Ranskan GP

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
kraatu:
Onko noilla aina varaletkussakin miehet kiinni?
Ei ainakaan Ferrarilla, ja minusta ne samat miehet vaihtoivat vaan sitä bensaletkua.
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Äääh, kyllä oli ihan luvalla sanoen surkia kisa! Meinasin nukahtaa siinä loppuvaiheilla, mutta onneksi kaveri älys soittaa ja sen avulla pysyin hereillä. Kilvanajosta ei kyllä nyt ollut mitään tietoa, siellä vain mennään monen sekunnin välein sulassa sovussa.

Sitten ohjaus. Mistä ne tonkii tuommosia äijjiä? Tuommoset äijjät passais paljon paremmin ohjaamaan jotakin kova tempoisia tapahtumia, kuten shakki-otteluita. yuck

Sitä saa myös ihmetellä, että mistä ihmeestä Ralffi on löytänyt tuommoisen vauhdin. On tainnut Williamsista tulla auto suoraan Ralfin käsiin. Istuu kuin viime kaudella Ferrari MS:n käsiin. Kunpa se toinen iso Brittitiimi saisi tehtyä tuollaisen auton eräälle suomalaiselle miehelle.
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
patriot:
Ei pysty tämän sivun "tifosit" myöntämään sitä faktaa, että Ferkku ei enää hallitse ykkösiä entiseen malliin! McLaren pystyy hyvänä päivänä voittamaan heidät vuoden vanhalla autolla. Williams on taas noussut ehkä jo kokonaispakettina ykköseksi!

Voitti mestaruuden kuka tahansa on tämä kausi tähän mennessä ollut 10-kertaa mielenkiintoisempi kuin edellinen!
Kyllä minä ainakin pystyn myöntämään tämän tosiasian aivan helposti. Williams on tällä hetkellä "maileja" edellä, McLaren ja Ferrari suurin piirtein tasoissa. Mutta on siinä hyviäkin puolia. Tuleepahan tällekin foorumille (todennäköisesti) hieman "laajapohjaisempaa" keskustelua, eikä sitä ainaista Ferrari/McLaren tai Schumi/Kimi väittelyä. Toivottavasti...

Ja ihan noin mielenkiinnosta. Saisi vaikka tuo VM:n Mr. Piola mennä vaihteeksi konttaaman Williamsin auton ympärille ja tehdä siitä muutaman maukkaan paljastuksen. Tuntuisivat meinaan ne mielenkiintoisimmat innovaatiot löytyvän tällä hetkellä siltä suunnalta.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Kisa oli tapahtumaköyhä, mutta MM-taistelun kannalta melko jännittävä ja tasainenkin. Lopputulos toi taas lisää mielenkiintoa pistetaulukkoon.

Williams kulki käsittämättömän kovaa. Michelin auttaa heitä jätättämään Ferraria, McLarenin vanhan auton potentiaali taitaa olla lopuillaan vaikka Nyrre vielä hyvin menikin. Kaikki kärkitallien kuskit ajoivat hyvän kisan, Rubens toki pienin varauksin.

Vaikuttaisi siltä, että Michelinillä on ennemminkin nopeus- kuin kestävyysetu. En ainakaan huomannut, että esim. Schumacher olisi jäänyt jotenkin erityisesti stinttien lopussa, melkein päinvastoin. Michelinin renkaissa tuntuu olevan vain todella hyvä "päällinen", ja niillä pääsee kovaa aika-ajossa ja muutenkin heti varikkokäynnin jälkeen. Tämä osaltaan sotkee sitä sääntöä, että myöhäisempi varikkokäynti olisi automaattisesti parempi. Bridgestone tuntuu olevan tässä suhteessa vähän "vanhanaikaisempi". Nopeudessa eroa Michelinin hyväksi kuivalla voisi olla sellaiset puoli sekuntia. Sateella taas Bridgestonen eduksi useita sekunteja.

Kausi jatkuu joka tapauksessa mielenkiintoisissa merkeissä eteenpäin, vaikka itse kisat olisivatkin huonoja.
 

Under

Well-known member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
427
JJ ja pikkupoika kohelsi taas enemmän ku laki sallii. Muutenkin olis selostajan vaihto paikallaan jo pikkuhiljaa.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Charlie:

Kausi jatkuu joka tapauksessa mielenkiintoisissa merkeissä eteenpäin, vaikka itse kisat olisivatkin huonoja.
Näin on. Vaikka kisat olisivatkin tylsiä pääasia on se, että jännitys MM-tilanteen osalta säilyy mahdollisimman pitkälle syksyyn. Viime vuonna oli tylsät kisat ja tylsä MM-sarja. Tällä kaudella on jopa nähty mielenkiintoisia kisoja (vaikka ohitukset ovat kaikkialla olleet aika vähissä) mutta mikä tärkeintä, MM-taistelussa on mukana vielä neljä kuljettajaa kun samaan aikaan viime vuonna laitettiin jo sinetti Schumin mestaruudelle.

Eli vaikka kausi tullee jatkumaan todella jännittävänä ei kisoissa varmaankaan tulla näkemään spa 2000:maisia ohituksia kärjen tuntumassa.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Kisan ainoa tasapäinen ohituskin ilmeni sitten tallin sisäiseksi "järjestelyksi". Siis Frentzen ohitti Heidfeldin Sauberillaan. Kuljettajien kommenttien perusteella Heidfeldin taktiikka muutettiin kesken kisan kahteen pysähdykseen, HH:n jatkaessa kolmella. Oli siis järkevää päästää HH Nickin edelle sopuisasti. Heinz ehti ruutulipulle lopulta ensin, joten kolme stoppia vaikutti paremmalta ratkaisulta.

Loput ohitukset taisivatkin sitten olla Barrichellon ohituksia selvästi hitaammista kuljettajista.
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
JOC:
kraatu:
Onko noilla aina varaletkussakin miehet kiinni?
Ei ainakaan Ferrarilla, ja minusta ne samat miehet vaihtoivat vaan sitä bensaletkua.
Voi olla joo. ehkä lisäsin omat marjani soppaan ja hain dramatiikkaa. wink Eipä ole muuten enää tietoakaan siitä Ralfin heikkoudesta, onkohan sitä oikeasti ollutkaan..
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Jos tällä kaudella Schumacher on maailmanmestari niin sen etunimi on Ralf!
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
öö ruz:
Jos tällä kaudella Schumacher on maailmanmestari niin sen etunimi on Ralf!
Äkkiäpä tuossa saattaa vielä voimasuhteet keikahtaa. Kukapa olisi kauden alun jälkeen uskonut, että Williams tulee näin vahvasti vielä mukaan kuvioon. Lisäksi on hyvä muistaa, että Ferrari johtaa vielä molempia sarjoja. Tässähän on mestaruustaisto vasta alkamassa...

<small>[ 06-07-2003, 23:54: Message edited by: RK-62 ]</small>
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Niin mutta jos katsotaan kolmesta viime kisasta kuntopuntari niin Williams on ylivoimainen.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
öö ruz:
Niin mutta jos katsotaan kolmesta viime kisasta kuntopuntari niin Williams on ylivoimainen.
Tuohon voi varmaan laskea vielä Monaconkin mukaan ja miksipä ei Itävaltaakin. Montoya keskeytti sentään kisan johdosta. Toki hyvältä näyttää Williamsin kannalta nyt, mutta aika avoin tässä on vielä tilanne. Onneksi sentään näin, kun nuo kisat ei ole suurin osin olleet mitään kovin jännittäviä.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
kraatu:
Tuli muuten heti mieleen, että Coulthardille olis tullu 'yllättäviä ongelmia' varikolla Kimin pitämiseksi Davidin edellä noinniinku huomaamattomasti. Ja että tikkaripoju ei olis ollu oikeen juonessa kiinni. Onko noilla aina varaletkussakin miehet kiinni?
Jos tuo pitää paikkansa, niin täytyy kyllä sanoa, että kyllä ovat melkoisia näyttelijöitä McLarenin koko pitcrew, kun saivat näyttämään tankkausongelmat NOIN aidoilta. :D Daven auton tankkaaja toimi varamasti McLarenin palkkaama stuntnäyttelijä, koska kohtauksen vaarallisuus vaati sitä. :D Olihan siinä yliajon mahdollisuuskin.

