Rally Guanajuato Mexico 2017 - Kukas tälläkertaa vie voiton?

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4318
Sijainti
Parc Fermé
Kahden ensimmäisen kisan top3:
Monte: Ogier-Latvala-Tänak
Ruåtsi: Latvala-Tänak-Ogier
Jos Mexicossa meno jatkuu samanlaisena niin lopputulos on Tänak-Ogier-Latvala?

Krhmn. Tehkäämme jotain persaukista analyysia alkukaudesta, kieli poskessa ofc:

Alkukausi on ollut aikas tasainen, ja Hyundailla vauhtia on riittänyt. Valitettavasti Neuville on hajottanut kummassakin kisassa autonsa jousituksen johtopaikalta. Paddon taas... eka kisa meni piloille valokuvaajan jäätyä alle ja Ruotsin lumilla ohjaustehostin sanoi sopimuksensa irti. Muuten olisi todennäköisesti top5:ssa ollut heittämällä.

M-Sportin valtakunnassa on kaikki todennäköisesti erittäin hyvin. Tänak haastaa hyvin Ogieria ja sama toisinpäin. Jotain pieniä teknisiä ongelmia kuitenkin tullut ilmi (mm. Tänakin Monten päätöspäivänä auto muuttui moottoriäänien perusteella Subaruksi... Viruvalgella ollut tuon lisäksi kummassakin kisassa jonkinasteista vaihdelaatikkovikaa ja Ogier taas valittanut pidon puutetta jäisillä teillä. Vaan mites Mexicossa?)

Citroenin alkukautta ei oikein voi kauniisti kuvailla. Auton piti olla hyvä haastaja mutta silti se viimeinen puristus on jäänyt puuttumaan. Breen näyttäisi olevan tasaväkinen, Meekekin on ollut nopea mutta valitettavasti usein myös se nopeus on tuonut erinäköisiä ajovirheitäkin. Myös sekin kertoo ilmeisesti jotain että ainut pohja-aika on tähänmennessä Stéphane Lefebvren nimissä.

Toyota Gazoo Racing. "Heitettävä riisipussi joka ei vain kulje mihinkään". Puuppolan vaari nauraa partaansa tällähetkellä. Latvala on näyttänyt että tuolla autollakin pääsee lujaa. Hännisen otteet olleet pettymyksiä. Mexicossa olisi kiva jos Yariksessa olisi tähtäin osoitettu muualle kuin puuta kohti. Toivottavasti kumpikin auto saataisiin maaliin ehjänä.

Ps. Suurin syy miksi tuli tälläinen alustus rustattua oli tämä: Paddon ei turhia odotellut. 3pv Ruotsista ja äijä ajaa jo testiä Mexicon päässä: https://twitter.com/planetemarcus/status/831946929516978177

Tämän vuoden Mexicosta enempi sitten 3vkon päästä. Lähtölistaa ei ole saatavilla vielä. Pätkäaikataulut on kyllä. 6 erinäköistä kaupunkipätkää (perusjuttu tuollapäin et 5-6 tynnyrinpyöritystä ja pari pirun pitkää). Pe-aamuna sitten taas kukko kiekaisee ja kuskien pitää olla hereillä kun heti alkuun melkein 55km pikataival, ehkä kyseisen kisan tunnetuin pätkä eli "El Chocolate".

