Ralliuutisia.

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
HUH HUH! ei meinannu kyl housuissaan pysyy ku noita kuvii katteli:thumbup: Tuolla ku tosiaan pääsis joskus käymään
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ihan sexyn näköinen väritys, verrattuna nyt vaikka ykköstallin pizzataksiväreihin:
Kieliikö tuo kyljen teippaus, että piilottelevat jotain sponsoria. On tuo vähän tylsähkö noin, mutta... mitäpä muuta Fordin voi odottaa. Harmaa merkki ja konservatiiviset britit.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Itse keisarin kommentit WRC:n promoottorisaagaan liittyen = ei jää kaipaamaan NOSia, kun heidän jäljiltä ei ole mitään mitä kaivata:

World Rally Champion Sebastien Loeb says the loss of WRC promoter North One Sport is likely to go unnoticed in his homeland.

The Frenchman said he remained baffled at the lack of television coverage for French rally fans.

Loeb said: "In France, it's difficult to understand why there is an eight-time world champion, [and] there is Sebastien Ogier growing up to the top of the sport, but we don't see anything in France of the race.

"We lost our promoter, but last year we didn't see anything in France anyway, so maybe it's not bad."

Loeb urged the FIA to find a way forward out of the current crisis in the series, adding: "For sure, there are have been some difficult moments since last season, but I just think that it's important to promote the championship.

"We have to find a new solution. For me, it's not important to do long rallies, it's important to make a good show on the television and maybe with some live television, like we saw with IRC.

"For me I drive, the rest is for them to find the good solution."

This week's Monte Carlo Rally will be screened in Britain on Eurosport. NOS went into administration last week after it breached its contract as the FIA's global promoter.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97068
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
"For me, it's not important to do long rallies, it's important to make a good show on the television"

Niin juuri. :thumbfh:Tällaisten kommenttien vuoksi en pidä näitä nykyrallaajia oikein minään. Muutetaan kaikki osuudet vaan keinotekoisiksi yleisöpätkiksi ja huolto täyteen partyzoneja sekä kuusikerroksisia motorhomeja. Näytetään livekuvaa sitten sieltä huoltoparkista 24/7. On se helevetti kun Loebiakin kiinnostaa enemmän turhanpäiväinen show kuin lajin ominaispiirteet!
 
Viimeksi muokattu:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Loeb puhuu tekstissä puhtaasti lajin tulevaisuuden ja oman työpaikkansa kannalta asiaa pohdiskellen. Ralli kuolee viime vuosien televisioinnin tasolla pakosti pystyyn. Edes isot tiimit eivät enään saa kerättyä riittävästi sponsoreita kun eihän niille mitään näkyvyyttä ole luvassa kumminkaan olipa kuljettajana sitten lajinsa parhaat tai jotkin harrastelevat ex f1 mestarit.

Rehellisesti sanottuna myös itse miljoonien muiden ohella nautin enemmän livenä näytettävistä pikku mikkihiiripätkistä, kuin 40km erikoiskokeista joista nähdään hyvällä tuurilla tunteja myöhemmin max 20sek/kärkiauto jostain hikisestä koosteesta.

Esim laajavuoren erikoiskoe oli aivan mahtava. Rinteessä näki pitkän pätkän ja loput suorana isolta screeniltä ja tämä kaikki ilman että oltaisiin vain kierrelty rinkiä jossain raviradalla/stadionilla/parkkipaikalla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
"For me, it's not important to do long rallies, it's important to make a good show on the television"

Niin juuri. :thumbfh:Tällaisten kommenttien vuoksi en pidä näitä nykyrallaajia oikein minään. Muutetaan kaikki osuudet vaan keinotekoisiksi yleisöpätkiksi ja huolto täyteen partyzoneja sekä kuusikerroksisia motorhomeja. Näytetään livekuvaa sitten sieltä huoltoparkista 24/7. On se helevetti kun Loebiakin kiinnostaa enemmän turhanpäiväinen show kuin lajin ominaispiirteet!
No luulekkos että Lööppi olis päässy kertaakaan edes maaliin wanhan mallin Jyskälässä jossa vedettiin about 3 vrk rallia samoilla silmillä ja ohjelmassa oli sellaisia loikkareita kuin Myhinpää ja Humalamäki. Ja alle olis laitettu vaikka B-ryhmän Pösö 205 E2:n tai joku gr.4 Escort RS 1800:n ilman mitään nappivaihteita ja ohjaustehostimia ja muita apulaitteita. Tai kyenny vetään nastattomilla pyörillä ilman ennakkotutustumista läpi jostain Kielderin metsäpätkiltä. ???

