Ratti ja polkimet

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Sen kummempia lätisemättä: minkähänlainen ohjauspyörä/poljin-yhdistelmä olis hinta-laatu-suhteeltaan paras?

Ei tarvi mitään force feedback härpäkkeitä olla.. kunhan auto pysyy tiellä ratin puolesta. Suosituksia! Kiitos jo etukäteen.
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
No, mulla on tuo Microsoftin USB-malli feedbackilla. Maksoin siitä joskus pari vuotta sitten 60 e, eli ei ne nyt niin kalliita ole, että kannattais jättää feedback pois. Ilman feedbackia tuntuu, että ratista oli enemmän haittaa.

Tämä tietysti vain mun mielipide.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Kyllä se niin on, että forcet tarvii olla. En ole noista hinnoista niin perillä, mutta luulisin että Microsoft Sidewinder FF Wheel (joka minullakin on :p) on hinta-laatusuhteeltaan aika lähellä kärkeä. Hinta pyörii varmaan siellä 50-70€ tietämillä, on forcet, on hyvä tuntuma.

MacGyver. Jos ostat forcettoman ratin, ostat lähes turhuutta. Plus siihen vielä se, että jos niin teet, niin tulen lyömään sinua polkupyörällä otsaan.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Logitechin Momo ratti tuossa lepää pöydällä, eikä paljon pahaa sanottavaa ole. Tuosta saa maksaa sellaset 110 €.

Aiemmin omistin (tai no omistan vieläkin) Logitech WingMan Formula GP:n. Peliporttiin tuo isketään. Ihan hyvä perusratti. Neljä nappia on toki rajoitus pidemmän päälle, eikä kaasua ja jarrua voi määrätä eri akseleille. Hintaa 35 - 40 €. Niin ja onhan tuosta kalliimpi Force versiokin, about 60 €. Edit: Näyttää uudistuneen USB-versioon kumpikin...

Noiden kahden väliin sijoittuvat sitten Microsoftin ratit, joista on myös kuulunut kehuja. Hinnat 50 - 80 €.

Edit: tuolta löytyy hintoja: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=86&All=1
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
PekPoy sanoi:
.. jos niin teet, niin tulen lyömään sinua polkupyörällä otsaan.
Ookei.. :tongue:

Loistavia vastauksia. Äkkiseltään tuo HH:sta tilattava MS SW FF olis paras valinta meikäläiselle, mutta pitääpä tsekata valinta vielä uusiks ajatuksen kans.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Logitech Momo Racing Force on paras mitä markkinoilta löytyy.. Suosittelen. Paras ratti mitä olen ikinä kokeillut. Siinä on hyvät polkimet. Paljon nappeja. Todella hyvännäkönen ja erittäin hyväntuntunen,
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
oldez sanoi:
Logitech Momo Racing Force on paras mitä markkinoilta löytyy.. Suosittelen. Paras ratti mitä olen ikinä kokeillut. Siinä on hyvät polkimet. Paljon nappeja. Todella hyvännäkönen ja erittäin hyväntuntunen,
Kyllähän se tuota on... vielä kun oppisi ajamaan sillä Actlabs:n jälkeen :(
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
oldez sanoi:
Logitech Momo Racing Force on paras mitä markkinoilta löytyy.. Suosittelen. Paras ratti mitä olen ikinä kokeillut. Siinä on hyvät polkimet. Paljon nappeja. Todella hyvännäkönen ja erittäin hyväntuntunen,
Ratista olen samaa mieltä, polkimista en. (hajosivat käsiin/jalkoihin 3kk:n käytön jälkeen) Force feedback toimii kieltämättä hyvin, mutta ratissa on sellainen pieni juju, että jos sitä ei tietyin väliajoin käytä liikesektoriensa ääripäissä (esim. jos kääntää kokoajan pelkästään vasempaan), kalibrointi muuttuu. Tosin tämä vain kunnes ratilla tekee täydet liikeradat.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jeeves sanoi:
Ratista olen samaa mieltä, polkimista en. (hajosivat käsiin/jalkoihin 3kk:n käytön jälkeen) Force feedback toimii kieltämättä hyvin, mutta ratissa on sellainen pieni juju, että jos sitä ei tietyin väliajoin käytä liikesektoriensa ääripäissä (esim. jos kääntää kokoajan pelkästään vasempaan), kalibrointi muuttuu. Tosin tämä vain kunnes ratilla tekee täydet liikeradat.
Mulla on ratti ollut jo yli vuoden.. polkmista on johto mennyt paskaksi, mutta muuten ovat hyvin kestäneet..