Vamos!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10366
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Kaksi kisaa on ajettu asfaltilla, lumella ja kylmässä, nyt tulee eka sorakisa, röykkyisemmät tiet, kuumempi ilma ja korkeampi ilmanala. Autojen kulku soralla ja kestävyys tulee olevaan merkittävässä roolissa. Hyundai vaikuttaa olevan nopein auto ja Neuville nopein kuski, jos vaan pääsisi maaliin asti. Tänak on nopea, ja toki Ogier aina vahva, vaikka onkin sortunut yllättäviin virheisiin näissä kisoissa ja Fordin kanssa varmaan vielä vähän tuntuman hakemista ja Fordissa ollut eniten teknisiä vikoja. Citroenilla taas säätöjen kanssa hakua ja kuskeilla epävarmat otteet. Toyota taas täysi kysymysmerkki soralla, onko Latvala päässyt juurikaan tekemään testiäkään vielä kesäkelillä? Tosi vaikea kyllä nyt heittää veikkausta voittajaksi, mutta ollaan nyt optimistisia ja toivotaan että Toyota kulkee soralla, kestää maaliin asti ja Latvalan hyvä meininki jatkuu. Saa muuten nähdä miten autoissa pysyy spoilerit kiinni noissa röykyissä.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Latvala ei eilisessä haastattelussa ollut niin luottavainen koska joutuu aura-autoksi. Onneksi auraajasääntöä muutettiin tälle kaudelle, viime vuonna ensimmäisenä lähtenyt kärsi vielä enemmän.

Citroenin tilanne on mielenkiintoinen. Onko auto yhtä vaikea Meksikossakin vai saavatko korjattua? Miksi Meekellä ajettavuusongelmia muttei Breenillä? Vai onko ollut?
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7341
Breen taisi myös sanoa Ruotsissa, että nyt on tehtävä paljon töitä auton kanssa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Neuville on vahvin voittaja ehdokas. Sordokin uhannee podiumia. Meeke ja Paddon täysin arvoituksia. Hänniselle ei kovin tuttu ralli, vaikka taisi olla nuotittamassa viime keväänä?
Tänakilla riittää varmasti yritystä, mutta onko lähtöpaikka huono?
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2237
Sijainti
JKL
Näkee tässäkin ketjussa uusien autojen ja Toyotan alun sekä VW:n lopettamisen vaikutuksen. Kiinnostaa montaakin kirjoittajaa spekuloida ennakko ketjuun vaikka kisan alkuun on monta viikkoa kun viimekaudella hyvä jos kiinnosti edes rallin aikana... Positiivista pöhinää sanoisin...

Nyt toivoisin Latvalalta malttia ajaa eka päivä rauhassa kun kuitenkin häviää lähtöpaikan takia. Muuten Neuville jatkanee samaa kyytiä kun kahdessa edellisessäkin kisassa. Toivottavasti nyt tulisi myös tulosta...
 