Mutta valitettavasti Suomi ja Ruotsi (ja Norja) ovat aivan liian pieniä markkina-alueita joten FIA:n ja autotehtaiden yhteinen agenda oli saada rallit "sivistettyä" tällaisiksi pikkusieviksi miniralleiksi, jotta saadaan keskieurooppalaiset voittamaan kisoja ja sikäläinen yleisö kiinnostumaan rallista.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
No luulekkos että Lööppi olis päässy kertaakaan edes maaliin wanhan mallin Jyskälässä jossa vedettiin about 3 vrk rallia samoilla silmillä ja ohjelmassa oli sellaisia loikkareita kuin Myhinpää ja Humalamäki. Ja alle olis laitettu vaikka B-ryhmän Pösö 205 E2:n tai joku gr.4 Escort RS 1800:n ilman mitään nappivaihteita ja ohjaustehostimia ja muita apulaitteita. Tai kyenny vetään nastattomilla pyörillä ilman ennakkotutustumista läpi jostain Kielderin metsäpätkiltä. ???

Mutta valitettavasti Suomi ja Ruotsi (ja Norja) ovat aivan liian pieniä markkina-alueita joten FIA:n ja autotehtaiden yhteinen agenda oli saada rallit "sivistettyä" tällaisiksi pikkusieviksi miniralleiksi, jotta saadaan keskieurooppalaiset voittamaan kisoja ja sikäläinen yleisö kiinnostumaan rallista.
Aika huonon provon pistit.:thumbdown
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No luulekkos että Lööppi olis päässy kertaakaan edes maaliin wanhan mallin Jyskälässä jossa vedettiin about 3 vrk rallia samoilla silmillä ja ohjelmassa oli sellaisia loikkareita kuin Myhinpää ja Humalamäki. Ja alle olis laitettu vaikka B-ryhmän Pösö 205 E2:n tai joku gr.4 Escort RS 1800:n ilman mitään nappivaihteita ja ohjaustehostimia ja muita apulaitteita.
Jos Timo "Löysä" Salonen siihen kykeni, niin "vähän " paremmalla fysiikalla varustettu ex-voimistelija kykenisi myös.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3853
Ihan asiaahan Loeb puhuu.
Vaikka tosifanit tahtovat enemmän kilometrejä niin jos lajin näkyvyys on tätä tasoa ei se ole tärkein asia mitä muuttaa.

Ensin perusta kuntoon ja sitten pikkuhiljaa rakentamaan palikoista kasaan.

Joten mielestäni aika turhaa provoilua taas täällä kun joku kehtaa oman mielipiteensä sanoa.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1028
Sijainti
South Park
Voidaa myös pohtia että mitenköhän vanhanajan kuskit pärjäis nykykuskeja vastaan jos pätkiin tutustuttaisiin sen kahden(vai kolmen? :doubtful:) nuotitusvedon verran sivariautolla eikä sahattaisi reittiä läpi hulluuteen asti (ja testailtaisi ihan kilpurin kanssakin) niinkuin ennen vanhaan..? ;) Tuskin kovin hyvin ainakaan.

Nykykuskien refleksit on tottuneet WRC autojen todella koviin mutkanopeuksiin. Vaikka Beessä on voimaa niin mutkanopeudet on nykymittapuulla onnettomat, tuskin olisi Loebille millään lailla ylivoimainen tehtävä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Viime Ranskan rallin ilmaisen internet lähetyksen katsojista 23,8% oli Suomesta, 20,8% Ranskasta, 10,2% Saksasta ja 6,9% Yhdistyneistä unigaskunnista. Tämä kertoo jotain millä tasolla rallin kiinnostavuus on maailmalla.
No eihän siellä kilpailekaan kuin suomalaisia ja ranskalaisia. Ainakin jos voittajaluetteloa katsotaan. Viimeksi jonkun muunmaalainen on voittanut MM-rallin vuonna 2005! Ei ole omiaan nostamaan mielenkiintoa muissa maissa tuollainen tilanne.

Toisaalta pieni vaikutus noihin lukuihin voi myös olla sillä kuinka valveutuneita missäkin maassa ollaan nettistriimien hyödyntämisessä. Suomessa autourheilufanit sattuneesta syystä osaavat hyödyntää nettitarjontaa tottuneesti.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös