Red Bull Racing 2011

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Miten tätä voi verrata Schumin ja Barrichellon aikakauteen? Eihän Webberiä ole tällä kaudella mitenkään sorsittu tallimääräyksillä, on vaan ollut hidas, jonka on itekkin myöntänyt. Vettelillä saattaa tallissa olla henkinen ykköskuskin status, mutta radalla sitä ei ole näkynyt.
Komppaan. Minulle ei tule mieleen yhtään esimerkkiä tältä kaudelta, että Vetteliä olisi selkeästi suosittu tallin toimesta. Kyllä kyse on ollut selkeästi Vetteliin paremmuudesta - ainakin renkaiden optimaalisen hyödyntämisen suhteen. Ferrarilla sen sijaan Massa on saanut tehdä auramiehen töitä mm. Monzassa yms.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
On talleissakin näkemys, kumpi kuskeistaan luultavasti saa ajettuakin parempia tuloksia. Helposti panostuskin kallistuu silloin sinne. Alonso ja Vettel ovat tiimeissään vaan ne paremmat kuljettajat.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Miten tätä voi verrata Schumin ja Barrichellon aikakauteen? Eihän Webberiä ole tällä kaudella mitenkään sorsittu tallimääräyksillä, on vaan ollut hidas, jonka on itekkin myöntänyt. Vettelillä saattaa tallissa olla henkinen ykköskuskin status, mutta radalla sitä ei ole näkynyt.
Tältä kaudelta tulee mieleen ainakin Silverstone joka oli täysin selvä tallimääräys. Koreassakaan ei Webberille annettu mahdollisuutta yrittää taistella voitosta (hän oli kuitenkin pysynyt primeilla Vettelin ja Hamiltonin perässä jotka ajoivat optioneilla) hyödyntämällä toisella stintillä primejaan, vaan hänet otettiin kylmästi samalla kierroksella Hamiltonin kanssa.

Ei niitä Schumin aikaisiakaan tallimääräyksiä oikeasti kovin montaa ole, mutta tuskin kenellekään on epäselvää kenelle talli autoa kehitti ja kenen puolella oltiin. Viime kaudella Webber oli vielä useissa kisoissa Vettelin vauhdissa tai jopa nopeampi, vaikka viitteitä tallikaverin suosimisesta olikin(esim etusiipi).Tällä kaudella ei enää lähelläkään. Syy lienee sama kuin miksi Schuminkaan tallikaverit eivät ikinä saaneet hänelle suunniteltua autoa oikein kulkemaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Tältä kaudelta tulee mieleen ainakin Silverstone joka oli täysin selvä tallimääräys. Koreassakaan ei Webberille annettu mahdollisuutta yrittää taistella voitosta (hän oli kuitenkin pysynyt primeilla Vettelin ja Hamiltonin perässä jotka ajoivat optioneilla) hyödyntämällä toisella stintillä primejaan, vaan hänet otettiin kylmästi samalla kierroksella Hamiltonin kanssa.

Ei niitä Schumin aikaisiakaan tallimääräyksiä oikeasti kovin montaa ole, mutta tuskin kenellekään on epäselvää kenelle talli autoa kehitti ja kenen puolella oltiin. Viime kaudella Webber oli vielä useissa kisoissa Vettelin vauhdissa tai jopa nopeampi, vaikka viitteitä tallikaverin suosimisesta olikin(esim etusiipi).Tällä kaudella ei enää lähelläkään. Syy lienee sama kuin miksi Schuminkaan tallikaverit eivät ikinä saaneet hänelle suunniteltua autoa oikein kulkemaan.
- On totta, että minulla on ollut vaikeuksia Sebin (Vettel) kanssa, Webber myöntää El Paisin haastattelussa.

- Meillä on ollut joitakin ongelmia, mutta lopulta ongelma on siinä, että minä en ole ollut riittävän nopea tai tasainen. Hänellä ei ole ollut mitään ongelmia renkaiden kanssa, pääsemisessä vauhtiin niiden kanssa kuitenkaan tuhoamatta niitä. Minun täytyy parantaa, Webber toteaa.


RNF
Mitä nyt pari sijojen jäädytystä ollut, niin eihän Webber oo päässyt kunnolla edes Vetteliä haastamaan. Viime vuonna ei sijoja jäädytelty ja niin kolisikin. Jos ei Vettel ole paalulla, niin Webber heittää silti melkeen pakin päälle starteissa ja oikeen antaa kaulaa Vettelille.

Kyllähän Webber on jäänyt joka osa-alueilla pahasti Vettelistä jälkeen. Aika-ajot 12-3, kisat... no kaikki tietää miten ne ovat menneet. Webberillä kyllä enemmän nopeimpia kierrosaikoja kisoissa, mutta miksi repiä kärjessä, kun muutenkin voittaa kisat "yhellä" kädellä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Webberistä tulee mieleen Coulthard. Välillä jopa uskomattoman hyviä kisoja ja varmaa virheetöntä ajamista, mutta välillä täysin ulkona ja virheitäkin tulee.

Kaudella 2010 Webber ajoi hyvin, mutta kokonaisuutta RBR-kaksikon välillä vääristi se että Vettel kärsi monista teknisistä ongelmista ja myös hölmöili itseltään varmoja pisteitä pois.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Webberistä tulee mieleen Coulthard. Välillä jopa uskomattoman hyviä kisoja ja varmaa virheetöntä ajamista, mutta välillä täysin ulkona ja virheitäkin tulee.

