Red Bull Racing 2011

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
BBC:n FP3-lähetyksessä tuli tieto, että Red Bullin KERS tuottaa vain noin 2/3 siitä mitä kilpailijoiden (eli 2/3 sallitusta). Näin Newey on joutunut tekemään vähemmän kompromisseja, koska akut ovat pienemmät.

Löytyy tuoltakin
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Tuli tuossa mieleen, että ellei jo nyt ole, niin tulevaisuudessa Red Bullin väritys lienee yhtä legendaarinen kuin Gulfin ja Marlboron väritykset ynnä muut. Ovat kuitenkin niin monessa lajissa mukana ja ihan huipulla. Mielestäni RB:n väritys on myös kovin hieno.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1303
Tuli tuossa mieleen, että ellei jo nyt ole, niin tulevaisuudessa Red Bullin väritys lienee yhtä legendaarinen kuin Gulfin ja Marlboron väritykset ynnä muut. Ovat kuitenkin niin monessa lajissa mukana ja ihan huipulla. Mielestäni RB:n väritys on myös kovin hieno.
Red Bullin väritys ei vain ole yhtä erottuva kuin Mallun ja Gulfin, mikä mielestäni on aika oleellista tuon legendaarisuuden ja muistettavuuden kannalta.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Red Bullin väritys ei vain ole yhtä erottuva kuin Mallun ja Gulfin, mikä mielestäni on aika oleellista tuon legendaarisuuden ja muistettavuuden kannalta.
No ei ehkä ihan niin erottuva, mutta minusta on aika erottuva kuitenkin. Jos olisivat pitäneet tämän



olisivat ehkä muistettavampia mutta ei tuo kovin hieno mielestäni ole.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2793
Sijainti
F1-fanikatsomo
Hieno kuva! :thumbup:
Voisko noi ohjata ilmaa vain auton pohjan stepin ("puulevy") reunoille?

Leveys vois täsmätä. Splitterin leveyshän on vissii hieman tuota "puulevyä" leveämpi...

En tiedä miksi, mutta saisko noilla jotenkin auton pohjan keskiosalle ja siten diffun keskiosalle parempia/tehokkaampi virtauksia?
Lainaus vanhasta postista, piirrosta voi verrata oikeaan ratkaisuun
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tuli tuossa mieleen, että ellei jo nyt ole, niin tulevaisuudessa Red Bullin väritys lienee yhtä legendaarinen kuin Gulfin ja Marlboron väritykset ynnä muut. Ovat kuitenkin niin monessa lajissa mukana ja ihan huipulla. Mielestäni RB:n väritys on myös kovin hieno.
Kyllä. :thumbup: Se on hillitty cool. Tölkkiväritys olisi ollut kaamea.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Jaa. Milläköhän tavalla tämä "Red Bull -väritys" on legendaarinen, kun tuntuu eri sarjoissa olevan aika eri värisiä nämä Red Bullin autot?
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
AS: forumilta bongattua;

"I'm watching Sport und talk aus dem Hangar-7 and Mark just said that he has to make a decission in the next few weeks, but he's not sure he wants to continue driving.
Oh! and that he's been talking with Mateschitz today "

(lainattu Mar`n poustauksesta)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mikä mahtaa olla se tärkein RB:n hienous? Vai onko se kuitenkin kokonaisuus?

Nyt kun RB on jyrännyt sekä Spassa että Monzassa, ei taida enää olla ratatyyppiä, jolla talli ei pärjäisi.

Onko niin, että alkukauden mahtimenestys antoi tallille aikaa hioa autoa matalan downforcen radoille? Spa'hanhan talli toi uudistetun pohjalevyn ainakin. Ja Monzassa Hamilton ja Button avoimesti ihmetteli, miten RB voi pienimmällä siivellä mennä mutkaosuudet lujempaa kuin Mäkkäri tuplaten isommalla siivellä...

Yksi alkukaudesta tunnistettu hienous on auton pohjan kulma tiehennähden, eli auton persusta on korkeammalla kuin muilla. Mun ymmärtääkseni tämän pitäisi parantaa etupään downforcea ja huonontaa takapään downforcea. Silti RB:n persusta ei liiemmin liidellyt Monzassa olemattoman kokoisella takasiivellä... Joten missä juju?

Toinen henkilökohtainen ihmetys on, että miksei kukaan muu kokeillut tai tajunnut Monzan nopeinta tapaa olla hitain (lyhyet vaihteet)? Edes Webber ei ilmeisesti ollut samoilla säädöillä, koska oli suorilla tallikaveriaan nopeampi. Vai onko niin, että muilla autoilla ei ollut mahdollisuuksia Vettelin voitokkaaseen auton setuppiin (olematon takasiipi ja lyhyet vaihteet, mutta silti uskomaton vauhti mutkissa)??
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ratkaisun avainhan Monzassa taisi olla radan luonteen ja auton ominaisuuksien maksimaalinen yhdistäminen.

Vettel oli "hädässä" vain pääsuoralla eli pisimmällä suoralla, jossa nopeus ero oli 10-20 kmh muihin kärkimiehiin. Pahin uhka ennakolta ja myös lopputulostenkin valossa oli Mäkkärit ja heihin nähden Vettelin nopeustappio ei ollut kuin 5-6 kmh aika-ajoissa...

Hmm.. Olisko sittenkin niin, että Mäkkärin viime kauden taktiikka Buttonille oli se mitä RB lähti kopioimaan täksi kaudeksi Vettelille? Paremmalla autolla (ja kuskilla) se vain toimi nyt paremmin ja oli paras taktiikka.

Itse silti yllätyin kuinka helposti Vettel pysyi Alonson kyydissä kisan alussa ja kuinka helposti pääsi yrittämään ohi. Toki selvähän se oli, että kun auto oli mutkissa paras, niin pystyi hakemaan ohi "joka puolelta". Mutta Vettel myös pysyi Alonson takaloosterissa kiinni esim. pääsuoralla. Tais melkein yrittää ohitustakin ekaan shikaaniin... (Alonso oli aika-ajoissa kuitenkin sen noin 15 kmh huipussa parempi)
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
... Mutta Vettel myös pysyi Alonson takaloosterissa kiinni esim. pääsuoralla. Tais melkein yrittää ohitustakin ekaan shikaaniin... (Alonso oli aika-ajoissa kuitenkin sen noin 15 kmh huipussa parempi)
Jos en väärässä ole nuo aika-ajon huiput tuli siipi auki, kun taas kisassa Alonso ei päässyt ajamaan siipi auki. Liekö tuossa ratkaiseva ero?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eiköhän kohta joku forumin oma Adrian Newey tiedä vastauksen ;) Mutta tosiaan, täälläkin ollaan ihan äimän käkenä tuosta Vettelin vauhdista tuollaisilla säädöillä, on se Red Bull upea auto tällä hetkellä.
Nähdäkseni kyse oli nimeomaan säädöistä. Ferrari ja McLaren munasivat, Red Bull löysi ihannesäädöt Vettelille (muttei Webberille, ja Webber jäikin vauhdissa punaisten ja hopeisten jalkoihin). Kyllä Monza suosi punaista ja hopeista autoa, mutta mokasivat samalla kun Red Bull kokeili sitä ainoata kikkaa jolla heillä olisi mahdollisuus - ja onnistuivat. Pistäisin tämän voiton lähinnä tallityöskentelyn piikkiin, tuskin tässä Vettelin henkilökohtaiset taidot (ja vastaavasti punaisten ja hopeisten kuljettajien puutteet) olivat niin ratkaisevia.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
No nyt sitten alkaa tämä "ruoalla leikkiminen":

Red Bull -pomo: Webber nyt prioriteetti
Julkaistu 17.10.2011 16:11 (päivitetty 16:13)
Red Bull -pomo: Webber nyt prioriteetti

Mark Webber

Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner haluaa nostaa Mark Webberin loppukauden aikana kuljettajien MM-sarjan kakkossijalle.

Webber on tällä hetkellä kuljettajien sarjassa neljäntenä 13 pisteen päässä Jenson Buttonista, joka pitää kakkossijaa.

- Mielestäni tärkeimpänä asiana on nyt saada Mark toiseksi MM-sarjassa, Horner linjaa.

Maailmanmestaruudet varmistanut Red Bull aikoo hyödyntää loppukauden kisoja ensi kautta varten.

- Jäljellä ovat kisat ovat ainoa rata-aika, joka meillä on käytössämme, nuorten kuljettajien testiä lukuun ottamatta, nykyhetken ja uuden auton syntymän välillä. Me pyrimme oppimaan niin paljon kuin mahdollista käytössämme olevan rata-ajan puitteissa. Se tarkoittaa Brasilian GP:n ruutulipulle asti puristamista, Horner kertoo.

MTV3-Reuters
Onpahan irvokas "palkinto" Webberille tästä kaudesta. Tulee mieleen Barrichellolle ojennetut neljä säälivoittoa kaudella 2002 mieheltä riistetyn Itävallan ykköstilan jälkeen.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
No nyt sitten alkaa tämä "ruoalla leikkiminen":



Onpahan irvokas "palkinto" Webberille tästä kaudesta. Tulee mieleen Barrichellolle ojennetut neljä säälivoittoa kaudella 2002 mieheltä riistetyn Itävallan ykköstilan jälkeen.
Ansaitseekohan edes totakaan "palkintoa", hidas mikä hidas. Saa nähä pystyykö nappaamaan voittoja edes hopealautaselta.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Pelkkää kosmetiikkaa. Tallin kannalta toki ymmärrettävää, mutta kuljettajalle on samantekevää onko MM-taulukossa toinen vai viides kun ykköspaikkaa ei tule.

Jos Webberille aletaan pelaamaan voittoja tallimääräyksillä, niin toivottavasti hoitavat asian tyylillä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vain kahdesti Red Bullilla on otettu kaksoisvoitto tällä kaudella. Webber ei siis pääasiassa ole itse kyennyt ajamaan tilanteeseen, jossa häntä oltaisiin (teoriassa) voitu auttaa. Jos miehen suorituskyky nyt yht'äkkiä paranee, niin kyllähän siitä vähän sellainen maku jää, ettei kavereit ihan tasavertaisista asemista aiemmin kaudella lähteneet.

-Edit- No tarkemmin katsoen ovat kyllä neljä kertaa vielä tuon lisäksi tulleet perättäisillä sijoilla maaliin. Tai viisi, jos lasketaan se, kun Mark tuli Sebastianin edellä.
 
Viimeksi muokattu:

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Kyllähän myös Ferrarilla Schumin aikoina mestaruuden varmistuttua alettiin painostamaan Rubensiin ja hän sai jopa voittaa ym. Eli ei mitenkään ainutlaatuista näissä selkeiden ykköskuskien talleissa. Kertoo hyvin selvästi mikä oli todellisuus tässä "tasavertaisten" tallikavereiden tallissa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Miten tätä voi verrata Schumin ja Barrichellon aikakauteen? Eihän Webberiä ole tällä kaudella mitenkään sorsittu tallimääräyksillä, on vaan ollut hidas, jonka on itekkin myöntänyt. Vettelillä saattaa tallissa olla henkinen ykköskuskin status, mutta radalla sitä ei ole näkynyt.
 
Ylös