Lupatarkastaja
Well-known member
- Liittynyt
- 18.3.2009
- Viestit
- 2031
http://www.rallysportmag.com.au/home/index.php?option=com_content&task=view&id=6157&Itemid=2Citroen's Sebastien Ogier looks almost certain to join Ford for the 2012 World Rally Championship season after more team orders at Rally Australia.
Following Rally Germany, where Ogier was asked to slow down to let team-mate Sebastien Loeb win, only for the World Champion to puncture and drop behind Ogier, the younger Frenchman was again asked to slow down in Australia.
Ogier was ahead of Loeb on the final day, only to be directed by Citroen management to slow down so that his team-mate would finish 10th and secure a World Championship point, and to give Loeb a better road position on the final stage.
Loeb went on to win the Power Stage, collecting a bonus three World Championship points.
Sources close to Ogier, including his manager, Kim Vatanen (son of 1981 World Champion, Ari) were heard discussing the Frenchman's future on the final day of Rally Australia, as tension between the two Citroen drivers grew even more tense.
RallySport Magazine understands that a contract with Ford is already being drawn up, and that Ogier will walk away from his Citroen deal at the end of this season.
Ogier was touted as a future Ford driver during the 2010 season, and was reportedly offered 4 million Euro to switch camps, but Citroen matched the offer for 2011.
However, Ogier has become increasingly upset with playing second fiddle to Loeb.
A Ford team representative refused to comment when asked by RallySport Magazine about the team's possible new signing for 2012.
Fitting Ogier into the Ford squad won't be easy. Mikko Hirvonen's contract expires at the end of the 2011 season, but it is also understood that Ogier has also spoken to VW. However, like Loeb, he is reluctant to sign with the German make, who won't enter the World Rally Championship on a full time basis until 2013.
Despite reports that everything is rosy in the Citroen camp, the gulf between Loeb and Ogier is rapidly increasing, and it appears the young Frenchman has no option than to walk away from his lucrative Citroen deal.
Uusi GT-luokan ralliauto. Eikö näille pitänyt olla oma luokka WRC-kilpailuissa tänä vuonna? Muistaakseni Ruotsiin oli yksi Porsche ilmoittautunut, joka kuitenkin peruutti osallistumisensa. :doubtful:Lotus Exige rally
Lotus plans an official rallying comeback with this Exige GT asphalt rally racer. Also on display at Frankfurt today, it conforms to the new FIA R-GT regulations, aimed at high-performance, rear-drive road cars not normally used for rallying.
The Exige GT uses a version of the road car’s 3.5-litre V6, detuned to 298bhp and mated to a six-speed sequential ’box and limited-slip differential.
Weight has been increased to 1200kg, also to satisfy regulations, and a steel rollcage added, along with crash protection and lexan side windows.
The brakes and adjustable suspension have also been upgraded.
Tsaijaijjaaa, ilmeisesti Polo saa kohta kyytiä Ranskan soralla, ja puikoissa olisi muuan Hänninen, etunimeltään Juho.
Tilanne on enintään fifty-sixty. Ennemmin uskon että se on Hirvos-Mikko, joka ottaa nuo Volkkarin 1.kuskin ajohanskat haltuunsa. Nääs kun Okineekeri menee tän kauden jälkeen Latvalan kirittäjäksi Fordille ja TOIVOTTAVASTI osaa tuoda mukanaan jotain infoa siitä, kuinka hommat sitikalla on hoidettu jotta auto on saatu nopeaksi ja luotettavaksi...Ajetaan nyt ensin vähän kilpaakin ja katsotaan niitä lasselammen hommia sitten myöhemmin. Vaikka kuskipekuloinnit käy kierroksilla niin vielä haluan laittaa sinivalkolasit päähän ja uskoa siihen että Juho ajaa tehdas-Pololla ihan kilpaakin. Vaatiiko se sitten Ogierin rauhoittumista ja Fordin jatkamista vai mitä, niin sen näkee sitten.
Pientä pilkun viilausta ,mutta VAG-konserni nimestä luovuttiin jo 1992 ja silloin tuli käyttöön nimi VW-konserni...Näyttäis olevan VAG-konsernissa luottoa Hänniseen. :thumbup:
Näemmä ovat kelpuuttaneet Hännisen toiseksi testikuskiksi kehittämään autoa, jotta sitten vars. kilpakuljettajat saavat valmiin työkalun käteensä. Vähän samaan malliin kuin Lammen Lasse rakensi Tommille Mitsusta voittaja-auton (Ja Kankku yritti loihtia Hyundaista jotain säädyllistä peliä)
Henkilökohtasesti uskon, että yhden rallin epäonnistuminen koko kauden muun miltei täydellisen onnistumisen myötä ei vaikuta juuri mitenkään Juhon mahdollisuuksiin VW:llä. Gassner kuitenkin ajoi tasan samassa paikassa ulos, joten..Ikävä kyllä Juho antoi huonon näytön Saksan omassa MM-rallissa ja mahdollisuudet VW:n kisakuskiksi heikkenivät. Hänet nimettiin MSa:ssa "rallin häviäjäksi". Katsotaan ja toivotaan parasta.
Edelleenkin se tärkein kysymys on että onko koko Fordia edes mukana ensi kaudella, M-Sport ja Slowson Jr. toki jatkaa ajattamista Fordista ja yleisön pyynnöistä huolimatta jatkossakin.Jos on uskominen italialaisen Auto Sprint -lehden tuoreeseen uutiseen, Hirvosen asema Fordilla kuitenkin horjuu.
Lehden mukaan Fordin tallipäällikkö Malcolm Wilsonilla on sopimus ensi vuodesta jo Jari-Matti Latvalan ja virolaisen Ott Tänakin kanssa, kun Hirvoselle on tarjottu jatkoa maksukuskina M-Sportin puolella.
Tänakin taustavoimana Ford-sopimuksen nappaamisessa on ex-virolaistähti Markko Märtin.
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/ralli/257548.html
Heh! :alppu:Latvala ajoi ulos Keravan rallin nolla-autona (17.09.)
Jari-Matti Latvala ajoi tänään Keravan SM-rallin niin sanottuna nolla-autona, eli ennen ensimmäisiä varsinaisia kilpailijoita.
(Päivitetty klo 12.30)
Latvala on ajanut ulos ensimmäisellä pätkällä ja joutunut keskeyttämään.
Rallin tiedottaja ei tiennyt vielä tarkemmin tapahtumasta.
Eräs lukijoistamme kertoi että Latvala oli itse paikan päällä sanonut, että olisi alatukivarsi mennyt suoralla poikki ja sen jälkeen kyntänyt jonkun matkaa ojaa pitkin ja lopulta osunut rumpuun, josta sitten vetänyt keulan kautta ympäri.
MSN Auto