Rallisankari-äänestys

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Maikkarin sivuilta löytyy äänestys jossa äänestetään kaikkien aikojen suomalainen rallisankari ja voi voittaa matkan Monte Carlo -ralliin!

Eli jos et ole käynyt äänestämässä vielä, niin hopi hopi! Äänestys löytyy täältä

Ja kertomaan ketä äänestitte. Minä äänestin itse Markku "Maximum Attack" Alénia!

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Sen kaikkein ikimuistoisimman rallin, Riihimäki-rallin 1971 muistoissa vastaan Hannu Mikkola. Täysin tietoisena muiden kuskien ehkä selvästikin suuremmista ansioista.

Metanolman

Well-known member
Sijainti
Lappeenranta
Mäkisen Tommille meni ääneni. Tommi on omasta mielestä viimeinen "vanhan ajan" rallisankari.

mjs

Long easy right sumppuun
Voisi yhtä hyvin antaa äänensä 6-7 noista ihan suoraan mutta kun on pakko valita niin Kankkus-Jussille menee ääni. Ja perusteluna se että Juha oli se suurin stara silloin kun lajia aloin seurata - ja ajotaitojen lisäksi vaikutuksen teki Juhan rento asenne ja tarinan iskeminen sekä sikarin tupruttelu huoltotauoilla.:D Sorvasi autosta kuin autosta voittaja-auton, no Hyundaita lukuunottamatta tietysti..

Rallimies

Well-known member
Sijainti
Konnevesi.
Mulla vähän sama ongelma kuin mjs:llä. Vaihtoehtoja on monia. Alen oli kova taistelija ja se vuoden 2001 taistelu 1 vaihteisella Focuksella Ouninpohjassa oli kyllä niin kova näytös että.
Kankkus Jussi oli kanssa mun suuri suosikki monta vuotta. Ja vieläkin lämmöllä muistelen vuotta 1991 kun Juha voitti kolmannen maailmanmestaruuden ja ensimmäisen kerran Jyskälän.
Rovis on taas viimevuosina ollut suurin suosikkini. Vaikkei Harrin uralle mahtunut (ainakaan toistaiseksi) kuin yksi MM-voitto niin se vuoden 2001 taistelu Jyskälässä on syöpynyt ikuisesti mieliin.

Vaikeaa on valita.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Juha Kankkunen.

Sama pätee kuin mjs:llä.

Thefirst

Well-known member
Mäkinen, Kankkunen ja Alen olivat top 3 vaihtoehdot, mut maximum attack vei sitten pisteet kotiin Mirahirviö ja 037 aikoja muistelessa.

-Japé-

Well-known member
Olen fanittanut aina eniten alkuperäisiä Lancia Martini miehiä eli Alénia ja Henkkaa. Alén on mieletön persoona ja taistelija. Annoin ääneni kuitenkin Henkalle, sen takia että Henkka jää muisteloissa monesti pidempien uran ajaneiden suomalaisten rallistarojen varjoon :frown:

Kartturi

Well-known member
Ääni meni Kankkuselle. Samoin kuin muillakin, äänen olisi halunnut antaa monille, mutta Juha on aina ollut se numero 1.

Voittaa äänestyksen kuka vaan niin tuskin voi kovin väärin mennä.

mariko

Well-known member
alen nro uno,kaikki "vanhan" polven jyyräthän oli tosin kovia veto miehiä...

Sami H

Well-known member
Sijainti
Pori
Kankkuselle meni ääni vaikka vaikea oli valita. No kaikki ne on parhaita tavallaan mutta kun yhtä vain sai äänestää.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Rationaalisesti äänestin. Tunnepuoli olisi äänestänyt Alén-Toivonen linjaa, mutta aattelin että neljä MM:ää on putkeen semmonen saavutus että autourheilussa siihen on pystynyt vain Fangio ja joku Schumacher. Että se siinä vaa´an käänsi Tommille.