Ralliuutisia, vol 2

jokamies

Well-known member
Keskittyyköhän tuo Japanin Rally3 puoli (Ogata, Yanaguida ja Maekawa) ensi vuonna enemmän ulkomailla ajettaviin kisoihin vai vieläköhän jatkavat SM-sarjan kiertämistä?

Arskarally

Well-known member
Jätät passin ostamatta siksi että yksi maailman parhaista rallikuskeista ajaa Rally2:lla?
2023 Rally1-keikka olisi mielestäni riittänyt Latvalan kohdalla uran lopulliseen paketoimiseen, nyt pitäisi keskittyä siihen tiimin pyörittämiseen mitä varten Latvala on palkattu. Mutta tämä keskustelu on käyty jo aiemmin, ei huvita ostaa passia jokavuotiseen JML-showhun jollaiseksi Jyskälä on viime vuosina muodostunut. Olen ymmärtänyt että Kankkunenhan se tiimin todellinen päällikkö on.

Mahlainen jarruton

Well-known member
Sijainti
Piilossa
2023 Rally1-keikka olisi mielestäni riittänyt Latvalan kohdalla uran lopulliseen paketoimiseen, nyt pitäisi keskittyä siihen tiimin pyörittämiseen mitä varten Latvala on palkattu. Mutta tämä keskustelu on käyty jo aiemmin, ei huvita ostaa passia jokavuotiseen JML-showhun jollaiseksi Jyskälä on viime vuosina muodostunut. Olen ymmärtänyt että Kankkunenhan se tiimin todellinen päällikkö on.
Kukin tekee toki vapaasti ratkaisunsa, mutta suomalaisen (ja tulosten perusteella voittajasuosikkeihin lukeutuvan) kuskin osallistuminen Rally2-luokkaan on aidosti hämmentävin milloinkaan kuulemani boikottiperustelu.

Arskarally

Well-known member
No tämä Latvala-show on nähty jo kolmena vuonna peräkkäin, ja kun kyse ei ole vakiokuskista niin jotenkin alkaa jo kyllästyttää. Eri asia jos alkaa vakituisesti kiertää mm-sarjaa, mutta nyt tuntuu lähinnä että Jari-Matilta on jäänyt jotain hampaankoloon (mestaruuden saavuttamattomuus?) ja niinpä pitää joka vuosi todistella Jyskälässä että on vielä siitä huolimatta kova kuski. Mutta itseni toistoahan nää kommentit on.

jjx

Well-known member
Latvala on synnynnäinen ralliaddikti, joka tuskin lopettaa ajamista koskaan. Luulen, että siinä missä esim.Hannu, Vatanen, Alen, Salonen, Kankku ajoivat juhla viiskymppiset Jyskälässä, Jml ajaa 70v juhlat jyskälässä jonka jälkeen siirtyy jäähdyttelijäksi kansallisiin kisoihin. Ukkohan on parhaassa iässä rallikuskiksi, Hannuhan ajoi huipulla yhtäjaksoisesti viiskymppisiin asti.

Luulen, että "tallipäällikön" virka on Latvalan uralla vain välivaihe jolla kuitataan verovelat ja kerätään säästöjä, että on mahdollista jatkaa uraa kuskina vielä parikymmentä vuotta, en näe, että "tallipäällikkönä" oleminen on Latvalalle itselleen se Graalin malja, vaan tavoitteet on vielä ratin takana.....Vatasta lainatakseni "olen vielä liian nopea eläkkeelle". Katsokaa Carlosta, onko kukaan sanonut hänelle, että hän olisi liian vanha

Viimeksi muokattu: