Ratti ja polkimet

Joni

Well-known member
Logitech Momo Racing Force pistetty tilaukseen! :ahem:

Tällä hetkellä on vielä Saitek R440 ohjain jota olen käyttäny yli vuoden. ;)

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Mun Microsoftin SW FF -ratissa on sellainen ongelma, että ratti sojottaa hivenen vinoon ja forcet näpäyttävät kesken suoran ikävästi sivulle. Mites tähän ratkaisu?

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Itse päivitin juuri omaani Momoon uudemman 4.11 --> 4.40 ajurin, forcet parantuivat huomattavasti ja muutenkin ratti muuttui jotenkin paremmaksi. :D

En tiedä johtuiko se "korjaus" ajuripäivityksestä tai sitten siitä että asennin vaan uusiksi sen ajurin. Mutta sitä voi Sammypirukin koittaa omaan ongelmaansa jos ei ole uudempaa ajuria ilmestynyt MS:lle niin sit poistaa ratin järjestelmästä kokonaan ja asentaa sen uusiksi. Kuulemma monesti tuon directx:n päivitys saa ratin sekoamaan... mene ja tiedä.

Jeeves

Well-known member
Pasi73 sanoi:
Itse päivitin juuri omaani Momoon uudemman 4.11 --> 4.40 ajurin, forcet parantuivat huomattavasti ja muutenkin ratti muuttui jotenkin paremmaksi. :D

En tiedä johtuiko se "korjaus" ajuripäivityksestä tai sitten siitä että asennin vaan uusiksi sen ajurin. Mutta sitä voi Sammypirukin koittaa omaan ongelmaansa jos ei ole uudempaa ajuria ilmestynyt MS:lle niin sit poistaa ratin järjestelmästä kokonaan ja asentaa sen uusiksi. Kuulemma monesti tuon directx:n päivitys saa ratin sekoamaan... mene ja tiedä.
Itselläni on MOMO:n kanssa tällä hetkellä sellainen ongelma, että kun määritän polkimet erillisille akseleille, poljinten ollessa ylhäällä Windowsin kalibrointiohjelma näyttää kaasun ja jarrun olevan puoliksi käytössä (n.60%). Olen yrittänyt ajureita päivitellä, mutta kun ei tunnu auttavan. Olisiko DirectX syynä tuohon?

Yhdistetyn poljinakselin kanssa samanlaista ongelmaa ei esiinny. Momon ajuriversion tällä hetkellä 4.40.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Wingman Teamin Faq -sivulta ehkä vois löytyä apua.

Olikohan tuohon uudempaan Momoon jokin patchi polkimille?

KKK

SAslikia nickissä
Sijainti
f1racing.net
Jeeves sanoi:
Itselläni on MOMO:n kanssa tällä hetkellä sellainen ongelma, että kun määritän polkimet erillisille akseleille, poljinten ollessa ylhäällä Windowsin kalibrointiohjelma näyttää kaasun ja jarrun olevan puoliksi käytössä (n.60%). Olen yrittänyt ajureita päivitellä, mutta kun ei tunnu auttavan. Olisiko DirectX syynä tuohon?

Yhdistetyn poljinakselin kanssa samanlaista ongelmaa ei esiinny. Momon ajuriversion tällä hetkellä 4.40.
Itse laitoin rattiin uudet polkimet, ja tuli vastaava ongelma vastaan. Ratkaisu löytyy ainakin DXTweak 2:sta, jonka avulla voi määrittää kaikki ohjaimen liikeradat miten lystää. Kiitos Sammypirulle, joka aikoinaan kaivoi tämän ohjelman jostain netin syövereistä.

Jeeves

Well-known member
Pasi73 sanoi:
Wingman Teamin Faq -sivulta ehkä vois löytyä apua.

Olikohan tuohon uudempaan Momoon jokin patchi polkimille?
Ilmeisesti tuohon ei päivitystä ole, mutta siellä luki, että kannattaa kokeilla ajurien/kalibroinnin poistamista Clear Calibration- ohjelmalla. Pitääpä kokeilla.

KKK: Joo, itsellänikin on kyllä tuo Dxtweak2. En vaan tajunnut, että ongelman voi ratkaista silläkin. :)

Kiitoksia avusta.

Sajaja

Well-known member
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Mulla MOMO:n polkimet alkoi sekoilla´noin 4kk päästä. Eilen löysin Patch ja yllätys ! Nyt toimii taas hienosti.

http://www.wingmanteam.com/files/Patches/beta/

Sieltä toi MOMORacinPedalsUpdate

Itsellä ainakin auttoi. Olin hinkannut Zand:a Hondalla ainakin 200 kierrosta ja aika ei parantunut. Vanha enkka oli 1.25.643 ja kun laitoin ton patch:n, niin heti tokalla stintillä 1.25.184 :)

mh_84

Well-known member
Sen verran täytyy sanoa, että microsoftiin ei pidä sortua edes rattiostoissa. Itselläni ollut Logitechin vanhempi force rattisysteemi jo viitisen vuotta. Olen kokeillut kyllä tuota saidwainderiakin, mutta siinä on sellainen lelumainen tuntu.

MS Sidewinder käyttää efektien siirtämiseen hammasrattaita, kun taas Logitech ja monet muut eräänlaisia remmejä, jotka takaavat paljon tasaisemmat efektit. Enkä myöskään pidä Sidewinderin muovisesta tunnusta.

Kannattaa kattoo tää:
http://nascar.about.com/od/steeringwheels/index_r.htm

DFiaA

I told you so
Joo jotenkin en tykkää microsoftin hammasrattaista. Siinä vaikka ratti olis ihan forcetta niin rattaiden vierintä muodostaa oman vastuksensa ja hyvinnopeat korjaukset on hieman hankalia. Mistään muusta ratista mulla ei ole kokemusta.

Hyvin toi microsoft tekniikaltaan kestää, ei mitään värinöitä eikä elektroniikkavikoja. Vanhemmiten vaan natisee ja jouset voi katkeilla. Hyvä perusratti forcella - tuskin paras.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Mulla on edelleen ylimääräinen uudempi musta Momo rattisysteemi, sen saa vielä tänään 60 eurolla +postit. Huomenna laitan sen myyntiin huuto.nettiin.

Ehjä on, takuu voimassa ja mukana tulee kaikki oheisjutut. :alppu:

Edit: Jahas, ratti meni heti kaupaksi ja sain siitä 70e. :eek:

Viimeksi muokattu: