OK, pitää paikkansa että AKK pyyhkäisi paljon kalustoa tallien perälle kieltämällä putkirunkoautot. Mutta toisaalta AKK:n syyksi kaikkea ei voi laittaa. SuperSaloon-luokassa oli omat sisäänrakennetut ongelmansa. Ja suurta yleisöä taas ei kiinnosta kahdesta syystä, mitkä ovat vaivanneet enemmän tai vähemmän suomalaisia pellepeloton-luokkia:
- Autot ulkonäöllisesti ovat lähempänä roskapönttöä kuin GT-autoa, tehden usein automallin tunnistamisen haastavaksi (relevanssi katuauton välillä nolla)
- Maailma olisi automerkkejä ja malleja täynnä, mutta suomalainen totta kai valitsee saman kuin millä se yksi kova vetomies ajaa (pahin esimerkki 2000-luvun taitteen KRC-luokassa, F-ryhmäkin on ajoittain mennyt merkkiluokan suuntaan)
Putkirunkoiset autot oli yksi osa "ongelmaa" - toinen oli mm. tuliseinä sääntö, joka rajasi sitten HRF:n Roadsport-sääntöihin rajatut autot ulos. Sitten taisi olla muistini mukaan korimallin ikäsääntö, joka sekin oli ristiriidassa HRF:n Roadport sääntöjen kanssa. Ja päälle päätteeksi kuljettajakaarti alkoi vanhenemaan ns. käsiin. Ne harvat nuoremmat, ketä luokkaan olivat eksyneet, saatiin karkoitettua muualle, kun mielenkiinto uusien sääntöjen mukaisen auton rakentamiseen oli aikalailla nollissa mm. siksi että sääntöjen pysyvyydestä ei ollut mitään takeita.
GT3 luokka kuoli käytännössä omaan kalleuteensa. Suomessa on aika harvassa ne kuljettajat, joilla olisi ollut varaa ostaa FIA GT3 säännöt täyttävä auto - vaikka mukaan huolisi Ferrari Challengen kalustonkin. 996 GT3 Porschetkin oli tuolloin vielä aika arvokkaita.
Parhaimmillaan Suomessa taisi olla kolme tai neljä aitoa GT-autoa ja sen päälle Vanhasen ja NoBreaks tiimin Cup S Porschet
Mitä sitten tulee edellä ehdotettuun kokoontumiseen, niin sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt niin Radalle.com porukalla ei ole pienintäkään aikomusta suostua siihen että AKK:n taholta määrätään kuka saa ajaa (Lisenssit) ja millaisella autolla saa ajaa. Time Attackin unlimited luokan pelit on sen verran roheita että ei aida ihan huonostikaan mahtua minkään AKK:n luokan sääntöihin. Comp-luokan autot menis pienellä sääntöviilauksella ja vastaavasti street-luokassa vehkeet on enempi vähempi kilvellisiä katuautoja ja kuskit lisenssittömiä harrastelijoita.
Porsche Challengenkaan sääntöihin ei ole AKK:lla mitään sananvaltaa, vaan ne säännöt on samat kaikkialla ja niistä päättää suvereenisti Porschen kilpailuosaston johtajat Saksassa. Jopa niin pitkälle, että oheisluokatkin pitää hyväksyttää Saksassa.