Ralliuutisia.

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Spekulaatiota?

Jotain tapahtumassa?

Citroen's Sebastien Ogier looks almost certain to join Ford for the 2012 World Rally Championship season after more team orders at Rally Australia.

Following Rally Germany, where Ogier was asked to slow down to let team-mate Sebastien Loeb win, only for the World Champion to puncture and drop behind Ogier, the younger Frenchman was again asked to slow down in Australia.


Ogier was ahead of Loeb on the final day, only to be directed by Citroen management to slow down so that his team-mate would finish 10th and secure a World Championship point, and to give Loeb a better road position on the final stage.

Loeb went on to win the Power Stage, collecting a bonus three World Championship points.

Sources close to Ogier, including his manager, Kim Vatanen (son of 1981 World Champion, Ari) were heard discussing the Frenchman's future on the final day of Rally Australia, as tension between the two Citroen drivers grew even more tense.

RallySport Magazine understands that a contract with Ford is already being drawn up, and that Ogier will walk away from his Citroen deal at the end of this season.

Ogier was touted as a future Ford driver during the 2010 season, and was reportedly offered 4 million Euro to switch camps, but Citroen matched the offer for 2011.

However, Ogier has become increasingly upset with playing second fiddle to Loeb.

A Ford team representative refused to comment when asked by RallySport Magazine about the team's possible new signing for 2012.

Fitting Ogier into the Ford squad won't be easy. Mikko Hirvonen's contract expires at the end of the 2011 season, but it is also understood that Ogier has also spoken to VW. However, like Loeb, he is reluctant to sign with the German make, who won't enter the World Rally Championship on a full time basis until 2013.

Despite reports that everything is rosy in the Citroen camp, the gulf between Loeb and Ogier is rapidly increasing, and it appears the young Frenchman has no option than to walk away from his lucrative Citroen deal.
http://www.rallysportmag.com.au/home/index.php?option=com_content&task=view&id=6157&Itemid=2
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2215


Lotus Exige rally

Lotus plans an official rallying comeback with this Exige GT asphalt rally racer. Also on display at Frankfurt today, it conforms to the new FIA R-GT regulations, aimed at high-performance, rear-drive road cars not normally used for rallying.

The Exige GT uses a version of the road car’s 3.5-litre V6, detuned to 298bhp and mated to a six-speed sequential ’box and limited-slip differential.

Weight has been increased to 1200kg, also to satisfy regulations, and a steel rollcage added, along with crash protection and lexan side windows.

The brakes and adjustable suspension have also been upgraded.
Uusi GT-luokan ralliauto. Eikö näille pitänyt olla oma luokka WRC-kilpailuissa tänä vuonna? Muistaakseni Ruotsiin oli yksi Porsche ilmoittautunut, joka kuitenkin peruutti osallistumisensa. :doubtful:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Näemmä ovat kelpuuttaneet Hännisen toiseksi testikuskiksi kehittämään autoa, jotta sitten vars. kilpakuljettajat saavat valmiin työkalun käteensä. Vähän samaan malliin kuin Lammen Lasse rakensi Tommille Mitsusta voittaja-auton (Ja Kankku yritti loihtia Hyundaista jotain säädyllistä peliä)
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Ajetaan nyt ensin vähän kilpaakin ja katsotaan niitä lasselammen hommia sitten myöhemmin. Vaikka kuskipekuloinnit käy kierroksilla niin vielä haluan laittaa sinivalkolasit päähän ja uskoa siihen että Juho ajaa tehdas-Pololla ihan kilpaakin. Vaatiiko se sitten Ogierin rauhoittumista ja Fordin jatkamista vai mitä, niin sen näkee sitten.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ajetaan nyt ensin vähän kilpaakin ja katsotaan niitä lasselammen hommia sitten myöhemmin. Vaikka kuskipekuloinnit käy kierroksilla niin vielä haluan laittaa sinivalkolasit päähän ja uskoa siihen että Juho ajaa tehdas-Pololla ihan kilpaakin. Vaatiiko se sitten Ogierin rauhoittumista ja Fordin jatkamista vai mitä, niin sen näkee sitten.
Tilanne on enintään fifty-sixty. Ennemmin uskon että se on Hirvos-Mikko, joka ottaa nuo Volkkarin 1.kuskin ajohanskat haltuunsa. Nääs kun Okineekeri menee tän kauden jälkeen Latvalan kirittäjäksi Fordille ja TOIVOTTAVASTI osaa tuoda mukanaan jotain infoa siitä, kuinka hommat sitikalla on hoidettu jotta auto on saatu nopeaksi ja luotettavaksi...
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Ei auta kuin odottaa että miten lopulta käy. Mutta paljon huolestuttavampi signaali olisi se jos ekoja soratestejä ajaisi Hännisen sijaan ihan joku muu jamppa jostain Keski-Euroopasta, ei tämä nyt ainakaan huono merkki ole.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Näemmä ovat kelpuuttaneet Hännisen toiseksi testikuskiksi kehittämään autoa, jotta sitten vars. kilpakuljettajat saavat valmiin työkalun käteensä. Vähän samaan malliin kuin Lammen Lasse rakensi Tommille Mitsusta voittaja-auton (Ja Kankku yritti loihtia Hyundaista jotain säädyllistä peliä)

