Rally Guanajuato Mexico 2012

Kiertokanki

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
579
Sijainti
Männän alapuolella
Meinasin arvuutella että saiko ne Novikovin jälkeen tulleet Fordit ulosajopaikasta viestiä autoon vaiko ei, no ilmeisesti saivat (= vieläkin nolompaa Latvalan kannalta).
eli asia loppuun käsitelty. kotelo ei kestä. ois voinu ajaa novikovin ohi varovarovasti ja sit loppupätkän ilman nuottia yhdellä kädellä ja ottaa 15 pistettä ja powerilta kolme lisää. mut eihän se käy. paljo mukavampi on yrittää jotain sellasta mistä saa joko headlinen yhdeks päiväks autourheilualan joka julkaisuun "lentävänä suomalaisena", tai sitten Wilsonilta hatullisen paskaa ja ison peilin mihin sitten voi kattella. Nopee kuski se on, sitä en kiistä. Harva vaan on suihkuttelemassa shamppanjaa auton pohjan päällä seisten.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1340
Kunnon spekulaatiota. Kyllähän tuo oli selkeä, että ei ollu enää mitään tehtävissä, kun Jevgenin raato tuli näkyviin.

http://www.youtube.com/watch?v=lzsWe-TS0n8#t=7m46s

Tuosta näkee inkkarin kunnolla. Ihan selkee runkipaikka näin suomenkielellä sanottuna. Ainakin itse olisin tuossa katsomassa :rolleyes: Homma on jo menetetty, kun JM vasta äkkää kääntää, sen verta tuli silmille.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vai että turvakaaret mutkalla.... Kuinkahan monta pistettä aikojen saatossa olisivat Markku Alén ja/tai Colin McRae menettäneet, jos noita turvakaaria olisi tuollatavoin kryssätty millmetrimitan kanssa....:nope::wall:
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Vai että turvakaaret mutkalla.... Kuinkahan monta pistettä aikojen saatossa olisivat Markku Alén ja/tai Colin McRae menettäneet, jos noita turvakaaria olisi tuollatavoin kryssätty millmetrimitan kanssa....:nope::wall:
Tämä nyt on ihan selkeä kohta säännöissä. Pieni naarmukin näissä riittää. Toki tässä kohtaa ei hirveästi mittaa tai suurennuslasia edes tarvinnut taskun pohjalta kaivaa kun kaaret olivat aivan päin vittua.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
"The Finn was setting an incredible pace through the longest stage ..."

Hoh hoijaa. Kuski siellä tietysti ajoi ulos oman virheen takia, mutta kyllä alkaa ihmetyttämään myös koko teamin touhu. Eikö ne muka saa yhtä nuorta kuskia kuriin, vai mihin ihmeeseen tuossa vaiheessa kisaa tarvittiin "uskomattomia pätkäaikoja" ? Ja sitten Wilson vielä kehtaa hehkuttaa Fordin hyvää soravauhtia kisan jälkeen. Katsoisi niitä pistetaulukoita, eikä pelkkiä pätkäaikoja. Eikä edes ne pätkäajat kerro vauhdista mitään, kun citikoiden ei tarvinnut puristaa.

Nyt Minille äkkiä rahaa jostain vaikka keräämällä kolehti, että saadaan citikalle edes joku kilpailija.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Se on Portugalissa Latvala melkeimpä pakkovoiton edessä, jos meinaa viellä pysyä muiden tahdissa pisteen keruussa. Tai sitten Solbergin täytyy alkaa voittamaan.
Tulee melko tylsä loppukausi jos Loebbi voittaa Latvalan sielläkin...

Täytyy ihailla tuota Giraudettia miten pysyy rauhallisena vaikka auto rullaa sen kymmenen kertaa.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Luulenpa volkkarilla olevan aivan muut tavoitteet, kuin pari satunnaista voittoa ja 'eniten kaatoja kauden aikana' ennätys.:p
Kyllä se Latvala volkkarille taitaa mennä ensi kaudeksi. Nehän sanoivat että haluavat nopeimman mahdollisen kuskin jota tarjolla on. Eivät mitään kakkoskuskia.

Jouhkihan paljasti myös että Citikka olisi halunnut Latvalan täksi kaudeksi, mutta joutuivat tyytymään Hirvoseen.