Tohon vikaan löytyy hienosäätötyökalu :
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm#Logitech®%20MOMO®%20Racing%20Forcefeedback%20Wheel%20Centering%20Fix.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
oldez sanoi:
Mulla on ratti ollut jo yli vuoden.. polkmista on johto mennyt paskaksi, mutta muuten ovat hyvin kestäneet..

Tohon vikaan löytyy hienosäätötyökalu :
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm#Logitech®%20MOMO®%20Racing%20Forcefeedback%20Wheel%20Centering%20Fix.
Joo, kai ne polkimet olis muuten kestäneet, mutta kun rupesivat kitisemään, lorautin vähäsen Naturalis-yleisöljyä poljinsaranoihin. :rolleyes: Noh, oppia ikä kaikki.

Tietääkös kukaan, että käykö tuon MOMO racing force-ratin kanssa mikään muut polkimet? Tarkoitan sitä liitäntää.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Latasin tässä yks päivä GPL:n demon. Eittämättä hieno peli.
Onkos kenelläkään ollut MOMO:n kanssa ongelmia kalibroinnin vaeltelun suhteen? Meinaan, että kun pelaan GPL:ää, kierroksella 1 ratin ollessa keskellä, auto menee suoraan. Kierroksella 3 ratin ollessa keskellä, auto puoltaa oikealle.

Omituinen juttu (ei liity yllä mainittuun liikerata-ongelmaan, enkä myöskään osunut kierrosten aikana mihinkään).

Johtuneeko sitten ratin kulumisesta vai mistä?
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
En tiedä mistä tuo ongelma johtunee, mutta voit koittaa keskittää ratin siinä varikolla ennen kuin lähdet liikkeelle, kääntämällä ratin laidasta laitaan useamman kerran, saman voit tehdä myös kisan startissa. Ja kun GPL käynistyy, niin silloin ei saa koskea polkimiin ja rattiin, tosta oli joskus jotain juttua RSC:ssä. :D
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Pasi73 sanoi:
En tiedä mistä tuo ongelma johtunee, mutta voit koittaa keskittää ratin siinä varikolla ennen kuin lähdet liikkeelle, kääntämällä ratin laidasta laitaan useamman kerran, saman voit tehdä myös kisan startissa. Ja kun GPL käynistyy, niin silloin ei saa koskea polkimiin ja rattiin, tosta oli joskus jotain juttua RSC:ssä. :D
Kokeilin tuota, mutta ei onnistunu. Saattaa olla myös demon kiroja, mitä ei valmiissa pelissä ilmene.

Häiritseekö muuten ketään ratin vinkuminen käännettäessä. Kun ei tahdo nopeat korjausliikkeet onnistua, kun ratti hankaa vastaan ja vingahtaa aina nopeita liikkeitä tehdessä. Kokeilin ajella ilman forceja CMR:ää ja tuntui tosi helpolta. Tosin ratti oli aika hervottomankin löysä.
 

Red

Well-known member
Liittynyt
7.4.2000
Viestit
89
Taas pitäisi muutama kierros ajaa GPL:ää mutta: mites microsoft sidewinder FF (win 98 levy) osataan asentaa XP:hen ? Ei löydy edes sidewinderin kotisivuja. Onko valmistaminen lopetettu kokonaan? Gurut vastatkaa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Ainakin mulla Sidewinder herjas ettei softa/ratti toimi kunnolla win2k:ssa, mutta painelin että asennetaan silti. Ja hyvin on toiminu
 

Red

Well-known member
Liittynyt
7.4.2000
Viestit
89
VJR sanoi:
Ainakin mulla Sidewinder herjas ettei softa/ratti toimi kunnolla win2k:ssa, mutta painelin että asennetaan silti. Ja hyvin on toiminu
XP:ssä ei pääse alkua pitemmälle.
 
Ylös