Rallipäiväkirja

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
27.4.-14 tuli sitten oltua passissa Tammisaaren assusprintissä. Auringonpaistetta ja perus asfalttisprinttiä... Joitain rouheempia ajosuorituksia ja 1 sotka ojaan vikassa kurvissa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26880
Kyllähän Marjotaipale hieno tie on, itäpäästään vieläpä hyvänkuntoinen. Mutta noin sprinttiä ajatellen esim: varikko? kuljetuskaluston säilytys? paluutie? maalipään toinen varikko? katsojien pysäköinti? Olisi siinä järjestäjällä haastetta, varsinkin kun monia sprinttiautoja ei saa oikein tieliikennekelpoiseksi eli siirtymät eivät voisi olla kuten rallissa. Kun palataan samaa reittiä takaisin, niin aikaa menee. Kutsukilpailu ja vain n.50 osallistujaa? Kuka maksaa?
Ja tuollaiset pienteollisuusalueet on usein viikonloppuisin ihan autioita. Varmasti helpompi saada sellainen suljettua kuin asvalttitienpätkä jonka varrella oletettavasti enemmän asutusta kuin sorateiden varsilla.

Mahtaako nuo siviiliautolla hyviltä tuntuvat asvalttipätkät kuitenkin olla liian nopeita sprintteihin ja ralleihin?
 
Viimeksi muokattu:

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1368
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Mahtaako nuo siviiliautolla hyviltä tuntuvat asvalttipätkät kuitenkin olla liian nopeita sprintteihin ja ralleihin?
Noh, miten sen nyt ottaa. Välillä ajetaan rallissa pimeeseen sellasta torpparinasfalttista sorapolkua mitä Satunnainen Eturunkuttaja (nimi muutettu) laskee aamulla 90 lasissa ilman omantunnontuskia. Marjoniementiellä (ja muutamalla muulla pätkällä) alkaa 80 olla aika tiukkaa tavaraa, joten en usko että kyse on vauhdeista.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1237
Kyllähän Marjotaipale hieno tie on, itäpäästään vieläpä hyvänkuntoinen. Mutta noin sprinttiä ajatellen esim: varikko? kuljetuskaluston säilytys? paluutie? maalipään toinen varikko? katsojien pysäköinti? Olisi siinä järjestäjällä haastetta, varsinkin kun monia sprinttiautoja ei saa oikein tieliikennekelpoiseksi eli siirtymät eivät voisi olla kuten rallissa. Kun palataan samaa reittiä takaisin, niin aikaa menee. Kutsukilpailu ja vain n.50 osallistujaa? Kuka maksaa?
Juu, siis lähinnä linkkasin kyseisen tien pätkän, että Suomesta kyllä löytyy ajettavia assutien pätkiä, mutta tosiaan käytännönjärjestely tottakai se pääasia, jonka pohjalta yleensäkin kisaa ruvetaan rakentamaan. Tuo Marjotaipale siitä haastavimmasta päästä, sillä sijaitsee ns. keskellä mettää ilman mitään kunnollisia väliteitä. Mutta lyön kyllä melkein pään pantiksi, että varmasti herättäisi kiinnostusta tuon tapainen tienpätkä niin kisailijoissakin kuin katsojissa. Saman reitin paluuta, kuten Riihivuori-sprintissä, voisi hyöndyntää.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tänään 3.5. tuli käväistyä oman seuran treenipätkällä (seurakilpailu) kameroiden kanssa.. Lankisen Jarkko pisti kyllä rajusti Escortin korinvaihtokuntoon. Jotain photosuttua täällä (lisää tulee huomenna):
Ei taida pelkkä korin vaihto auttaa. Lyhyempi lista taitaapi tulla edelleen käyttökelpoisista osista kuin siitä mitkä kaikki pitää vaihtaa. Hyvällä tuurilla voimalinja on ehjä.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala
Tällainen epäsosiaalinen kansalainen ei näe sosiaalisen median fotoja!?!?
Joo huomasin vasta itse myös tuon saman ongelman, että vaikka kuvakansion olisi laittanut naamakirjasta "public" muotoon, eli kaikkien nähtäville niin sellaiset jotka eivät ole facebookissa eivät myöskään näe kuvia :/ noh.. tuossahan se samainen tilanne tuli videomuodossa jo esille.. Ja joo ei kyllä pelkkä korinvaihto riitä
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26880
Rallikausi on vielä avaamatta, yksi jokkiskisa käyty katsomassa ja eilen rallicrossia sympaattisella Nova Pakan radalla kaukana Tsekin maaseudulla.
Radasta tekee erikoisen hurjat korkeuserot. Ensin mennään ylös kuin mäkihyppyrinteen mäkikummulle (siihen kun vanha Skoda pyörähti niin joutui laskettelemaan pohjalle uutta vauhtia keräämään)...



...mäen päällä hieman keventävä neulansilmä...



...ja samantien korkkiruuvimaisesti alas:



Rata oli yön sateiden jäljiltä pehmeähkössä kunnossa, mutta järeää kalustoa löytyi tuon lisäksi kymmenkunta isoa traktoria, tiehöylä ja pari bobcatia:



Hinauskalustossakin oli panostettu tarkoituksenmukaisuuteen...



Kilpakalustosta valtaosa oli buggyjä. Niitä oli neljää eri kokoluokkaa (kaksi pienintä junnuille). Ei sentään, ei ne pienimmät mäen päälle kivunneet, niillä oli oma ratansa alhaalla. Suurimmat buggyt kulkivat kyllä melkoista haipakkaa. Autojen puolelta suosikkini:




Oikein hauska päivä 'montulla'. Niin asvalttiahan tuolla radalla ei ollut lainkaan, edes lähtösuoralla. Joutuivat moneen kertaan maalaamaan lähtöviivoja hiekkaan.
Loput kuvat

Jonkun kuvaamaa videota kisasta: https://www.youtube.com/watch?v=1ga6Xc1WwOk
 

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
17.5.Teijo-talot ralli

Ek 3:lla tuli käytyä. 1 pellolle ja 1 kaato.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11210
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
17.5 Teijo-Talot avasi oikean rallikauden 2014.
EK2:lla leveitä sladeja, muutama omituinen linjanhaku sekä kahdella Avengerilla syreenipensaanraivausta. Sitten tuli lanssitauko ja EK:n peruutus. Kun toinen toipui flunssasta ja toinen noroviruksesta, ei pitkät kävelyt olleet mahdollisia ja mentiin onnenkaupalla EK4:lle risteykseen. Muutamia hohdokkaampia suorituksia, muttei varsinaista draamaa tai huikeutta.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala
TeijoTalot rallin EK2:lla ja EK4:lla tuli käytyä. Kakkosella enemmänkin ohjelmaa ja nelosella Victor Hartwall kaatoi autonsa. Se EK2:n ikävä onnettomuus varjosti päivää kyllä melkoisesti.







 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Teijo-talot 17.5.2014 tuli päivystettyä penkalla ek2 ja ek4. Paikat perinteisesti valittu siten, että tapahtumilta vältyttiin:D
 
Ylös