Eli näyttää silti olevan kysyntää nopealla mutta virheherkällä kaverilla, Noilla varmoilla kavereilla ei tuo kysyntä ole yhtä kovaa:thumbup:
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Eivät siis hae Ogierin kaveriksi mitään kakkoskuskia, vaan sellaista jolla on myös potentiaalia ajaa mestaruudesta, eli silloin laskuista voi jättää Sordon ja Peteerin pois, nämä ovat enemmänkin tuollaista kakkosluokkaa.:ahem:
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Eivät siis hae Ogierin kaveriksi mitään kakkoskuskia, vaan sellaista jolla on myös potentiaalia ajaa mestaruudesta, eli silloin laskuista voi jättää Sordon ja Peteerin pois, nämä ovat enemmänkin tuollaista kakkosluokkaa.:ahem:
Itse kyllä antaisin mahdollisuuden Petterille tai Sordolle. Latvalahan on näistä vaihtoehdoista nopein, mutta tiellä pysyminen tuntuu olevan ongelmana. Volkkarilla varmasti halutaan myös voittaa valmistajien mestaruus. Silloin vaaditaan yleensä molemmat kuskit maaliin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tämä nyt on ihan selkeä kohta säännöissä. Pieni naarmukin näissä riittää. Toki tässä kohtaa ei hirveästi mittaa tai suurennuslasia edes tarvinnut taskun pohjalta kaivaa kun kaaret olivat aivan päin vittua.
Varmaan oli säännöissä juu - en ollenkaan epäile. Mutta tuollainen sääntö on lähinnä hanurista. Olikos se 1992 kun Cilin Colin paalitteli Legacyn jo shakedownissa ja sitten vielä pari kertaa itse kisan aikana s.e. autossa ei takuulla ollut yhtäkään suoraa peltiä ja ikkunat oli vähiinpäin korvattu plastiikalla. Taisipa siinä kevätjuhlaliikkeiden tuoksinassa nuottivihkokin kadota mutta tuokaan ei isommin haitannut rallin ajamista.
Kuskien pitäisi saada jatkaa jos vain auto on edes jollain lailla ajettavassa kunnossa. Jos lähdetään tällaiselle nykymuotoiselle alamittaisiin välimerkkeihin sekaantumis linjalle, niin johan toki pitäisi sitten määrätä keskeyttämään jos joku tukivarsi on sevverran mutkalla että pyörä sojottaa ihan väärään suuntaan tai jokin muu tieliikennelain edellyttämä varuste, kuten sivupeili on tippunut matkan varrelle.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
vaan sellaista jolla on myös potentiaalia ajaa mestaruudesta
Eli jäljelle jäävät Ogierin jälkeen Loeb, joka tuskin irtoaa sitikalta mihinkään, ja pitkällä tähtäimellä Neuville. :ahem:

Noihin vanhoihin aikoihin on tässäkin asiassa vähän turha verrata, niin monta asiaa on muuttunut. Kuljettajien turvallisuus on kuitenkin se ykkösjuttu. Jos kaaret ovat vääntyneet niin toinen ulosajo voisi olla jo kohtalokas.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18479
Itse kyllä antaisin mahdollisuuden Petterille tai Sordolle. Latvalahan on näistä vaihtoehdoista nopein, mutta tiellä pysyminen tuntuu olevan ongelmana. Volkkarilla varmasti halutaan myös voittaa valmistajien mestaruus. Silloin vaaditaan yleensä molemmat kuskit maaliin.
Samoin itsekkin antaisikin Petterille tai Sordolle mahdollisuuden, tosin Petterillä on nyt hyvä olla Fordilla ja aiempien uutisten mukaan hän itse liian isolla palkka pyynnöllä ajoi itsensä pois Volkkari toisen kuskin paikalta.

Eli jäljelle jäävät Ogierin jälkeen Loeb, joka tuskin irtoaa sitikalta mihinkään, ja pitkällä tähtäimellä Neuville. :ahem:
Toisinaan vaan tuntuu että kun Loeb lopettaa niin siihenkään ei jää ranskalaiskuskien hallinta WRC:ssä kun on Ogierit ja kumppanit.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Neuvillehän on toki vain valeranskalainen eli belgialainen, mutta toivottavasti pysyy siitä huolimatta PSA:lla jatkossakin.

Eikös VW:kin voisi periaatteessa ottaa vaikka molemmat, Latvalan ja Sordon. Rahanpaskoo on ilmeisesti sen verran että voidaan vaikka vaihdella kolmen kuskin kesken kuka ajaa missäkin kisassa pisteistä ykköstiimissä ja kuka on vuorollaan nurkassa häpeämässä "junioritallissa" (tosin Ogierin kanssahan tämä kuvio kusisi huolella heti alkuunsa). Ja vieläkin jäisi Mikkelsenille se neljäs VW ajettavaksi.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3627
Sijainti
JKL
VW:n on "pakko" ottaa Saksalainen kuski yhteen autoon. Ja ilmeisesti se on Wiegand
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Aaa scheisse, no siihenpä se kosahti heti. Mutta ehkä parempi antaa yksi auto kotimarkkinoiden kuskille eli saksalaiselle kuin kaksi autoa portugalia puhuville elämysmatkailijoille. :p Hiukan on eri huolet ja murheet verrattuna Miniin (kuka pääsee ajamaan vs. kenellä on varaa ajaa).
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Kuskien pitäisi saada jatkaa jos vain auto on edes jollain lailla ajettavassa kunnossa.
Mitäs sitten kun ensimmäinen kuski kuolee kun turvakaaret pettävät lopullisesti toisen pyörähdyksen myötä? Kyllä tuo sääntö on siellä ihan syystä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Aaa scheisse, no siihenpä se kosahti heti. Mutta ehkä parempi antaa yksi auto kotimarkkinoiden kuskille eli saksalaiselle kuin kaksi autoa portugalia puhuville elämysmatkailijoille. :p Hiukan on eri huolet ja murheet verrattuna Miniin (kuka pääsee ajamaan vs. kenellä on varaa ajaa).
Eikös Minin kuviot selity pitkälti sillä, että ollakseen Factory Team, sen täytyy osallistua KAIKKIIN rallieihin ja vieläpä kahdella autolla. Prodrivellä ei rahat/mielenkiinto riitä siihen, mutta Araujo & Nobre duolla on sevverran enempi massia, että voivat kiertää koko sarjan läpi. Väliäkö hällä sitten vaikka etenkin Nobre on hitaampi kuin kukaan suomalainen B-juniori
 
Ylös