Saab_99_rallye
Well-known member
No huh huh :eek!::eek!::eek!: Isot pojat, kalliimmat lelut....
Toivottavasti joskus tulisi yleisölle avoimeksi.No huh huh :eek!::eek!::eek!: Isot pojat, kalliimmat lelut....
Tuolla kun joskus pääsisi käymään.. Se päivä ei tulisi unohtumaan.Salaisuuden verhot aukeavat, rumpujen pärinäää......
Kuvia Kankkusen automuseosta.
http://www.insideline.com/features/collection-of-a-lifetime.html
*Kevyt aivohalvaus*
Ei tehdä isossa eikä pienessä mittakaavassa (kuin korkeintaan legoista). Verstaasta nimittäin saneerataan päiväkoti.http://www.iltalehti.fi/urheilu/2012011615078954_ur.shtml
Oliskohan Mäkisen tehtaan hommat sitten siinä, ainakaan isolla mittakaavalla ei taideta autoja tuossa kiinteistössä tehdä. Siirtyvät kuulemma vanhoihin tiloihin Puuppolaan.
Kieliikö tuo kyljen teippaus, että piilottelevat jotain sponsoria. On tuo vähän tylsähkö noin, mutta... mitäpä muuta Fordin voi odottaa. Harmaa merkki ja konservatiiviset britit.Ihan sexyn näköinen väritys, verrattuna nyt vaikka ykköstallin pizzataksiväreihin:
Pieni kauneusvirhe tuossa tulevassa museossa on tuo Fiude. Uffe ei tietääkseni ajanut koskaan noissa tehdastiimin väreissä olevaa autoa, vaan Autonovon väreissä: http://media.photobucket.com/image/Ulf Gr%C3%B6nholm Fiat/autohabit/UlfGronholm1979.jpgGrönholm rakentelee myös omaa "autotallia"
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201201112499
joo ja Grönholm ajaa varmaan rallicrossia USA:ssa, mutta se oli jo tiedossa.
World Rally Champion Sebastien Loeb says the loss of WRC promoter North One Sport is likely to go unnoticed in his homeland.
The Frenchman said he remained baffled at the lack of television coverage for French rally fans.
Loeb said: "In France, it's difficult to understand why there is an eight-time world champion, [and] there is Sebastien Ogier growing up to the top of the sport, but we don't see anything in France of the race.
"We lost our promoter, but last year we didn't see anything in France anyway, so maybe it's not bad."
Loeb urged the FIA to find a way forward out of the current crisis in the series, adding: "For sure, there are have been some difficult moments since last season, but I just think that it's important to promote the championship.
"We have to find a new solution. For me, it's not important to do long rallies, it's important to make a good show on the television and maybe with some live television, like we saw with IRC.
"For me I drive, the rest is for them to find the good solution."
This week's Monte Carlo Rally will be screened in Britain on Eurosport. NOS went into administration last week after it breached its contract as the FIA's global promoter.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97068
No luulekkos että Lööppi olis päässy kertaakaan edes maaliin wanhan mallin Jyskälässä jossa vedettiin about 3 vrk rallia samoilla silmillä ja ohjelmassa oli sellaisia loikkareita kuin Myhinpää ja Humalamäki. Ja alle olis laitettu vaikka B-ryhmän Pösö 205 E2:n tai joku gr.4 Escort RS 1800:n ilman mitään nappivaihteita ja ohjaustehostimia ja muita apulaitteita. Tai kyenny vetään nastattomilla pyörillä ilman ennakkotutustumista läpi jostain Kielderin metsäpätkiltä. ???"For me, it's not important to do long rallies, it's important to make a good show on the television"
Niin juuri. :thumbfh:Tällaisten kommenttien vuoksi en pidä näitä nykyrallaajia oikein minään. Muutetaan kaikki osuudet vaan keinotekoisiksi yleisöpätkiksi ja huolto täyteen partyzoneja sekä kuusikerroksisia motorhomeja. Näytetään livekuvaa sitten sieltä huoltoparkista 24/7. On se helevetti kun Loebiakin kiinnostaa enemmän turhanpäiväinen show kuin lajin ominaispiirteet!
Aika huonon provon pistit.:thumbdownNo luulekkos että Lööppi olis päässy kertaakaan edes maaliin wanhan mallin Jyskälässä jossa vedettiin about 3 vrk rallia samoilla silmillä ja ohjelmassa oli sellaisia loikkareita kuin Myhinpää ja Humalamäki. Ja alle olis laitettu vaikka B-ryhmän Pösö 205 E2:n tai joku gr.4 Escort RS 1800:n ilman mitään nappivaihteita ja ohjaustehostimia ja muita apulaitteita. Tai kyenny vetään nastattomilla pyörillä ilman ennakkotutustumista läpi jostain Kielderin metsäpätkiltä. ???
Mutta valitettavasti Suomi ja Ruotsi (ja Norja) ovat aivan liian pieniä markkina-alueita joten FIA:n ja autotehtaiden yhteinen agenda oli saada rallit "sivistettyä" tällaisiksi pikkusieviksi miniralleiksi, jotta saadaan keskieurooppalaiset voittamaan kisoja ja sikäläinen yleisö kiinnostumaan rallista.
Jos Timo "Löysä" Salonen siihen kykeni, niin "vähän " paremmalla fysiikalla varustettu ex-voimistelija kykenisi myös.No luulekkos että Lööppi olis päässy kertaakaan edes maaliin wanhan mallin Jyskälässä jossa vedettiin about 3 vrk rallia samoilla silmillä ja ohjelmassa oli sellaisia loikkareita kuin Myhinpää ja Humalamäki. Ja alle olis laitettu vaikka B-ryhmän Pösö 205 E2:n tai joku gr.4 Escort RS 1800:n ilman mitään nappivaihteita ja ohjaustehostimia ja muita apulaitteita.
Paitsi että Loeb on niin epävarma kuljettaja.Jos Timo "Löysä" Salonen siihen kykeni, niin "vähän " paremmalla fysiikalla varustettu ex-voimistelija kykenisi myös.
No eihän siellä kilpailekaan kuin suomalaisia ja ranskalaisia. Ainakin jos voittajaluetteloa katsotaan. Viimeksi jonkun muunmaalainen on voittanut MM-rallin vuonna 2005! Ei ole omiaan nostamaan mielenkiintoa muissa maissa tuollainen tilanne.Viime Ranskan rallin ilmaisen internet lähetyksen katsojista 23,8% oli Suomesta, 20,8% Ranskasta, 10,2% Saksasta ja 6,9% Yhdistyneistä unigaskunnista. Tämä kertoo jotain millä tasolla rallin kiinnostavuus on maailmalla.