Kaudella 2010 Webber ajoi hyvin, mutta kokonaisuutta RBR-kaksikon välillä vääristi se että Vettel kärsi monista teknisistä ongelmista ja myös hölmöili itseltään varmoja pisteitä pois.
No onhan tuo nopeuserokin kaverien välillä ollut selvempi tällä kaudella. Viime ja edelliskaudella Webber oli vielä tietyillä radoilla säännöllisesti nopeampi. Onkohan Webberinkin ongelma ollut nämä Pirellin renkaiden ominaisuudet, mielestäni hän on aina ollut kova runttaamaan täysillä, muttei kovin hyvä ajamaan säästellen.

Aika paha notkahdus kun ei ole tullut muutamaa voittoa. Kunpa voittaisi edes yhden.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tältä kaudelta tulee mieleen ainakin Silverstone joka oli täysin selvä tallimääräys. Koreassakaan ei Webberille annettu mahdollisuutta yrittää taistella voitosta (hän oli kuitenkin pysynyt primeilla Vettelin ja Hamiltonin perässä jotka ajoivat optioneilla) hyödyntämällä toisella stintillä primejaan, vaan hänet otettiin kylmästi samalla kierroksella Hamiltonin kanssa.
No tämähän on taas miten haluat asiaa katsoa. Silverstonessa oli jo melko selvää, että Vettel vie kauden kuitenkin. Ja toisaalta se oli tiimille järkevämpää ottaa sijat 2 ja 3 kuin riskeerata, että jotain tapahtuu. Kisaakin oli jäljellä vain muutama kierros enää. Yhtenä esimerkkinä minusta käyttökelvoton vaikka olikin selvä juttu. Jos Silverstonen määräys olisi annettu kisan puolivälissä tms. niin tilanteella voisi spekuloida enemmän.

Korean esimerkkiä en ymmärrä kyllä. Voi olla, että Webberin toisen stintin kovista pyöristä oli vielä jotain jäljellä, mutta aika hatusta tässä joudutaan veteleen. Talli selkeästi kuitenkin olisi halunnut kaksoisvoiton, kun tallimestaruus oli varmistumassa. Joten miksi olisivat riskeeranneet kaksoisvoiton vain sen takia ettei Webber ahdistelisi Vetteliä? Tuskin niin olisi käynyt kuitenkaan, ihan harkkoja ja aika-ajoakin katsomalla.

Viime kaudella Webber oli vielä useissa kisoissa Vettelin vauhdissa tai jopa nopeampi, vaikka viitteitä tallikaverin suosimisesta olikin(esim etusiipi).Tällä kaudella ei enää lähelläkään. Syy lienee sama kuin miksi Schuminkaan tallikaverit eivät ikinä saaneet hänelle suunniteltua autoa oikein kulkemaan.
Viime kaudella oli eri renkaat. Toki hallitseva mestarikin saa varmasti entistä enemmän painoarvoa. Vaikka talli suosisikin Vetteliä, niin tämän kauden tuloksien valossa päätöstä tuskin voisi sanoa huonoksi...
Tuskimpa vain auto kuitenkaan on ajokelvoton ollut Webberillekään...

Viime vuoden Silverstonen (jos muistan ajankohdan oikein) etusiipijupakka on myös huono esimerkki. Vettelin siiven tuho oli tallin moka ja ilmeisesti Webber ei tykännyt/hyötynyt uudesta siivestä, kun sitä harjoituksissa kokeili. Webber otti herneet nenään, mutta talli teki päätöksen. Jos Vettel olisi itse tuhonnut siipensä olisi tilanne voinut olla toinen...
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Heillä on uskomaton auto, ja se on miljoona kertaa parempi, kuin vuosi sitten.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Christian Horner lupaa Red Bullin jatkavan vielä F1:ssä eikä lopettavan (tämän hetkisellä) huipulla:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95898
Mikä sitten mahtaa olla sisartalli Toro Rosson kohtalo? :dunno:
Red Bullin on toki mielekästäkin jatkaa, koska seuraavalla voitollaan se nousee jo tasoihin tähän astisista sponsorista-omaksi tallikseen nousseista talleista parhaimman, Benettonin kanssa:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_Grand_Prix_winners_(constructors)#By_constructor
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Red Bullin on toki mielekästäkin jatkaa, koska seuraavalla voitollaan se nousee jo tasoihin tähän astisista sponsorista-omaksi tallikseen nousseista talleista parhaimman, Benettonin kanssa:
Niin ei kai Red Bullin nyt ainakaan kesken kauden kannata lopettaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Red Bull tuskin lopettaa kesken kaiken. Toro Rosson omistamisesta sponsori/talli saattaa luopua sillä kustannukset ovat nousseet ja huhuissa on puhuttu moneen otteeseen tallin saattavan siirtyä jollekin toiselle yrittäjälle.

Itse asiassa uusien tiimien ohella talli on ainoa mitä yritetään ostaa vanhoista talleista poislukien kenties Williams. Williamsin budjetti kun on myös pienentynyt huonojen vuosien takia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Red Bull-tiimi on saanut viikonloppuna ajettavaan Abu Dhabin osakilpailuun sponsorikseen ranskalaisen tunnetun urheilulehden L´Equipen. Sponsorisopimus kattaa vain yhden viikonlopun. L´Equipen tunnukset näkyvät Red Bullin autoissa sekä Sebastian Vettelin ja Mark Webberin ajohaalareissa.
 
Ylös