Nissan ja Fiat eivät vaan herätä kovinkaan suuresti luottamusta. Molemmilla on viime vuosina ollut kovin lyhyt sulake noissa projekteissaan. Nissanin pääkonttori veti Sunny GT-R:n kehitykseltä maton alta kun tuloksia ei tullutkaan nyt ja heti. Fiatin yritys tulla IRC-ympyröihin Punto Abarthilla kaatui siihen, että tehdas ei edes yrittänyt kehittää autoa millään lailla ja jäi siten täysin Pösön ja Skodan jalkoihin. Siinä sivussa meni myös Anton Alenin ura "portugalilaiseen kaivoon".Hieno homma jos noita talleja tulee lisää. Vielä kun autot olisi tasaväkisiä, niin olisi rallissa enemmän seurattavaa.
Ehdin jo kummastella kun nimi puuttui vielä maanantaina lähtölistalta.
On vahvistettu.Nyt on jo sen verran lipsunut tietoja kokouspaikalta, että Monte Carlo olisi palaamassa WRC-kuvioihin. Odotetaan vahvistusta.
From 1 January 2012 the shakedown will be used as a qualifying stage for all Priority 1 and 2 drivers to determine the start order for each individual gravel rally. Taking into account the shakedown times, P1 and P2 crews - in order of fastest to slowest - will be permitted to select their start positions. Subsequent days, all Priority 1 and 2 crews will restart in reverse order. The start position of all remaining crews will be determined according to the current regulations.
Tuo 'lempeä tuomari' Ruotsin Huonoin Kuljettaja -tv-ohjelmasta...http://www.ramonarallying.com/?lang=en
... Kuski Ramona Carlson
Vielä kun MM-sarjassa ei ole mitään rengasvaihtoehtoja, niin reitti viedään varmasti lumettomille alueille tai sitten pätkiä perutaan/lyhennetään. Näin Monte on vain yksi perus asvalttiralli muiden joukossa. :alppu:Niin se huono puolihan tuossa Monten paluussa MM-sarjaan on että eipä tartte kattella kyseistä kisaa enää livenä telkusta, olettaen että IRC ei samassa kisassa ole mukana. Ja MM-sarjahan ei saa liveen muuta kuin tynnyrin ympäri pyörimistä satama-alueella, yöpätkistä voi vain haaveilla.
Ensi kauden rengassääntöjä ei ole vielä päätetty, siellä voi olla että esimerkiksi Montea varten tarjotaan assupyörän lisäksi sopiva nastarengas - ja tiedä vaikka mahdollisuus leikkauksiin vielä.Vielä kun MM-sarjassa ei ole mitään rengasvaihtoehtoja, niin reitti viedään varmasti lumettomille alueille tai sitten pätkiä perutaan/lyhennetään. Näin Monte on vain yksi perus asvalttiralli muiden joukossa. :alppu:
Three types of tyre will be authorised: asphalt (two different compounds), gravel (two different compounds) and snow/ice. Should the Rallye Monte-Carlo return to the WRC calendar, tyre manufacturers will be authorised to add another asphalt tyre and an 18-inch studded tyre to the list. Two so-called ‘joker’ replacement tyres will be permitted in the course of the season.