Don Vito
Sekakäyttäjä
Kustantaa jatkossakin itse omat ajamisensa. Ennemmin sieltä nousee Tänäk kuin Ketomaa.Ketomaa?
Kustantaa jatkossakin itse omat ajamisensa. Ennemmin sieltä nousee Tänäk kuin Ketomaa.Ketomaa?
Eikös Tänäk ole sidoksissa m-sportiin 5-vuoden sopparilla?Kustantaa jatkossakin itse omat ajamisensa. Ennemmin sieltä nousee Tänäk kuin Ketomaa.
Tai sitten Sitruuna haluaa voittaa tallimestaruuden, ja sitä peliä ei auta kahden draamakuningattaren keskinäinen kukkoilu. Sillä touhulla on ennenkin saatu tallin toiminta sisältä päin sekaisin.Kävi sitten Citikalla ovi tai ei niin tuntuu vaan ihmeelliseltä että Citikka näyttää edelleenkin laittavan patonkeja lähinnä Loebin koriin, sen sijaan että katsottaisiin tilannetta vuosi pari tästä eteenpäin. Jos ovat oikeasti valmiita päästämään Ogierin pois vain pitääkseen harmaantuvan Loebin tyytyväisenä niin siinähän tehdään vähän valintaa parin lisämestaruuden ja Loeb-aikakauden jälkeen tulevien mestaruuksien välillä, Loebistä irtoaa vielä pari Citikka vs. Ford -sarjan mestaruutta mutta entäs sen jälkeen. Tietty jos Citikalla on meininkinä jättää sarja sen jälkeen kun Loeb lopettaa niin eihän sillä silloin niin väliä ole että kuka siinä kakkosautossa jalkarätin roolissa ajaa, mutta pidemmällä tähtäimellä Ogierin, tulevan mestarin, päästäminen pois pelkästään Loebin takia ampuu vielä Citikkaa rseeseen jossain vaiheessa. Vai meinataanko siellä että ihan sama ketkä Citikkaa ajaa niin sillä voitetaan molemmat mestaruudet jatkossakin?
En ihmettelisi lainkaan jos Citruunalla olisi jo seuraavat haasteet mietintämyssyssä. Ralli on pikkuhiljaa nähty, otetaan nyt vielä parit mestaruudet pois kuleksimasta ja väistytään historiaan kaikkien aikojen menestyneimpänä autonvalmistajana ja tallina (ja Loeb best ever kuskina). Niinhän Pösökin teki: Tuli, näki, voitti ja lähti (kahdesti) uusien haasteiden pariin.Kävi sitten Citikalla ovi tai ei niin tuntuu vaan ihmeelliseltä että Citikka näyttää edelleenkin laittavan patonkeja lähinnä Loebin koriin, sen sijaan että katsottaisiin tilannetta vuosi pari tästä eteenpäin. Jos ovat oikeasti valmiita päästämään Ogierin pois vain pitääkseen harmaantuvan Loebin tyytyväisenä niin siinähän tehdään vähän valintaa parin lisämestaruuden ja Loeb-aikakauden jälkeen tulevien mestaruuksien välillä, Loebistä irtoaa vielä pari Citikka vs. Ford -sarjan mestaruutta mutta entäs sen jälkeen. Tietty jos Citikalla on meininkinä jättää sarja sen jälkeen kun Loeb lopettaa niin eihän sillä silloin niin väliä ole että kuka siinä kakkosautossa jalkarätin roolissa ajaa, mutta pidemmällä tähtäimellä Ogierin, tulevan mestarin, päästäminen pois pelkästään Loebin takia ampuu vielä Citikkaa rseeseen jossain vaiheessa. Vai meinataanko siellä että ihan sama ketkä Citikkaa ajaa niin sillä voitetaan molemmat mestaruudet jatkossakin?
Former rally world champion Colin McRae MBE crashed his helicopter because he was flying too low and too fast in the wrong place, a Fatal Accident Inquiry has found.
The inquiry found 39-year-old McRae had undertaken the flight that killed him and three others without a valid pilot's licence.
McRae crashed his helicopter on September 15, 2007, in a wooded area, Mouse Valley, near to his home in Lanark.
He died along with his son Johnny, aged five, and two family friends: six-year-old Ben Porcelli and Graeme Duncan, who was 37.