Toivottavasti ei kuitenkaan ihan samanlainen kehitys soppari oo hännisellä kuin oli lammella aikanaan. Se kun ei mahdollistanut ajamisen kuin suurajoissa, tosin tehtaan täyden tuen kalustolla. Toisaalta taitaapa Lampi olla yksi kaikkien aikojen arvostetuimmista testaajista ja auton rakentajista joten ei niihin saappaisiin hyppääminenkään ihan huono jobi ole.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ikävä kyllä Juho antoi huonon näytön Saksan omassa MM-rallissa ja mahdollisuudet VW:n kisakuskiksi heikkenivät. Hänet nimettiin MSa:ssa "rallin häviäjäksi". Katsotaan ja toivotaan parasta.
 

ProBale

#maximumattack
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
159
Sijainti
Kaikkialla
Ikävä kyllä Juho antoi huonon näytön Saksan omassa MM-rallissa ja mahdollisuudet VW:n kisakuskiksi heikkenivät. Hänet nimettiin MSa:ssa "rallin häviäjäksi". Katsotaan ja toivotaan parasta.
Henkilökohtasesti uskon, että yhden rallin epäonnistuminen koko kauden muun miltei täydellisen onnistumisen myötä ei vaikuta juuri mitenkään Juhon mahdollisuuksiin VW:llä. Gassner kuitenkin ajoi tasan samassa paikassa ulos, joten..

Ja kun Juho vieläpä johtaa SWRC:tä ja IRC:täkin periaatteessa, niin kyllä kyseessä on erittäin erittäin kova nimi, jota varmasti harkitaan erittäin tosissaan.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Vallan ihmeellistä touhua jos yhdellä stiplulla pyyhkäistäisiin kaikki aikaisemmat näytöt ja voitot pois, eihän siellä VW:llä ajaisi kukaan jos asia noin olisi.
...

Ogierin "nimikirjoituksia vaille valmiista" sopparista Fordin kanssa jaksetaan huhuilla siellä täällä, ja nyt sitten heitetään tällainen huhu soppaan:

Jos on uskominen italialaisen Auto Sprint -lehden tuoreeseen uutiseen, Hirvosen asema Fordilla kuitenkin horjuu.

Lehden mukaan Fordin tallipäällikkö Malcolm Wilsonilla on sopimus ensi vuodesta jo Jari-Matti Latvalan ja virolaisen Ott Tänakin kanssa, kun Hirvoselle on tarjottu jatkoa maksukuskina M-Sportin puolella.

Tänakin taustavoimana Ford-sopimuksen nappaamisessa on ex-virolaistähti Markko Märtin.

http://www.ts.fi/moottoriurheilu/ralli/257548.html
Edelleenkin se tärkein kysymys on että onko koko Fordia edes mukana ensi kaudella, M-Sport ja Slowson Jr. toki jatkaa ajattamista Fordista ja yleisön pyynnöistä huolimatta jatkossakin.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3330
Sijainti
Lahti
Sarjassamme hoopoja päätöksiä olisi luopua Hirvosen kaltaisesta rallattelijasta. Omapa olisi Fordin menetys. Uskoisin Mikon tosin löytävän ajopaikan muualtakin. Saattaisipa olla jopa hyväksikin hänelle. Kenties vaihtelu virkistäisi kutakin osapuolta.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
->Tässä voidaan jo julistaa Hirvonen seuraavaksi suomalaiseksi rallin maailmanmestariksi. Ogier pilaa uransa siirtymällä Fordille ja Hirvoselle "jää" VW.

Ehdin jo ajatella, että Hirvosella ei koskaan riiitä, että Latvala pyyhältää ohi. Puhtaasti kuskien nopeutta ajatellen näin voin olla, mutta Vollkkarilla ajetaan Sitikan jälkeen seuraava maailmanmestaruus, heti Loabin uran loputtua. Sanokaa mun sanoneen.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Latvala ajoi ulos Keravan rallin nolla-autona (17.09.)
Jari-Matti Latvala ajoi tänään Keravan SM-rallin niin sanottuna nolla-autona, eli ennen ensimmäisiä varsinaisia kilpailijoita.

(Päivitetty klo 12.30)

Latvala on ajanut ulos ensimmäisellä pätkällä ja joutunut keskeyttämään.

Rallin tiedottaja ei tiennyt vielä tarkemmin tapahtumasta.

Eräs lukijoistamme kertoi että Latvala oli itse paikan päällä sanonut, että olisi alatukivarsi mennyt suoralla poikki ja sen jälkeen kyntänyt jonkun matkaa ojaa pitkin ja lopulta osunut rumpuun, josta sitten vetänyt keulan kautta ympäri.


MSN Auto
Heh! :alppu:
 

bbc454

Well-known member
Liittynyt
7.6.2010
Viestit
128
No jos tukivarsi katkee siinä kyllä muuttuu IWE:kin matkustajaksi
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Viimeksi muokattu:
Ylös