Ei tallimääräyksiin ollut tuossa tilanteessa varaa, vaan David yritettiin saada varmasti liikkeelle mahdollisimman pian. Schumacherin kanssa oli kuitenkin todella tiukka kisa koko ajan ja tärkeintä olisi ollut pitää myös David Michaelin edellä.
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
Kerkesin jo kertoa, että ajatukseni oli ehkä 'hieman' korkealentoisia.. :D Aikaero Schumiin tais olla silloin vain noin 4sec, eli ei paljon ollut kikkailuun varaa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
En kyllä itse ymmärrä miten kaikki morkkaa jatkuvasti Bridgestoneja. Hyvinhän toi Ferrari nyt niillä kulki. Ei ollut sellaisia pito-ongelmia kuin oli Monacossa jossa Michelin oli kyllä huomattavasti parempi. Ja muut Bridgestonen tallit? Olisiko niillä edes normaalistikkaan mahdollisuuksia ILMAN selkeää rengasetua kärkikymmenikköön? Kaikkien Michelin-tallien takana on iso autotehdas! Bridgestonella vain Ferrarilla ja BARrilla on autotehdas takana ja muut on yksityistiimejä. Jo siinäkin suhteessa tulosliuskat renkaiden suhteen on ihan normaalit!

Nopeaan ne voimasuhteet kääntyy jos on kääntyäkseen. Taisin jo jonkin aikaa sitten sanoa että Williams on todennäköisin tallimestari, kiitos Davidin ja Rubenssin. McLarenkin on tällä hetkellä nopeampi kuin Ferrari, ainakin Kimin alla, kun vain vehkeet kestää. Mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että Kimin mestaruuteen en usko. Tehtävä on luokkaa lähes mahdoton vanhalla autolla. Mielestäni olisi riskin paikka tuoda se uusi auto ensi kisaan jos on mahdollista että se kestää kisapituuden. Tosin voihan olla että McLarenilla tietävät että auto ei kestä millään maaliin saakka jolloin sitä nyt ei tietystikkään kannata mukaan vielä ottaa. Kohta vaan kuitenkin käy niin että MP4-17D:llä sanotaan heihei maailmanmestaruuksille. Oikeastaan ihan oikein McLarenille. Mitä ovat puolivuotta tämän kauden auton suhteen jäljessä. Vai oliko se MP4-18 sittenkin ensi kauden auto? Tuskin ne edes McLarenilla sitä tietää.

TV-ohjaaja oli tyypillistä F1-tasoa. Ja idiootti-ranskalainen. Oli hyvä että molemmat patongginsyöjien autot lasahti alle että vältyttiin katsomasta Relluja koko ajan TV-ruudussa. Taisi olla Rellulla Mersun tyylinen kotikisa. Kaikki mitä vain on mahdollista ottaa motista irti. Olihan ne normaalia lähempänä McLarenia ja Ferraria aika-ajoissakin. Luotettavuuden kustannuksella. Niin ja Trulli. Jos kaveri ehdottelee pilanpäiten kypärään värityksiä niin ei kannata suostua. Oli aivan hirveän värinen kypärä.