Renaultisti

Active member
Liittynyt
15.12.2016
Viestit
28
Olikohan jossain juttua, että Latvala olisi ajanut yhden päivän soralla? Jotain pätkiä syksyltä näyttää olevan soratesteistä. Joku viisaampi on joskus sanonut, että jos auto toimii hyvin Ruotsissa, niin se toimii myös soralla... Toivottavasti on Toyotan tyypit hiomassa moottoreita Meksikossa tai jossain muualla yhtä korkealla, että ei tule yllätyksiä korkeuden suhteen.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
710
Lefebvre ajaa toista C3:sta Meksikossa :thumbdown. Mieluummin olisin nähnyt Breenin nimenomaan Meksikossa ajamassa uutta autoa ja Lefebvre sitten Korsikalla.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7341
Neuvillella on niin hyvä lähtöpaikka, että ilman teknisiä vikoja Meksikosta on otettava voitto. Paddon, Meeke ja Hänninen lähtevät myös takaa, joten ainakin sen puolesta heilläkin olisi nyt hyvä mahdollisuus ajaa hyville sijoille.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
6282
Sijainti
Helsinki
Latvalan voitto olisi värilasein katsottuna komea juttu, mut en ole ollenkaan tasaista kisaa vastaan. Tämä voi olla paluuta 90-luvun lopulle, kun itse katsoin YLE:n puolen tunnin koosteet ja taso oli kova. Tämän lisäksi vielä iso määrä tehdastalleja.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Uskon että Puuppola jatkaa voittoaan myös Meksikossa. Viina virtaa ja naisia piisaa niin mikäs siinä on pyöritellä Toyotaa.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1325
Meksiko taitaa olla se kauden pahin kisa aura-auton roolissa, joten Latvalalla tulee vaikeaa avauspäivänä. Nyt pitäisi Neuvillella olla hyvä tilaisuus napata voitto, kunhan muistaa ottaa olutta jäähdyttimeen. Shitroenit tuskin saavat näin nopealla aikataululla ongelmiaan kuntoon. Sen verran hukassa tuntuu ajettavuus olevan, eikä kukaan tunnu tietävän mikä on vialla. Eikös sitikka kehittänyt alunperin wrc-autoaan DS3:n pohjalle? Heti kun malli vaihtui C3:een kaikki alkoi mennä alamäkeä. Jotenkin tuntuu että tämä kisa on Hyundai-kolmikon heiniä.
Meksikossa osanottajia on joka vuosi naurettavan vähän ja aikaero suomeen vähän rajoittaa kisan seuraamista, mutta Meksikossa on kyllä todella innostunut ralliyleisö. Fiilis näyttää olevan pätkillä katossa.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
933
Fordilla ei kestä moottori. Toyota lentää korkealla lujaa takaspoilerin ansiosta, mutta Hänninen.. Latvala?? Citroen vaikeroi, mutta voi Meeken voimin yllättää. Hyundai ja Neuville voita.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2192
Lefebvre ajaa toista C3:sta Meksikossa :thumbdown. Mieluummin olisin nähnyt Breenin nimenomaan Meksikossa ajamassa uutta autoa ja Lefebvre sitten Korsikalla.
Se nyt oli tiedossa, että ajavat vuorotellen Korsikaan asti C3:lla. Korsikasta alkaen on kolme autoa viivalla. Se on tietty vähän erikoista, ettei Breen pääse edes vanhalla DS3:lla mukaan. Toki täysin eri auton tarvikkeet olisivat varmaan tarvinneet oman laivarahdin ja ne on laitettu jo menemään Monten aikaan. Silloin ei vielä kukaan ajatellut Breenin olevan heidän ykkösnyrkki MM-sarjassa. Luulisi olevan varaa f1-tyyliin lähettää kaikki vaikka yksityiskoneilla jos on tarvetta. Citikkaa ei kuljettajien pisteet kiinnosta.

Meksikon olosuhteiden takia olisi ehkä ollut ihan fiksua laittaa se DS3 ryömimään läpi. Se on siellä jo toimivaksi todettu. Näistä uusista ei tiedä mitä kaikkea kuumassa ja ohuessa ilmassa keittää kun ei voi testata.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Jossain ulkomaiden foorumeilla pohtivat, josko Citroen on ottanut ralliautoon vähän liikaa vaikutteita WTCC autosta? Se vois tietty meinata että asfaltilla kulkee.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7341
Nuotituksessa sattuu ja tapahtuu. Tänakin Volvo päätyi puuhun:

 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Saa ainakin valvoa, kun tätä seuraa. Tahkon selonteon perusteella rallista tulee mielenkiintoinen. Autoja joudutaan säätämään jatkuvasti kilpailun aikana olosuhteiden mukaan. Myös kuljettajien kestävyys joutuu koetukselle. Mäkisen Tommin neuvoin vain tietä katsellaan ja ajetaan. Teknisiä murheita tulee useammalle kuskille.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
631
Saa ainakin valvoa, kun tätä seuraa. Tahkon selonteon perusteella rallista tulee mielenkiintoinen. Autoja joudutaan säätämään jatkuvasti kilpailun aikana olosuhteiden mukaan. Myös kuljettajien kestävyys joutuu koetukselle. Mäkisen Tommin neuvoin vain tietä katsellaan ja ajetaan. Teknisiä murheita tulee useammalle kuskille.
Minkähänlainen nuotti löytyy papereista tuolle kohtaa kisaan...:D
 
Ylös