The FAI found McRae lost control of his helicopter after entering Mouse Valley when there were no "operational or logistical reasons" to do so.
The helicopter deviated from its path due to "an unkown occurrence" before it collided with trees. McRae had not been able to recover control of the aircraft because he was flying too fast and too low.
Sheriff Nikola Stewart concluded: "For a private pilot such as Mr McRae, lacking the necessary training, experience or requirement to do so, embarking upon such demanding, low-level flying in such difficult terrain, was imprudent, unreasonable and contrary to the principles of good airmanship."
The FAI found McRae, the youngest man ever to win the World Rally Championships drivers title with his victory for the Subaru team in 1995, did not hold a valid flying licence at the time of the crash and therefore should not have been flying the aircraft.
Video recordings of the flight had been taken by passenger Graeme Duncan on a video camera he used inside the helicopter.
The footage demonstrated that McRae had consistently flown the aircraft at unnecessarily low heights throughout the fatal flight.
http://news.sky.com/home/uk-news/article/16063702
"He (Mr McRae) undertook significant manoeuvring at low level and the helicopter seems to have encountered significant g-loading as a result, to the evident enjoyment of his passengers.
"The episodes of extremely low-level flying and the excessive manoeuvre parameters, particularly the descent into the valley by Larkhall, all as captured on the video recording, are indicative of an aircraft being flown imprudently, without due regard to the principles of good airmanship and in such a way that normal safety margins would be reduced."
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-glasgow-west-14803595
Jälki oli kyllä karmeaa, mutta enpä nyt menisi laittamaan taitojen piikkiin tuota onnettomuutta. Sattuu vastaavia ammattirallikuskeillekin, tosin tuuria on yleensä huomattavasti enempi mukana jolloin vaan kalusto kärsii.Sama juttu Kubican kanssa, pakko oli ajaa offseasonilla rallia vaikka taidot ei selkeästikään siihen vielä täysin riittäneet. Profeettoja ja guruja omilla aloillaan, mutta kun sama itseluottaus viedään liki täysin vieraisiin tai ainakin melko uusiin vehkeisiin niin jälki on karmeaa.
Se on vaan sellaista että kun elämä on sitä kovaa ja korkealta elämistä. Uskoisin että colin (RIP) ja JJ on sellasia kavereita olleet ja toinen edelleen että kun annetaan vaikka polku auto alle niin ei kestä kuin hetken niin koitetaan jo kuinka lujaa sillä pääsee. Toisilla meistä vaan on sen verran tuota kilpailuviettiä ja omien rajojen etsimisen kaipuuta että järki unohtuu kun sitä täydellistä nautittavaa fiilistä pitää hakea jatkuvasti joka hetkessä.Elämäntyyliä on hankala muuttaa. Ja miksi muuttaa, Colin eli kovaa ja korkealla. Sananmukaisesti. Tosin tulee JJ:n venekolari tästä mieleen kun skotin mukana meni kaksi lasta ja kaveri. Ehkä olisi issekseen voinut harrastella kopterilentämistä. Sama juttu Kubican kanssa, pakko oli ajaa offseasonilla rallia vaikka taidot ei selkeästikään siihen vielä täysin riittäneet. Profeettoja ja guruja omilla aloillaan, mutta kun sama itseluottaus viedään liki täysin vieraisiin tai ainakin melko uusiin vehkeisiin niin jälki on karmeaa.
Varmaan näin. Mutta kysymys kuuluukin että pitääkö sitä lähteä veneilemään ja koittamaan kuinka lujaa uskaltaa vetää kanavasta läpi kun on tuhannen päissään? JJ tekoset rinnastuis hyvin Marko Märtiniin, jos tällä olisi ollut muutama promille kosken jormaa veressään Walesin rallissa 2005.Se on vaan sellaista että kun elämä on sitä kovaa ja korkealta elämistä. Uskoisin että colin (RIP) ja JJ on sellasia kavereita olleet ja toinen edelleen että kun annetaan vaikka polku auto alle niin ei kestä kuin hetken niin koitetaan jo kuinka lujaa sillä pääsee. Toisilla meistä vaan on sen verran tuota kilpailuviettiä ja omien rajojen etsimisen kaipuuta että järki unohtuu kun sitä täydellistä nautittavaa fiilistä pitää hakea jatkuvasti joka hetkessä.