Jos Minardi toteuttaa uhkauksensa Silverstonessa niin luulen että ainakin Stoddartin taru ykkösissä loppuu aika pian sen kisan jälkeen. Ellei koko Minardin. Tosin kuka sitä edes tuonne kaipaa ajelemaan sekuntitolkulla muita kierroksella hitaampana.
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
Saisi tulla se paljon odotettu teknisestä viasta johtuva keskeytys jo Schumillekkin!
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Karpow:
kraatu:
Tuli muuten heti mieleen, että Coulthardille olis tullu 'yllättäviä ongelmia' varikolla Kimin pitämiseksi Davidin edellä noinniinku huomaamattomasti. Ja että tikkaripoju ei olis ollu oikeen juonessa kiinni. Onko noilla aina varaletkussakin miehet kiinni?
Jos tuo pitää paikkansa, niin täytyy kyllä sanoa, että kyllä ovat melkoisia näyttelijöitä McLarenin koko pitcrew, kun saivat näyttämään tankkausongelmat NOIN aidoilta. :D Daven auton tankkaaja toimi varamasti McLarenin palkkaama stuntnäyttelijä, koska kohtauksen vaarallisuus vaati sitä. :D Olihan siinä yliajon mahdollisuuskin.

Ei tallimääräyksiin ollut tuossa tilanteessa varaa, vaan David yritettiin saada varmasti liikkeelle mahdollisimman pian. Schumacherin kanssa oli kuitenkin todella tiukka kisa koko ajan ja tärkeintä olisi ollut pitää myös David Michaelin edellä.
TT kun mietti Kutin tullessa varikolle, että
hän saattaa ohittaa Kimin, totesin ääneen parille kaverilleni, että Mäcin henkilöstö pitää huolen siitä ettei Kuti pääse Kimin eteen. No näytelmä onnistui täydellisesti siihen asti kunnes se kaveri ei saanutkaan eka vedolla letkua pois, ja tikkariukko otti aavistuslähön, siis nosti kepin pois regoiden tankkaajaäijän liikkeisiin (niinhän ne käytännössä tekee aina). Lopputuloksena taas kaivoivat itselleen kuoppaa, niinkuin Räkälle viime kisassa ajattamalla häntä vähän tehokkaammalla koneella.
 

Hënkka

Guest
Olipas turha kisa. Ei millään jaksanut pysyä heriellä ja kuuntelun puolelle meni. Tuomisen sanaan voi tunnetusti luottaa. wink Mitään en ilmeisesti menettänyt.

Ralf on kyllä nostanut viime aikoina osakkeitaan hurjasti. Sehän osaa ajaa. :)
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Schumacher oli radalla niin lähellä jo ennen DC:n varikkokäyntiä (pari sekuntia Davidista) että McLaren ei varmasti alkanut tekemään mitään näytelmiä tahallaan. Siihen ei yksinkertaisesti ollut varaa.
 

MP4/18A

Well-known member
Liittynyt
21.5.2003
Viestit
45
French GP - fastest laps in the race
1. Juan Pablo Montoya - 1'15"512 - lap 36
2. Ralf Schumacher - 1'15"698 - lap 37
3. David Coulthard - 1'15"981 - lap 17
4. Michael Schumacher - 1'16"303 - lap 19
5. Kimi Raikkonen - 1'16"609 - lap 19
6. Jarno Trulli - 1'17"025 - lap 33
7. Fernando Alonso - 1'17"029 - lap 11
8. Mark Webber - 1'17"068 - lap 47
9. Rubens Barrichello - 1'17"104 - lap 47
10. Jenson Button - 1'17"149 - lap 19
11. Olivier Panis - 1'17"398 - lap 36
12. Antonio Pizzonia - 1'17"416 - lap 67
13. Jacques Villeneuve - 1'17"786 - lap 49
14. Cristiano da Matta - 1'17"870 - lap 63
15. Heinz-Harald Frentzen - 1'18"099 - lap 18
16. Jos Verstappen - 1'18"754 - lap 66
17. Nick Heidfeld - 1'18"994 - lap 21
18. Giancarlo Fisichella - 1'19"093 - lap 23
19. Ralph Firman - 1'19"345 - lap 13
20. Justin Wilson - 1'19"588 - lap 25

Miksiköhän Kimin kierros oli noin hidas verrattuna kuutioon? :confused:

<small>[ 07-07-2003, 17:15: Message edited by: MP4/18A ]</small>
 
Ylös