Jippo
www.jippo.fi
- Liittynyt
- 18.2.2004
- Viestit
- 609
Aivan varmasti tiedät...RITA#28 sanoi:Usko tai elä, ei oo mun asia, mutta tiedän ne palkat...
Aivan varmasti tiedät...RITA#28 sanoi:Usko tai elä, ei oo mun asia, mutta tiedän ne palkat...
No elä usko! Ei tartte uskoo... Mutta sanoin ne jo varmaan kolme kk sitten täällä ja nyt näätte itekkin verotiedoista että Hirvonen ei paljoa tienaa!Jippo sanoi:Aivan varmasti tiedät...
RITA#28 sanoi:No elä usko! Ei tartte uskoo... Mutta sanoin ne jo varmaan kolme kk sitten täällä ja nyt näätte itekkin verotiedoista että Hirvonen ei paljoa tienaa!
Sano mulle ykskin henkilö joka sille maksais?! Mun mielestä ralli on sen työ ja Ford sen työnantaja? Ford ei Mikolle maksa edelleenkään pennin hyrrää.mariko sanoi:-oho,kyl se mikko nyt pikkasen enemmän tais ansaita,pelimiehet ei verokorttia kato tartte...verokalenteri ei kaikkien kohdalla nyt ihan totuutta katsos kerro,esimerkkejä on lukuisia.
Verotiedoista päätellen taitaa olla 400€ per sponsori mitä maksavat...PeeVee79 sanoi:Kuinkas toi sponsoripuoli toimii, eikös ne maksa kanssa. Ponsse, Alteams, Cramo ja Sony Ericsson varmaan lykkää sievoisen summan mainostamisestaan Hirvoselle.
Eikös Mikon diiliin kuulunut, että ainakin ensimmäisenä vuonna piti tuoda rahnaa mukana? Tällöin käytäntö on ainakin muualla autourheilumaailmassa ollut se, että osa sponsorirahoista menee kuljettajan elämiseen ja veikkauksena esitän, että eivät silloin näy ansiotuloissa.Piggyback sanoi:Jos Mikon vuositulot on 1 kE, niin millä se mies elää? Muijansa saamilla äitiyspäivärahoilla vai?
No niin sisäpiiriläiset!!! Odotan edelleen.Kartturi sanoi:Nyt Kartturi putos kartalta, nuotit on sekaisin ja kuski tuuppaa 180km/h 90-vasuriin
Mulla ei ole harmaintakaan aavistusta Salosen ja Harjanteen -jutusta. Kerro lisää, kuola valuu jo
Hirvosella on todennäköisesti toiminimi tai muu yritysviritelmä, jonka toimiala on ralliautoilu ja jolle yhteistyökumppanit ja talli maksaa hänelle sopimusten mukaisesti. Hirvonen sitten laittaa kaikki ruokakuiteista lentolippuihin sen yrityksen piikkiin (elinkeinonhankkimiskustannuksiin) eikä maksa itselleen palkkaa. Hirvonen maksaa sitten itselleen palkkaa sen verran kuin itseään huvittaa, jotain kuitenkin verottajan tyytyväisenä pitämiseksi.Eli Hirvosen kaikki käytettävissä olevat tulot ei näy verotiedoissa. Ihmettelen kovasti, jos kuvio ei mene jotenkin näin, ja pidän kaikkia tuolla tasolla olevia tyhminä, jotka eivät näin tee. Tämän takia Grönholmin isot tulot hammästyttävät ja kummastuttavat.Bobakki sanoi:Eikös Mikon diiliin kuulunut, että ainakin ensimmäisenä vuonna piti tuoda rahnaa mukana? Tällöin käytäntö on ainakin muualla autourheilumaailmassa ollut se, että osa sponsorirahoista menee kuljettajan elämiseen ja veikkauksena esitän, että eivät silloin näy ansiotuloissa.
