMorella on tietysti vielä varastossa Suninen, joka studioon ehtiessään (mitenköhän muuten ehtii loppukaudella...) nostaa koko homman ihan uudelle tasolle. Ja vaikka alkuun vähän epäilinkin, niin selostajat ovat kyllä ammattimiehiä. Okei, välillä tulee vähän asiavirheitä eikä kumpikaan varmaan mitään Tallukka-ralli 1990 kisakoostetta vapaa-ajallaan katso, mutta homma toimii kyllä tosi ammattimaisesti.
Kyllä se oli Juho Kokko joka selosti koko viikonlopun. Mielestäni maan paras motorsport selostaja tällä hetkellä. Innostus lajiin tarttuu ja selosti jo formuloissa hyvin.

ketomaa hyvä asiantuntija mutta Kokko-Suninen ollut kyllä paras kaksikko tällä kaudella. Ärje menee mutta hän ei rallista kyllä oikein ymmärrä kun vain luettelee kierros aikoja ja numeroja. Toivottavasti Tuominen tulee ensi kaudeksi Kokon aisapariksi! Ärje on kuitenkin lätkäselostaja.

• Like
Reaktiot: DC

DC

Helsingin UA
Kyllä se oli Juho Kokko joka selosti koko viikonlopun.
No ilmankos mulla oli hankaluuksia erottaa että kumpi selostaja siellä on kulloinkin äänessä :D Selvyyden vuoksi todettakoon, että studio-osuuksia en nähnyt ollenkaan joten visuaalinen todentaminen ei oikein onnistunut. Mutta siis, pisteet Kokolle!

Demon Hiili

Well-known member
Kattelin nyt ensimmäistä kertaa CMorelta koko viikonlopun ja olin ihan positiivisesti yllättynyt. Ainut mikä vähän tökki niin jatkuva katsojakysymyksiin vastaaminen pätkien aikana.
Selostaja on kullä pihalla kun toi pihamänty, huomattavasti pahemmin kuin Juusela formuloissa, mutta asiantuntijat ihan ok.