Juhis sanoi:Hirvosella on todennäköisesti toiminimi tai muu yritysviritelmä, jonka toimiala on ralliautoilu ja jolle yhteistyökumppanit ja talli maksaa hänelle sopimusten mukaisesti. Hirvonen sitten laittaa kaikki ruokakuiteista lentolippuihin sen yrityksen piikkiin (elinkeinonhankkimiskustannuksiin) eikä maksa itselleen palkkaa. Hirvonen maksaa sitten itselleen palkkaa sen verran kuin itseään huvittaa, jotain kuitenkin verottajan tyytyväisenä pitämiseksi.Eli Hirvosen kaikki käytettävissä olevat tulot ei näy verotiedoissa. Ihmettelen kovasti, jos kuvio ei mene jotenkin näin, ja pidän kaikkia tuolla tasolla olevia tyhminä, jotka eivät näin tee. Tämän takia Grönholmin isot tulot hammästyttävät ja kummastuttavat.
:alppu:Jippo sanoi:Verotiedoista päätellen taitaa olla 400€ per sponsori mitä maksavat...
Kyllä se menee ihan näin se tilanne! Tuo toinen teksti, juhiksen kirjoittama on täyttä paskaa. Ja mihin mikko rahaa tarvii, eihän se ole kotona kuin 50päivää vuodessa...Bobakki sanoi:Eikös Mikon diiliin kuulunut, että ainakin ensimmäisenä vuonna piti tuoda rahnaa mukana? Tällöin käytäntö on ainakin muualla autourheilumaailmassa ollut se, että osa sponsorirahoista menee kuljettajan elämiseen ja veikkauksena esitän, että eivät silloin näy ansiotuloissa.
Ne maksaa sen Mikon ajamisen. Ei kukaan kuski voi ilman sponsoreita ajaa. Eka vuos meni silleen että sponsorit maksoivat Mikon ajamisen Fordilla, toisena vuonna niitä rahoja(sponsorien maksamia) tulee jo takaisin päin, mutta ei lähellekään kaikkia.PeeVee79 sanoi:Kuinkas toi sponsoripuoli toimii, eikös ne maksa kanssa. Ponsse, Alteams, Cramo ja Sony Ericsson varmaan lykkää sievoisen summan mainostamisestaan Hirvoselle.
Aika kova oot huutelemaan, vaikka et selkeästi tiedä yhtään, miten tälläiset kuviot oikeasti toimii. Jos Hirvosen yhteistyökumppanit maksavat Mikon ajamisen, eivät he maksa sitä suoraan tallille, vaan juuri tälle Hirvosen yritykselle, joka sitten maksaa sen yrityksen tililtä tallin kanssa Mikon yrityksen kesken sovitun summan tallin tilille. Jos yhteistyökumppanit maksaisivat suoraan tallille, eivät ne olisi Hirvosen yhteistyökumppaneita vaan tallin. Ajamisen maksamisen jälkeen Hirvosen yrityksen tilille ylijäävä raha voidaankin sitten käyttää elämiseen.RITA#28 sanoi:Ne maksaa sen Mikon ajamisen. Ei kukaan kuski voi ilman sponsoreita ajaa. Eka vuos meni silleen että sponsorit maksoivat Mikon ajamisen Fordilla, toisena vuonna niitä rahoja(sponsorien maksamia) tulee jo takaisin päin, mutta ei lähellekään kaikkia.
-et sä kyl näköjää tiedä tästä juuri mitään.RITA#28 sanoi:En mä tiiä mitä sä nyt yrität selittää! Sen tiiän että Sponsorit maksoivat Mikon paikan ja ajamisen Fordilla. Ja Mikko ei saanut Fordilta minkään vertaa palkkaa. Muusta en tiedä, eläkööt mikko millä haluaa.
Ja mitä helvetin yrityksestä selität? Eiköhän ne sponsorien rahat mee Jouhkille ja Jouhkin kautta tallille! Ei mikolla mitään yrityksiä ole. Jouhki on sen yritys.
No voi olla, en ole perehtynyt noihin asioihin.mariko sanoi:-et sä kyl näköjää tiedä tästä juuri mitään.